Ere bara jag som poppar så grannen...

För Topics som ej är motorrelaterade
Tommie Blomqvist

Hade en liten fest i onsdags, och de var ett jävla liv av grannen under.
Man blir ju lite trötter på sånt trams, 2315 banka hon på och vi satta och prata, men det va tydligen för mycket bas, utan att vi ens märkte det...
See grannar... va e dom bra till <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->
[b] Cybertuner[/b]
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist
Flygare
Kontakt:

Min närmaste granne är 400 meter bort. <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->
<a href="http://www.garaget.org/?car=30319" target="_blank">CRX VT-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->2022cc<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>

<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->B20 N/A IS THE SHIT! SÅÅÅÅLD<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->"Friends don't let friends roll on rotas"<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->D<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->T<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->M<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> S<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->q<!--colorc--></span><!--/colorc-->u<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->a<!--colorc--></span><!--/colorc-->d<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
Hondagirl

Förstår faktiskt hur era grannar känner sig! då ni hade party på en onsdag och de flesta jobbar torsdan efter och vill sova vid den tidenn och tidigare me...vi har rätt många såna party prissar i huset som spelar bas så högt det bara går under de flesta vardagskvällar och tro mig..det är inget kul när man försöker sova då man ska upp 5 på morra dagen efter!
Svetlana Oussova
Uddevallabo nuförtiden!
Körkort tagen 25/8-05
Kör för tillfället en volvo 850 från 97
stiivN
Namn: Stefan Karlsson

23.15 på en onsdag?

Hade jag också kommit och bankat på. Allt över tio på en vardag är inte acceptabelt. Finns ju uteställen för att fortsätta sådana kvällar med.
Stefan Karlsson
Användarvisningsbild
nenilsson
Bil: Civic VT
Namn: Emil Nilsson

Ta det försiktigt!
Höga ljud efter 22 upprepade ggr kan få dig vräkt. Man ska alltid ifall man har fest meddela sina grannar att det kanske kommer låta lite på kvällen och så ska man hålla sig till helgerna. Man får ju tänka på att det bor andra i huset <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->
Emil Nilsson
Sthlm
Civic VT
stiivN
Namn: Stefan Karlsson

Om inget annat kan man får böter.
Stefan Karlsson
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

Jag har lysande grannar samt välisolerad lägenhet. När jag hade inflyttningsfest en fredag för 4,5 år sedan så satte jag upp lappar och varnade folk. Vi spelade skithög musik och gitarr med vrålande allsång fram till 3 på natten. dagen efter så var jag lite nervös för att jag skulle ha stört folk.
I trapphuset mötte jag en granne som bor ovanför (ca 65 år). han undrade om det var ikväll (lördag) som jag skulle ha fest. -Nä sa jag, det var igår. Hörde du inte det? -Nä, gubben hade inte hört ett skit.

Efter det så har jag aldrig satt upp några lappar och spelar så högt jag vill på helgerna.

Tack för igår förresten Tommy!
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Charly

jag var på Nef igår och lyssnade på Dj assault när han poppade "ass ´n Titties" på högsta volym... <!--emo&:thumbup:-->Bild<!--endemo-->
Medlem 427
Användarvisningsbild
Xchai
Bil: Crx vt 32psi
Namn: Wanchai Kampha Gustafsson

PÅ en Onsdag??

ja då kan jag förstå dina grannar.
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF

Tunnis aka Glad
Simon,mm
Jay-c
Bil: Civic EJ9 -96
Namn: Johannes Carlsson

va på 20-års kalas hos en kompis en lördag, vi hade sådär halvhög musik på.. halv nio på kvällen kom securitas från störningsjouren och sa att vi va tvugna att sänka, vad är det för folk egentligen, inte så att vi överskred 95db precis vid stereon heller.. <!--emo&:screw:-->Bild<!--endemo-->
kör:
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan

Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..

201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
bakos
Bil: Honda Prelude 2.3 -92 4ws
Namn: David Bakos

inte fått klagomål på musik. men för ett par år sen va jag och några till ute och åkte bräda på gatan kl 21 en lördag. då kom grannen ut o sa att vi va tvungna att va tysta annars skulle han ringa polisen <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->
Prelude -92 4ws svart
Prelude -92 röd
Användarvisningsbild
eko
Bil: ITR DC2
Namn: Ekrem Coskun

jag har 2 jävla offer till grannar som spelar o tittar på tv högljutt mitt på vardagar, oftast tis, ons,tor, basen hös och de tunna frekvenserna.

fester på fre eller lördag brukar de har och då väsnas de riktigt mycke

eftersom jag bott där lite mer än 6 månader har jag inte sagt nått.. men han blev rätt sur då de festade dagen innan nationaldagen, då fick inte jag sova.. så jag gick upp kl 8 på morgonen o drog fram min elektriska gräsklippare o trimmer.. då blev det liv <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->

men snart ska jag säga till hyresvärden o säga till för de börjar bli lite jobbigt..

händer det inget så blir det hämnd igen
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
stumpen
Bil: Prelude -92a
Namn: Fredrik Björkman

hmm har försökt spela så grannen klagar men neeedå inte stereon eller damsugaren eller någe vanligt "ljudande" men när vi spolar vatten, i duschen,handfatet, toan då gnäller dom som fan <!--emo&:snurrig:-->Bild<!--endemo-->

<!--emo&:wallbash:-->Bild<!--endemo--> <!--emo&:wallbash:-->Bild<!--endemo--> <!--emo&:wallbash:-->Bild<!--endemo-->
Senast redigerad av stumpen den 25 november 2006, 15:16, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
nenilsson

<!--QuoteBegin-stumpen+25 Nov 2006, 15:14:45--><div class='quotetop'>QUOTE(stumpen @ 25 Nov 2006, 15:14:45)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->hmm har försökt spela så grannen klagar men neeedå inte stereon eller damsugaren eller någe vanligt "ljudande" men när vi spolar vatten, i duschen,handfatet, toan då gnäller dom som fan <!--emo&:snurrig:-->Bild<!--endemo-->

<!--emo&:wallbash:-->Bild<!--endemo-->  <!--emo&:wallbash:-->Bild<!--endemo-->  <!--emo&:wallbash:-->Bild<!--endemo-->
[right][snapback]351686[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Att de hör när du spolar och duschar och så är ju inte så fruktansvärt konstigt då rören antagligen går genom deras lägenhet.
Att duscha efter 22 är en ganska vanlig anledning till att grannar inte kan sova. Men det är klart finns ju inget värre än komma hem från garaget 00:45 och inte få duscha <!--emo&:prop:-->Bild<!--endemo-->
Emil Nilsson
Sthlm
Civic VT
Användarvisningsbild
Fixxe
Moderator Gold
Bil: Suzuki/Toyota
Namn: Fredrik Heijel
Has thanked: 64 times
Been thanked: 93 times

hehe jag har fått min granne att komma o knacka på och fråga om allt va ok en fredag vid 23 typ...

tilläggas är att jag bor i villa och 20 meter mellan våra hus typ.. hehe
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB

Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Swift

Bara 20 åringar i mitt hus <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->
Användarvisningsbild
LinusE
Bil: Civic Type R
Namn: Linus Eriksson
Been thanked: 3 times

en ons o över 22 o grannarna hade spelat eller väsnats så jäkligt
hade jag oxå sagt något. små barn + oljud = obra....
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
CTROliver

kan ta ett bad 03.20 på en vardagsnatt, ha stereon på full volym dygnet runt etc. Hur är detta möjligt?

Alla grannar förutom 1 är såpass senial att de inte märker något och den enda som skulle kunna märka något är 22-år och festar 24/7
James Oliver Könsberg - Malmö
Flygare
Kontakt:

Eko.
Med din kroppsbyggnad fixar du väl grannarna sj <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->
Senast redigerad av Flygare den 26 november 2006, 00:06, redigerad totalt 1 gånger.
<a href="http://www.garaget.org/?car=30319" target="_blank">CRX VT-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->2022cc<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>

<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->B20 N/A IS THE SHIT! SÅÅÅÅLD<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->"Friends don't let friends roll on rotas"<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->D<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->T<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->M<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> S<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->q<!--colorc--></span><!--/colorc-->u<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->a<!--colorc--></span><!--/colorc-->d<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
Tommie Blomqvist

Ja då är ni inte välkomma som mina nya grannar <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->
För att förtydliga lite grann, samtalsnivå, och musik kan inte störa genom 60cm golv. Det är nog så att denne granne jag har, är lite av petig, då det bott många i lgh under ( det är en diplomatlgh där av ) som aldrig klagat över något. Har förövrigt 4st separata lgh under mig.
Mycket märklig person, franska ambassaden äger denna lgh.

Hon är ensamstående om det nu spelar någon som helst roll.

Men jag bjuder in henne nästa gång hon knackar så får vi se vilken massiv volym som är på slagen.
[b] Cybertuner[/b]
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem

Det tycker jag låter som en bra idé. Äckliga klagomänniskor kanske mjuknar om man är lite trevlig mot dem och hon kanske bara vill ha sig en "stänkare" för att bli nöjd <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->
Stockholm
Krister

Eller kanske är nåt annat massivt hon vill ha... man vet ju hur fransyskor är... <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem

<!--QuoteBegin-Krister+28 Nov 2006, 12:57:30--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister @ 28 Nov 2006, 12:57:30)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Eller kanske är nåt annat massivt hon vill ha... man vet ju hur fransyskor är... <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->
[right][snapback]352430[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Nä, shit det vet jag faktiskt inte! Men om de är som servitriserna i Allå, allå emliga armén så kanske jag borde ta reda på hur de är nu när man är singel och allt. <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->
Stockholm
MagnusL
Bil: Accord 99
Namn: Magnus Lovgren

Själv har jag en granne som sätter på smäktande ballader och sjunger med.. Sist var det den där Whitney Houston låten i bodyguard..

För några veckor sen hade jag hemtenta, vid 11 tiden brakar helvetet lös.. Alltså jag kan fan inte räkna matte och lyssna på en jävla idiot som sjunger falskt. Det slutade med att jag satte på Millencolins senaste på EXTREMT jävla hög volym, då gick matten bättre. När jag stängde av en timme senare var det tyst på andra sidan väggen.. <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->
2008 wrx sti
SyntheXX
Kontakt:

jag har poppat en del men aldrig hört nått klagomål. MEN förra veckan satt det en lapp i hissen " bla bla du som bort på vån 4 nånting.... käften " DOCK såg aldrig jag personligen den här lappen, så jag skiter i det. Har dom inte vett att komma o knacka på får dom skylla sig själva!
// Claes Rosén <a href='http://www.claesrosen.com' target='_blank'>www.claesrosen.com</a>
EcciBaka
Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
Namn: Alexander Rothberg
Kontakt:

har fått klagomål ett par gånger av samma brud i min förra lägenhet.. hon kom o klaga på mej när jag lyssnade på musik, som förövrigt var så låg att vi kunde sitta bredvid stereon och prata i normal ton. o hon kom alltid in o klaga typ kl 18 en lördag kväll.... sa åt henne att sova på vettiga tider o visa lite respekt. såg henne aldrig mera. ska tilläggas att jag aldrig någonsin spelade musik efter 22 en vardag o det hände en gång att jag spela musik kl 5 på morgonen när jag hade efterfest. men då hade hela våningen efterfest så ingen klaga <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
Användarvisningsbild
nenilsson

Tänk på om ni bor i hyreslägenhet att varje klagomål registreras.
Har man då 3-4 stycken reggade klagomål så ligger man risigt till om man ska ha lägenhet nån annanstans senare.
Har själv hand om såna ärenden på bolaget jag jobbar på.
Emil Nilsson
Sthlm
Civic VT
Krister

Ni som varnar fram o tillbaka... vet ni hur det ligger till med PUL och Hyresgästföreningen egentligen?

Jag vet då jag sitter i styrelsen på vår bostadsrättsförening och jag kan säga att det är väldigt svårt att sparka ut någon så länge de betalar hyran.
Att registrera klagomål som man sedan delger sig andra hyresvärdar är inte lagligt och det var _mycket_ skriverier kring det om bostadsbolag som håll på med just sånt i Malmö förra året...
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
wriid
Namn: Johnny Åkerlind

Kan man få klagomål utan att själv veta om det?
Jag menar, kan hyresvärden sätta "prickar" på en och sen komma och vilja vräka en för att man fått för många tillsägelser?
Då för att grannarna gått direkt till hyresvärden istället för att säga något till den som poppar först?
[b]Medlem #1535[/b]
Tommie Blomqvist

Ska gå ner till fransyskan, se om hon har lust att komma upp på lite ost kex o vin <!--emo&:)-->Bild<!--endemo--> Se en rulle kanske, så mjuknar hon.
Vet inte i bland varför folk ska leka poliser, men vissa är födda poliser.
Hon kanske är hemlig spion, franska SÄPO som bor under..hahaha.

Återkommer med lite info bara det lider.
[b] Cybertuner[/b]

Skriv svar