en dosa snus ska kosta 37 jävla spänn!!!
- \/ision
- Bil: Honda Civic Vti EK4 Night Rider
- Namn: Calle Berletin
det är ju den sjukaste höjningen någonsin !!!! vägrar sluta snusa, det är ju halva nöjet med och leva <!--emo&:blink2:-->
<!--endemo--> <!--emo&:D-->
<!--endemo--> .<span style='color:gray'>(skoja)</span>
jävla M regering
jävla M regering
Calle Berletin -Kalmar
#Honda Civic Vti EK4 Night Rider-00 -------SÅLD
#Honda Jazz-02
SuperStage 1.28
Innehavare av snabbaste tiden i Sverige på Lunda banan med fwd bil
sug på den Benci ;) och lycka till iår!
#Honda Jazz-02
SuperStage 1.28
mohaha <!--emo&:D-->
<!--endemo--> detta hjälper kanske patrik o sluta snusa vem vet <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
Elvis
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
-
TriXiE77
- Bil: Bilbytarkungen
- Namn: Mikael Fröjdfeldt
avskyr skiten... snusar och rökare är bland de odrägligaste människor som lever.. slänger sin skit överallt.. kladdar överallt.. röker och snusar överallt utan att ens fundra på att folk omkring blir äcklade... insane.. avskaffa och tabort skiten!
ex: en klump med människor står och snackar... utan ett ord tar nån upp en cigg och börjar röka... ingen kommer reagera eller hur?? ooooooooooooooooookej? säger jag....
bara för snubben/tjejen är röksugen ska alla i hela klumpen röka och behöva stå ut med stanken?
ex2: en klump med människor står och snackar... utan ett ord släpper nån en fjärt... vilket liv de kommer bli!! uh............ logiken är??
ex: en klump med människor står och snackar... utan ett ord tar nån upp en cigg och börjar röka... ingen kommer reagera eller hur?? ooooooooooooooooookej? säger jag....
bara för snubben/tjejen är röksugen ska alla i hela klumpen röka och behöva stå ut med stanken?
ex2: en klump med människor står och snackar... utan ett ord släpper nån en fjärt... vilket liv de kommer bli!! uh............ logiken är??
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
- Bil: Honda Civic Vti EK4 Night Rider
- Namn: Calle Berletin
ja för fan avskaffa ciggen, men varför tok höja nått som är det svenskaste av svenska produkter. stör ingen och skadar ingen förutom dej själv
Calle Berletin -Kalmar
#Honda Jazz-02
SuperStage 1.28
#Honda Jazz-02
SuperStage 1.28
håller med trixie, borde avskaffas helt då det fan inte har ngn nytta, förstår inte ens hur folk kan börja med sån skit det händer ju för fan inget när man tar sakerna!!??
knarkare och alkisar förstår jag för där e ju någong effekt av sakern man stoppar i sig iallafall, inte för att det e ngt smart o hålla på med men det förstår jag hur man kna bli beronde av o hålla på med dagligen.
knarkare och alkisar förstår jag för där e ju någong effekt av sakern man stoppar i sig iallafall, inte för att det e ngt smart o hålla på med men det förstår jag hur man kna bli beronde av o hålla på med dagligen.
Michael Grönberg
Helsingborg
R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
Helsingborg
R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Lipa en skvätt eller två då <!--emo&:))-->
<!--endemo-->
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Död åt moderaterna..
Ciggen kan gärna försvinna med snuset ska dom ge f-n i.. finns inget mer svenskt än snus.
Ciggen kan gärna försvinna med snuset ska dom ge f-n i.. finns inget mer svenskt än snus.
<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->[b]Martin Leander - official Bärjon of HPC
Toyota MR2 -93
Borlänge[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Toyota MR2 -93
Borlänge[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--QuoteBegin-/ision+18 Oct 2006, 21:04:04--><div class='quotetop'>QUOTE(/ision 4 18 Oct 2006, 21:04:04)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->det är ju den sjukaste höjningen någonsin !!!! vägrar sluta snusa, det är ju halva nöjet med och leva <!--emo&:blink2:-->
<!--endemo--> <!--emo&:D-->
<!--endemo--> .<span style='color:gray'>(skoja)</span>
jävla M regering
[right][snapback]340153[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
<!--QuoteBegin-Spec+18 Oct 2006, 23:26:58--><div class='quotetop'>QUOTE(Spec 4 18 Oct 2006, 23:26:58)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Död åt moderaterna..
[right][snapback]340256[/snapback][/right]
Så hade vi två stycken stolpskott i denna tråden <!--emo&;)-->
<!--endemo-->
Det är ALLIANSEN som styr. När ska folk börja begripa detta? Dvs det korrekta hade varit: "jävla Allians regering" och "Död åt Alliansen" eller "Död åt Moderaterna, Centerpartiet, Kristdemokraterna och Folkpartiet" <!--emo&:whip:-->
<!--endemo-->
Att ni sen beklagar er över att de försöker göra något bra för folkhälsan igenom att höja priset på Snus som blir mer och mer populärt. Det är i mina ögon sanslöst <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
jävla M regering
[right][snapback]340153[/snapback][/right]
<!--QuoteBegin-Spec+18 Oct 2006, 23:26:58--><div class='quotetop'>QUOTE(Spec 4 18 Oct 2006, 23:26:58)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Död åt moderaterna..
[right][snapback]340256[/snapback][/right]
Så hade vi två stycken stolpskott i denna tråden <!--emo&;)-->
Det är ALLIANSEN som styr. När ska folk börja begripa detta? Dvs det korrekta hade varit: "jävla Allians regering" och "Död åt Alliansen" eller "Död åt Moderaterna, Centerpartiet, Kristdemokraterna och Folkpartiet" <!--emo&:whip:-->
Att ni sen beklagar er över att de försöker göra något bra för folkhälsan igenom att höja priset på Snus som blir mer och mer populärt. Det är i mina ögon sanslöst <!--emo&:)-->
Senast redigerad av CTROliver den 18 oktober 2006, 23:39, redigerad totalt 1 gånger.
James Oliver Könsberg - Malmö
-
TriXiE77
- Bil: Bilbytarkungen
- Namn: Mikael Fröjdfeldt
som sagt.. kladd efter gammalt snus och massa äckliga klumpar gammalt snus som ligger överallt... äckligt som faan.... bort me skiten.. gör faan ingen människa glad..
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson
Pengar att spara efter prishöjningen
<a href='http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story ... 94,00.html' target='_blank'>http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story ... 00.html</a>
-Kommer man över billig råtobak kan man tillverka
eget snus för kanske fem kronor dosan, säger Bengt Sändh.
<a href='http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story ... 94,00.html' target='_blank'>http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story ... 00.html</a>
-Kommer man över billig råtobak kan man tillverka
eget snus för kanske fem kronor dosan, säger Bengt Sändh.
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
<!--QuoteBegin-TriXiE77+18 Oct 2006, 23:42:34--><div class='quotetop'>QUOTE(TriXiE77 4 18 Oct 2006, 23:42:34)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->som sagt.. kladd efter gammalt snus och massa äckliga klumpar gammalt snus som ligger överallt... äckligt som faan.... bort me skiten.. gör faan ingen människa glad..
[right][snapback]340261[/snapback][/right]
lol du får nu flytta till en rymdstation eller liknande så du slipper dessa hemskheter...föv finns det säkert någon människa som blir jätte glad för att det finns snus/cigg <!--emo&:prop:-->
<!--endemo-->
[right][snapback]340261[/snapback][/right]
lol du får nu flytta till en rymdstation eller liknande så du slipper dessa hemskheter...föv finns det säkert någon människa som blir jätte glad för att det finns snus/cigg <!--emo&:prop:-->
Martin Säverot
------------------
civic aerodeck
civic vt -91
subaru -03 wrx
prelude -97 2.2
prelude -93 2.3
+lite andra skitbilar
------------------
civic aerodeck
civic vt -91
subaru -03 wrx
prelude -97 2.2
prelude -93 2.3
+lite andra skitbilar
<!--QuoteBegin-TriXiE77+18 Oct 2006, 21:13:08--><div class='quotetop'>QUOTE(TriXiE77 4 18 Oct 2006, 21:13:08)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->avskyr skiten... snusar och rökare är bland de odrägligaste människor som lever.. slänger sin skit överallt.. kladdar överallt.. röker och snusar överallt utan att ens fundra på att folk omkring blir äcklade... insane.. avskaffa och tabort skiten!
[right][snapback]340159[/snapback][/right]
ja på tanke att rökare får gå ut från pubben/utestället för o röka nu. Vad tror du att snusare och rökare tror om ngn som inte gör ngt av det?
ja den här höjningen lär ju inte få mig o sluta! blir till o köpa in stockar innan höjningen så man klarar sig igenom 11månaders värnplikt <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
ja på tanke att rökare får gå ut från pubben/utestället för o röka nu. Vad tror du att snusare och rökare tror om ngn som inte gör ngt av det?
ja den här höjningen lär ju inte få mig o sluta! blir till o köpa in stockar innan höjningen så man klarar sig igenom 11månaders värnplikt <!--emo&:D-->
Senast redigerad av FonziE den 19 oktober 2006, 01:00, redigerad totalt 1 gånger.
Aleksandar Petrovic
-
hondapower
- Been thanked: 3 times
nikotin källa som nikotin källa.
orka bry sig om dom höjer priserna för snuset.
dom andra nikotin källorna har ap höga skatter och kostar betydligt mer än dagens ~ 23kr dosan.
vill man röka så köper man sina cigg utan att gnälla.
vill man snusa så köper man sitt snus utan att gnälla.
vill man fortsätta med något av ovanstående så får man slå sitt kast och acceptera kostnads höjningen.
that´s it!
låter nästan på folk här i tråden som att snus vore nått heligt gentemot dom andra nikotin källorna!
dom andra nikotin källorna har ap höga skatter och kostar betydligt mer än dagens ~ 23kr dosan.
vill man fortsätta med något av ovanstående så får man slå sitt kast och acceptera kostnads höjningen.
that´s it!
låter nästan på folk här i tråden som att snus vore nått heligt gentemot dom andra nikotin källorna!
Snus och cigg är väl motsatsen till smink med viss likhet?
Likheter:
Inget nödvändigt
Kostar massor
Olikheter:
Får dig att se FUL ut
Får dig att lukta äckligt
Får dig att smaka äckligt
Visar i större utsträckning att du inte har respekt för din medmänniska
Jag övervägde det såhär sedan jag varit hur liten som helst, och har aldrig ens lagt tanken på att börja med något av dem.
Det är ju sjukt korkat enligt mig. Men ingen är ju perfekt, så jag ska väl inte förvänta mig förmycket av folk heller.
Likheter:
Inget nödvändigt
Kostar massor
Olikheter:
Får dig att se FUL ut
Får dig att lukta äckligt
Får dig att smaka äckligt
Visar i större utsträckning att du inte har respekt för din medmänniska
Jag övervägde det såhär sedan jag varit hur liten som helst, och har aldrig ens lagt tanken på att börja med något av dem.
Det är ju sjukt korkat enligt mig. Men ingen är ju perfekt, så jag ska väl inte förvänta mig förmycket av folk heller.
[b]Björn Bekkouche[/b][i], Stockholm #1251[/i]
[i]Kör:[/i]
- [b]Honda VT750 <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Black Widow<!--colorc--></span><!--/colorc--> -02[/b]
- [b]Ford Focus Flexifuel -08[/b]
[i]Tidigare fordon:[/i]
- Suzuki GS500E -81
- VW Polo -93
- Toyota Starlet -88
- VW Polo -92
- VW Golf GL MK1 -83
- VW Golf GTi 2,0L MK1 -84
- Nissan Micra K10 -88 [i](R.I.P.)[/i]
- Honda [b]CRX[/b] SOHC 1,6i -88
- Peugeot 206 XR -99
- Opel Kadett 1.6 -87
[i]Kör:[/i]
- [b]Honda VT750 <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Black Widow<!--colorc--></span><!--/colorc--> -02[/b]
- [b]Ford Focus Flexifuel -08[/b]
[i]Tidigare fordon:[/i]
- Suzuki GS500E -81
- VW Polo -93
- Toyota Starlet -88
- VW Polo -92
- VW Golf GL MK1 -83
- VW Golf GTi 2,0L MK1 -84
- Nissan Micra K10 -88 [i](R.I.P.)[/i]
- Honda [b]CRX[/b] SOHC 1,6i -88
- Peugeot 206 XR -99
- Opel Kadett 1.6 -87
-
Fresa
- Namn: Fredrik Arvidsson
- Kontakt:
det handlar ju om en social grej.
Det är samma sak som när du börjar jobba på ett kontor t.ex. och har gemensam förmiddags- och eftermiddagsfika med sektionen du jobbar i. Dricker du inte kaffe när du börjar på företaget, så börjar du rätt snart, pga den sociala biten i fikarummet. Så har det vart för mig iaf, och kan tro att det till mångt och mycket börjar på likartat sätt med rökning och snusning. För inte fan är det väl nån som första gången han/hon ser en snusdosa, tänker "ååå va GOTT!!"? <!--emo&:P-->
<!--endemo-->
Det är samma sak som när du börjar jobba på ett kontor t.ex. och har gemensam förmiddags- och eftermiddagsfika med sektionen du jobbar i. Dricker du inte kaffe när du börjar på företaget, så börjar du rätt snart, pga den sociala biten i fikarummet. Så har det vart för mig iaf, och kan tro att det till mångt och mycket börjar på likartat sätt med rökning och snusning. För inte fan är det väl nån som första gången han/hon ser en snusdosa, tänker "ååå va GOTT!!"? <!--emo&:P-->
Senast redigerad av Fresa den 19 oktober 2006, 09:50, redigerad totalt 1 gånger.
[b]Fredrik Arvidsson, Linköping[/b]
Honda Civic Sedan '92 (ESi)
Civic 92-95-prylar till salu: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=18841&hl=" target="_blank">Här</a>
Honda Civic Sedan '92 (ESi)
Civic 92-95-prylar till salu: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=18841&hl=" target="_blank">Här</a>
<!--QuoteBegin-Fresa+19 Oct 2006, 09:49:31--><div class='quotetop'>QUOTE(Fresa 4 19 Oct 2006, 09:49:31)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->det handlar ju om en social grej.
<!--endemo-->
[right][snapback]340338[/snapback][/right]
Skruf tranbär luktar ju faktiskt för jävla gott <!--emo&;)-->
<!--endemo-->
[right][snapback]340338[/snapback][/right]
Skruf tranbär luktar ju faktiskt för jävla gott <!--emo&;)-->
-
vtec_jonas
<!--QuoteBegin-hondapower+18 Oct 2006, 23:23:57--><div class='quotetop'>QUOTE(hondapower @ 18 Oct 2006, 23:23:57)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->nikotin källa som nikotin källa.
that´s it!
[right][snapback]340300[/snapback][/right]
Okej, så du hade inte brytt dig om dom tex höjde bilskatten med typ 500% bara för att du gillar att köra bil?
that´s it!
[right][snapback]340300[/snapback][/right]
Okej, så du hade inte brytt dig om dom tex höjde bilskatten med typ 500% bara för att du gillar att köra bil?
Jonas Persson
Halmstad
Honda civic vti! TILL SALU <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=36852" target="_blank">http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=36852</a>
<a href="http://www.garaget.org/?car=16143" target="_blank">Garaget.org</a>
Halmstad
Honda civic vti! TILL SALU <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=36852" target="_blank">http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=36852</a>
<a href="http://www.garaget.org/?car=16143" target="_blank">Garaget.org</a>
- insigma
- Bil: FK2R 2016
- Namn: FredrikLidmark
<!--QuoteBegin-andno+19 Oct 2006, 12:11:16--><div class='quotetop'>QUOTE(andno 4 19 Oct 2006, 12:11:16)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Tänk så mycket grejor ni kan köpa till bilen om ni inte röker/snusar! <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
[right][snapback]340388[/snapback][/right]
Men det är inget hållbart argument.
Tänk om vi stängde av elen hemma, gud vad bilgrejjer vi kunde köpa..
känns lite fel..
känns lite fel..
Civic FK2 Type-R -2016 #2616
Tidigare: ED9 -88, -89, EG2 -93, EU8 -03, FK2 -06
Nu var det inte ett argument utan en sporre till att sluta att nyttja dessa droger!!
Argumentet till att de höjer skatten är att det kostar pengar, mycket pengar, att ta hand om skadorna som följer senare i livet.
Argumentet till att de höjer skatten är att det kostar pengar, mycket pengar, att ta hand om skadorna som följer senare i livet.
ANDERS NORDSTRÖM, LUND #653
HONDA GOLD WING GL 1500 SE 1998
Såld:
HONDA PRELUDE 2.3 4WS 1992 (snyft)
HONDA GOLD WING GL 1500 SE 1998
Såld:
HONDA PRELUDE 2.3 4WS 1992 (snyft)
<!--QuoteBegin-insigma+19 Oct 2006, 12:28:00--><div class='quotetop'>QUOTE(insigma 4 19 Oct 2006, 12:28:00)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-andno+19 Oct 2006, 12:11:16--><div class='quotetop'>QUOTE(andno 4 19 Oct 2006, 12:11:16)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Tänk så mycket grejor ni kan köpa till bilen om ni inte röker/snusar! <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
känns lite fel..
[right][snapback]340396[/snapback][/right]
Det var den dummaste jämförelsen någonsin, idag behöver Alla människor i ett modernt samhäll EL. Snus är något onödigt Piss som inte fyller någon vettig funktion alls.
Att däremot jämföra med: Sprit, öl, godis, chips, dataspel, 60" plasma tv istället för en vanlig, etc etc
känns lite fel..
Det var den dummaste jämförelsen någonsin, idag behöver Alla människor i ett modernt samhäll EL. Snus är något onödigt Piss som inte fyller någon vettig funktion alls.
Att däremot jämföra med: Sprit, öl, godis, chips, dataspel, 60" plasma tv istället för en vanlig, etc etc
-
Branten
- Bil: CTR EP3
- Namn: Erik Brantås
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 2 times
hoppas fler blir sporrade att sluta med snus och ciggaretter.
tycker det är jävligt äckligt med cigarettrök, så det har jag ingen förståelse för alls. tyckte exemplet med fisen-rökning var klockren!
snus stör ju inte så många om det inte vore för att folk inte har vett att ta hand om skiten när de är klara med den.
all heder åt er som använder locket på snusburken! än mer åt er som nu lyckas sluta.
en dosa räcker det i 2-3 dar?
enkel matematik:
23x2.5x52 = 2990kr /år
pris*antal i veckan*veckor på ett år= årskostnad
Där har ni er trafikskatt... rökare vill jag inte ens ge mig in på, där snackar vi 10000tals kronor per år.
mina 2 cent
tycker det är jävligt äckligt med cigarettrök, så det har jag ingen förståelse för alls. tyckte exemplet med fisen-rökning var klockren!
snus stör ju inte så många om det inte vore för att folk inte har vett att ta hand om skiten när de är klara med den.
all heder åt er som använder locket på snusburken! än mer åt er som nu lyckas sluta.
en dosa räcker det i 2-3 dar?
enkel matematik:
23x2.5x52 = 2990kr /år
pris*antal i veckan*veckor på ett år= årskostnad
Där har ni er trafikskatt... rökare vill jag inte ens ge mig in på, där snackar vi 10000tals kronor per år.
mina 2 cent
Medlem första gången 2001. Aldrig lyckats skaka av mig Hondaintresset.
Kör: EP3 K24 -05, Porsche Boxster S -05
Hondahistorik:
CRX -88
CRX -89
Civic EG6 -92
Kör: EP3 K24 -05, Porsche Boxster S -05
Hondahistorik:
CRX -88
CRX -89
Civic EG6 -92
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
<!--QuoteBegin-TriXiE77+18 Oct 2006, 21:13:08--><div class='quotetop'>QUOTE(TriXiE77 4 18 Oct 2006, 21:13:08)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->avskyr skiten... snusar och rökare är bland de odrägligaste människor som lever.. slänger sin skit överallt.. kladdar överallt.. röker och snusar överallt utan att ens fundra på att folk omkring blir äcklade... insane.. avskaffa och tabort skiten!
När jag läste detta så kom jag att tänka på Kaffe, är ju typ likadant men ingen jäkel tycker att det är fel att någonannan dricker kaffe. Ingen höjer kaffepriset/skatten.
Men kaffe är rätt likt snus:
*Man får fula tänder
*Man luktar äckligt
*Står man ett gäng och snackar och nån häller upp en kopp kaffe från sin termos så är det ingen som klagar, men fan vad äckligt det luktar!
*Det är beroende framkallade
*det är skadligt för hälsan om man dricker det ofta
*det är helt onödigt, precis som snus, cigg, alkohol, lösgodis osv..
Så trixxie, du dricker väl inte kaffe? <!--emo&:hmm:-->
<!--endemo-->
När jag läste detta så kom jag att tänka på Kaffe, är ju typ likadant men ingen jäkel tycker att det är fel att någonannan dricker kaffe. Ingen höjer kaffepriset/skatten.
Men kaffe är rätt likt snus:
*Man får fula tänder
*Man luktar äckligt
*Står man ett gäng och snackar och nån häller upp en kopp kaffe från sin termos så är det ingen som klagar, men fan vad äckligt det luktar!
*Det är beroende framkallade
*det är skadligt för hälsan om man dricker det ofta
*det är helt onödigt, precis som snus, cigg, alkohol, lösgodis osv..
Så trixxie, du dricker väl inte kaffe? <!--emo&:hmm:-->
hahahaha <!--emo&:biglaugh2:-->
<!--endemo-->
Hur manga ganger hander det att man star i en grupp med manniskor och nagon helt oprovocerat plockar fram sin termos?
Vad hanger du i for kretsar? <!--emo&:prop:-->
<!--endemo-->
Jag forstar liknelsen, kunde inte hjalpa att borja skratta dock. <!--emo&:whistling:-->
<!--endemo-->
Hur manga ganger hander det att man star i en grupp med manniskor och nagon helt oprovocerat plockar fram sin termos?
Vad hanger du i for kretsar? <!--emo&:prop:-->
Jag forstar liknelsen, kunde inte hjalpa att borja skratta dock. <!--emo&:whistling:-->
[i]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]Happiness is not around the corner,
It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
Magnus Bergström
Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
Magnus Bergström
Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
Måste vara fler än jag som varken:
Snusar, Röker, Dricker Kaffé, Missbrukar Coca Cola (längre)
Har krökat 6 ggr det senaste året etc.
Har inte tränat på 6 månader något dock, men känner ingen motivation just nu.
Finns här fler "sunda" människor? <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Snusar, Röker, Dricker Kaffé, Missbrukar Coca Cola (längre)
Har krökat 6 ggr det senaste året etc.
Har inte tränat på 6 månader något dock, men känner ingen motivation just nu.
Finns här fler "sunda" människor? <!--emo&:)-->
- insigma
- Bil: FK2R 2016
- Namn: FredrikLidmark
<!--QuoteBegin-CTROliver+19 Oct 2006, 12:42:24--><div class='quotetop'>QUOTE(CTROliver 4 19 Oct 2006, 12:42:24)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-insigma+19 Oct 2006, 12:28:00--><div class='quotetop'>QUOTE(insigma 4 19 Oct 2006, 12:28:00)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-andno+19 Oct 2006, 12:11:16--><div class='quotetop'>QUOTE(andno 4 19 Oct 2006, 12:11:16)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Tänk så mycket grejor ni kan köpa till bilen om ni inte röker/snusar! <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
känns lite fel..
[right][snapback]340406[/snapback][/right]
allt beror ju på vad du prioriterar. var ett överdrivet exempel.
om du gillar pommes till din hamburgare och dom pltösligt höjjer priset XX antal % hade inte du gillat det heller. fler folk dör av fettma än av snus. allt beror på vad man gillar. detta är en fråga om tycke.
känns lite fel..
[right][snapback]340406[/snapback][/right]
allt beror ju på vad du prioriterar. var ett överdrivet exempel.
om du gillar pommes till din hamburgare och dom pltösligt höjjer priset XX antal % hade inte du gillat det heller. fler folk dör av fettma än av snus. allt beror på vad man gillar. detta är en fråga om tycke.
Civic FK2 Type-R -2016 #2616