Byggbilder KRL CRX-T
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Lackad i Fiat/Lancia Rosso Red (grundton) ovanpå den så blev det sen en Standox Exclusive Line basfärg (Limited Edition burk nr222) Interlagos Fire.
Wingswest bodykit integrerat med karossen inga skarver!
blev mellanslip på klarlacken och klarlackade igen för att få den yt finish jag ville ha på den + att de blir ett helt annat djup i färgen och slätare struktur!
STORT TACK till Bengt på Standox i Finland och såklart Chefen Kim för spons på diverse material som gick åt!
här kommer bilderna Enjoy!

Wingswest bodykit integrerat med karossen inga skarver!
blev mellanslip på klarlacken och klarlackade igen för att få den yt finish jag ville ha på den + att de blir ett helt annat djup i färgen och slätare struktur!
STORT TACK till Bengt på Standox i Finland och såklart Chefen Kim för spons på diverse material som gick åt!
här kommer bilderna Enjoy!

Senast redigerad av civincen den 31 december 2006, 10:44, redigerad totalt 1 gånger.
Erik Rajalin
Tack tack! jag vart riktigt nöjd med resultatet på den! udda färg kan man säga jo eftersom det totalt bara tillverkades mellan 600-700 bukar utav den där färgen och det finns inte att få tag i den mera. så ingen som kan kopiera en <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Erik Rajalin
ligger totalt lite över 5liter klarlack på hela bilen så vill jag så kan jag vattenslipa ner den igen och polera upp den riktigt men jag tror att den får vara som den är för den e slät som en spegel endå <!--emo&;)-->
<!--endemo-->
har sina fördelar med att vara billackerare ibland.
har sina fördelar med att vara billackerare ibland.
Senast redigerad av civincen den 31 december 2006, 10:59, redigerad totalt 1 gånger.
Erik Rajalin
tack! ska montera ihop de sista på den bara de blir tid över! har köpt det mesta i inredningen nytt till den. som formpressade mattan till golvet och diverse lister och klipps å paneler osv allt honda original å de vart inte billigt! men känns säkert mycket roligare att köra en bil som e totalt uppfixad än att börja snåla och spara in på såna detaljer när allt annat blev så fint <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Erik Rajalin
-
Andreas79
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson
Riktigt fin färg! Grymt kommer bli otroligt najs den bilen <!--emo&:thumbup:-->
<!--endemo-->
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
Riktigt snygg färg!
Funderar på en "likadan" till min mr2. En ny standox färg i Exclusive Line serien som heter Red Rocket. Introduceras starten på 07.
Funderar på en "likadan" till min mr2. En ny standox färg i Exclusive Line serien som heter Red Rocket. Introduceras starten på 07.
<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->[b]Martin Leander - official Bärjon of HPC
Toyota MR2 -93
Borlänge[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Toyota MR2 -93
Borlänge[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Fin färg!
Ser ut och vara nån mitsu/volvo snurra?
Ser ut och vara nån mitsu/volvo snurra?
Only M Matters
-
krister"albin"
- Bil: civic vt -91
- Namn: krister johannesson
mycket fin färg och ovanlig <!--emo&:thumbup:-->
<!--endemo--> .
krister johannesson
civic vt -91 renovering på g
Toyota Prius -09
i don`t believe in heaven,and i don´t believe in hell
as a place with flames were people are having eternal pain.
i believe in a place i call "beyond"
civic vt -91 renovering på g
Toyota Prius -09
i don`t believe in heaven,and i don´t believe in hell
as a place with flames were people are having eternal pain.
i believe in a place i call "beyond"
-
Tommie Blomqvist
Förväntad effekt?
[b] Cybertuner[/b]
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist
taiwan grenrör? <!--emo&:(-->
<!--endemo-->
Hejsan igen! tack för alla fina svar! alltid lika kul när nån gillar vad man gjort! <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
japp det är en mitsu volvo snurra! siktar på ca 400hk men kommer antagligen att få byta aggregat innan allt är klart eftersom detta är en kkk24 och den inte kommer hänga med utan blir som en lungsjuk gammal gubbe <!--emo&;)-->
<!--endemo-->
vi kommer att få in dom nya standox exclusive line färgerna snart tror jag eftersom allt blivit vattenbaserat nu! berätta gärna mer om ditt färgval och bil låter intressant!
till er andra håller jag fullständigtmed! kunde inte gjort bättre färgval! min flickvän tex visste inget om detta å jag höll allt hemligt men när hon såg det färdiga resultatet så vart hon alldeles paff <!--emo&:prop:-->
<!--endemo-->
jo tyvärr e ett kasst märke på grenrör men de duger att börja med <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
som sagt har sina fördelar med att vara billackerare <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
japp det är en mitsu volvo snurra! siktar på ca 400hk men kommer antagligen att få byta aggregat innan allt är klart eftersom detta är en kkk24 och den inte kommer hänga med utan blir som en lungsjuk gammal gubbe <!--emo&;)-->
vi kommer att få in dom nya standox exclusive line färgerna snart tror jag eftersom allt blivit vattenbaserat nu! berätta gärna mer om ditt färgval och bil låter intressant!
till er andra håller jag fullständigtmed! kunde inte gjort bättre färgval! min flickvän tex visste inget om detta å jag höll allt hemligt men när hon såg det färdiga resultatet så vart hon alldeles paff <!--emo&:prop:-->
jo tyvärr e ett kasst märke på grenrör men de duger att börja med <!--emo&:)-->
som sagt har sina fördelar med att vara billackerare <!--emo&:)-->
Erik Rajalin
-
vtec-matte
Riktigt nice! Vart i Sverige bor du? Vill se bygget med egna ögon xD
//Mattias Emilsson, Sthlm (<span style='color:red'>Honda crx </span>[b]<span style='color:blue'>vtec</span>[/b] <span style='color:red'>91</span>)
<span style='font-family:Arial'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'>- vtec owns u -</span></span>
<span style='font-family:Arial'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'>- vtec owns u -</span></span>
satan va fet <!--emo&:o-->
<!--endemo--> gotdamn, men tänk om bilen blir repad..rätt svårt o fixa fram den färg då lr?
Elvis
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
Får gratta till ett trevligt bygge,
har ett liknande bygge, men inte den fina lacken å fina kjol paket
Därimot större bromsar (Prelude) de går oehört fort att bli olaglig
på vägen me massa hästkrafter, de gäller å få stopp på allt om de
behövs också <!--emo&;)-->
<!--endemo-->
Mappa motorn riktigt riktigt bra, så är de där jätteroligt.
1 par bra tips: Vänd på turbon så avgas huset kommer till vänster
då blir de mycke lättare å bygga downpipen.
Gå in på theoldone å kolla in D-series buildup
där finns beskrivning å bilder på hur du portar oljepumpen
samt borrar upp vevlagren för bättre smörjning OBS.. borra inte upp
hålen till Eagle stakarna OBS..
Kör me ARP topplocks bultar dom håller toppen på plats
när laddtrycket ska skruvas upp, du kan dra dom lite hårdare
än va Honda rekommenderar.
BTW En mclaren F1 bil gör 402m på 11 sekunder ungefär,
me 400hk bör du va i närheten me andra ord
400hk i en REX e läskigt <!--emo&:thumbup:-->
<!--endemo-->
har ett liknande bygge, men inte den fina lacken å fina kjol paket
Därimot större bromsar (Prelude) de går oehört fort att bli olaglig
på vägen me massa hästkrafter, de gäller å få stopp på allt om de
behövs också <!--emo&;)-->
Mappa motorn riktigt riktigt bra, så är de där jätteroligt.
1 par bra tips: Vänd på turbon så avgas huset kommer till vänster
då blir de mycke lättare å bygga downpipen.
Gå in på theoldone å kolla in D-series buildup
där finns beskrivning å bilder på hur du portar oljepumpen
samt borrar upp vevlagren för bättre smörjning OBS.. borra inte upp
hålen till Eagle stakarna OBS..
Kör me ARP topplocks bultar dom håller toppen på plats
när laddtrycket ska skruvas upp, du kan dra dom lite hårdare
än va Honda rekommenderar.
BTW En mclaren F1 bil gör 402m på 11 sekunder ungefär,
me 400hk bör du va i närheten me andra ord
400hk i en REX e läskigt <!--emo&:thumbup:-->
Senast redigerad av oscii den 2 januari 2007, 06:44, redigerad totalt 1 gånger.
<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><a href="http://crxcommunity.com/" target="_blank">http://crxcommunity.com/</a><!--sizec--></span><!--/sizec-->
Har du inga tidigare bilder, på hur du lagade rost och fixade trösklarna osv?
Läckert jobb.
Läckert jobb.
Senast redigerad av haffy den 1 januari 2007, 19:13, redigerad totalt 1 gånger.
<!--coloro:#808000--><span style="color:#808000"><!--/coloro-->[b]Audi a4 1,8 TQ[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Riktigt läcker <!--emo&:)-->
<!--endemo--> lika sidokjolar samt bak som är på väg hem till mig nu, fast jag har hela kitet. varför kör inte du med fronten? <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Senast redigerad av Gladen den 2 januari 2007, 00:24, redigerad totalt 1 gånger.
076 799 25 11
ALIVE.SE
Bahnwaffe
ALIVE.SE
Bahnwaffe
Hejsan! ursäkta att ja inte svarat på något igår men min dator där hemma har krashat!
Jag bor på Åland inte i Sverige <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
det här låter rätt otroligt men min CRX hade ingen rost på sig den va riktigt fräsh att ta tag i och börja göra ett fint projekt med. Enda stället där de fanns rost var i takluckan och den inhandlade jag nyer illa kvickt <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
har varit in på the oldone lite tidigare och kikat! finns mycke bra tips där! för tillfället ligger min motor hos allmeck här på ön dom ska plocka ihop den efter balanseringen nu sen kommer vi att köra den löst i bromsbänk och mappa den <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
blir bilen repad så blir den de.... förhoppningsvis så går de inte igenom klarlacken på den var därför som jag mellanslipade den och la på några varv extra ifall att nån sku repa så går de kanske att få bort! <!--emo&:)-->
<!--endemo--> finn tror jag nu 2dl kvar att använda för diverse reparation men de räcker inte långt.
jag tyckte att min original front+den där läppen var tillräckligt snygga. va nog bara de att jag redan hade den färdigt så därför blev de inte deras front. men jag kan säga att dom där dörrpanelerna va ett hellvete att montera! fy fan hade lika bra kunnat stått att de va till Lada niva eller någe! <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
Jag bor på Åland inte i Sverige <!--emo&:)-->
det här låter rätt otroligt men min CRX hade ingen rost på sig den va riktigt fräsh att ta tag i och börja göra ett fint projekt med. Enda stället där de fanns rost var i takluckan och den inhandlade jag nyer illa kvickt <!--emo&:)-->
har varit in på the oldone lite tidigare och kikat! finns mycke bra tips där! för tillfället ligger min motor hos allmeck här på ön dom ska plocka ihop den efter balanseringen nu sen kommer vi att köra den löst i bromsbänk och mappa den <!--emo&:)-->
blir bilen repad så blir den de.... förhoppningsvis så går de inte igenom klarlacken på den var därför som jag mellanslipade den och la på några varv extra ifall att nån sku repa så går de kanske att få bort! <!--emo&:)-->
jag tyckte att min original front+den där läppen var tillräckligt snygga. va nog bara de att jag redan hade den färdigt så därför blev de inte deras front. men jag kan säga att dom där dörrpanelerna va ett hellvete att montera! fy fan hade lika bra kunnat stått att de va till Lada niva eller någe! <!--emo&:D-->
Erik Rajalin
<!--QuoteBegin-civincen+2 Jan 2007, 08:26:13--><div class='quotetop'>QUOTE(civincen 4 2 Jan 2007, 08:26:13)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->jag tyckte att min original front+den där läppen var tillräckligt snygga. va nog bara de att jag redan hade den färdigt så därför blev de inte deras front. men jag kan säga att dom där dörrpanelerna va ett hellvete att montera! fy fan hade lika bra kunnat stått att de va till Lada niva eller någe! <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
[right][snapback]361488[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
jaha okej <!--emo&:)-->
<!--endemo--> så dina dörrsidor passa som skit i handsken alltså? <!--emo&:P-->
<!--endemo--> får hoppas på att mitt [AIT] kit passar bättre än ditt wingwest då <!--emo&:prop:-->
<!--endemo--> lycka till i fortsättningen!
[right][snapback]361488[/snapback][/right]
jaha okej <!--emo&:)-->
076 799 25 11
ALIVE.SE
Bahnwaffe
ALIVE.SE
Bahnwaffe
riktigt snygg !!!! <!--emo&:shock1:-->
<!--endemo-->
Göteborg
mob 0736581186
mail gomer@live.se
mob 0736581186
mail gomer@live.se
<!--QuoteBegin-GoMeR+11 Jan 2007, 00:07:20--><div class='quotetop'>QUOTE(GoMeR 4 11 Jan 2007, 00:07:20)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->riktigt snygg !!!! <!--emo&:shock1:-->
<!--endemo-->
[right][snapback]364140[/snapback][/right]
tackar! jag tror det färdiga resultatet kommer bli riktigt fint! <!--emo&:thumbup:-->
<!--endemo-->
[right][snapback]364140[/snapback][/right]
tackar! jag tror det färdiga resultatet kommer bli riktigt fint! <!--emo&:thumbup:-->
Erik Rajalin
-
Freddy
- Namn: Freddy Bigun
kör du med orginal topplocksbultar eller med ARP?
Freddy Bigün
Honda civic 98 EK3 1.5 vtec-e powa :) *brukis*
Honda Crx Turbo 91 D16Z5 *projekt*
Honda Civic 89 D16A6 brukisen *rost hög**skrot*
Honda Civic 89 D16A6 ner plockad *skrot*
Honda Crx 88 D16A6 skall strax plockas ner *skrot*
Honda Civic 89 D15B2 skall repareras och säljas *reparerad**såld*
Ford sierra 87 R.I.P
Honda civic 98 EK3 1.5 vtec-e powa :) *brukis*
Honda Crx Turbo 91 D16Z5 *projekt*
Honda Civic 89 D16A6 brukisen *rost hög**skrot*
Honda Civic 89 D16A6 ner plockad *skrot*
Honda Crx 88 D16A6 skall strax plockas ner *skrot*
Honda Civic 89 D15B2 skall repareras och säljas *reparerad**såld*
Ford sierra 87 R.I.P
-
EcciBaka
- Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
- Namn: Alexander Rothberg
- Kontakt:
nice, grym färg, sticker ut lite mer nu än tidigare <!--emo&:)-->
<!--endemo--> att du påtar i maskin i den är härligt, för få på kobben som kör med ordentliga seriöst byggda maskiner i sina hondor.
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
-
TheFinnishFlash
De här ser ju bra ut:D De är roligt att vi finländare kan kommer med fina bilar nån gång å <!--emo&:thumbup:-->
<!--endemo-->
Senast redigerad av TheFinnishFlash den 12 januari 2007, 19:43, redigerad totalt 1 gånger.
Niclas Bäckström
Tackar till mina sponsorer
Repaint.fi
Alpine.fi
ITPOWER.fi
Och så även min motiv lackare. johnny-design.com/
Gå gärna in och rösta på. <a href="http://www.garaget.org/?car=74007" target="_blank">http://www.garaget.org/?car=74007</a>
Tackar till mina sponsorer
Repaint.fi
Alpine.fi
ITPOWER.fi
Och så även min motiv lackare. johnny-design.com/
Gå gärna in och rösta på. <a href="http://www.garaget.org/?car=74007" target="_blank">http://www.garaget.org/?car=74007</a>