K: CRX Amerika import..??
Jag söker en CRX som har förvaringsfacket istället för baksätet (Amerika import..??)
PM:a eller maila gärna om du har en, eller om du hittar någon som är sådan..
Eller om ni har tips om vad utseendemässigt jag kan leta efter som kännetecknar dessa bilar, har hört att de inte har "bucklan i huven" som europabilarna har, stämmer det..?
Tack för info!
Mvh //Mårten
PM:a eller maila gärna om du har en, eller om du hittar någon som är sådan..
Eller om ni har tips om vad utseendemässigt jag kan leta efter som kännetecknar dessa bilar, har hört att de inte har "bucklan i huven" som europabilarna har, stämmer det..?
Tack för info!
Mvh //Mårten
Mårten Wärnström
//DB drag, svensk mästare...
sedan är det röd positionljus längst ut på bakrampen ist för att blinkersen går hela vägen ut.. sedan är det blinkers i positionlyktan ist för på skärmen. taklucka var det inte på min. ac har den också <!--emo&:)-->
<!--endemo-->.. återkommer om jag kommer på mer.. har bilder om så önskas
Adam Åstrand
-
Bongo
- Bil: Crx/Civic
- Namn: Daniel Fernerö
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 11 times
som welen säger så har anders en gul usa import! med gas! hör av dig till honom ja vet nu inte om han hade köpare på den men de är bara chansa! lycka till! /Danne
*Regionsombud mitt*
--Daniel Fernerö--
070-2662372
HONDA CRX VT 91 (B20c4)
HONDA CIVIC 78 1200 Sbc GEN1 ;)
--Daniel Fernerö--
070-2662372
HONDA CRX VT 91 (B20c4)
HONDA CIVIC 78 1200 Sbc GEN1 ;)
om jag inte har helt fel för mig så kan man köpa den förvaringen löst som ersätter baksätet. huven utan "bula" är den som är till soch, dvs "bulan" är ett kännetecken för att det är en ed9 (doch 124hk). En annan sak som nämnts är a/c, såldes tyvär inte i sverige men även det finns att köpa löst. Finns till och med original klimatanlägning att köpa!
Med andra ord skulle jag hellre köppa en ed9 eller ee8 direkt så får du en mycket bättre bil + att du kan ju kompletera den som du vill sen!
PS. Ska du tvunget ha en amerika imort så se tillk att den har glastak! Det är häftigt!
Med andra ord skulle jag hellre köppa en ed9 eller ee8 direkt så får du en mycket bättre bil + att du kan ju kompletera den som du vill sen!
PS. Ska du tvunget ha en amerika imort så se tillk att den har glastak! Det är häftigt!
Honda CRX Vtec -91 B16A1
Honda CRX Vtec -91 B16A1
SAAB 9-3 SS Aero -04 (MapTun Steg3)
I rev to RED!
Honda CRX Vtec -91 B16A1
I rev to RED!
Problemet för min del är att jag ska ha den och tävla med i ljud, bygga demo/tävlingsbil, och då säger reglerna att för att få använda hela utrymmet bakom framstolarna så måste jag ha en Rex med förvaringsfacket, alltså en amerikaimporterad... =(
(Märks NÄSTAN att de e en amerikan som skriver reglerna..)
Så det är därför ja jagar en Amerika import...
(Märks NÄSTAN att de e en amerikan som skriver reglerna..)
Så det är därför ja jagar en Amerika import...
Mårten Wärnström
Men läste du inte vad jag skrev?
"om jag inte har helt fel för mig så kan man köpa den förvaringen löst som ersätter baksätet."
du kan alltså sätta in amerika förvaringen i en svensk rex, inget baksäte! bra va? <!--emo&:thumbup:-->
<!--endemo-->
<a href='http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HONDA-CR ... dZViewItem' target='_blank'>http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HONDA-CR ... iewItem</a>
Kolla länken!
"om jag inte har helt fel för mig så kan man köpa den förvaringen löst som ersätter baksätet."
du kan alltså sätta in amerika förvaringen i en svensk rex, inget baksäte! bra va? <!--emo&:thumbup:-->
<a href='http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HONDA-CR ... dZViewItem' target='_blank'>http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HONDA-CR ... iewItem</a>
Kolla länken!
Senast redigerad av Kenni_CRX den 23 januari 2007, 23:39, redigerad totalt 1 gånger.
Honda CRX Vtec -91 B16A1
Honda CRX Vtec -91 B16A1
I rev to RED!
Honda CRX Vtec -91 B16A1
I rev to RED!
Dessvärre så måste bilen vara en amerikaimporterad enligt reglerna...
Visst kanske man kan bygga om allt som skiljer, men det är det inte värt.. <!--emo&:P-->
<!--endemo--> Hittar ja ingen importerad får ja nog ta en "vanlig"... =)
Visst kanske man kan bygga om allt som skiljer, men det är det inte värt.. <!--emo&:P-->
Mårten Wärnström
Får jag bara fråga varför det måste vara en amerikansk? Inget som skiljer direkt ju <!--emo&:hmm:-->
<!--endemo-->
Vart hittar man db drag reglerna?
Vart hittar man db drag reglerna?
Honda CRX Vtec -91 B16A1
Honda CRX Vtec -91 B16A1
I rev to RED!
Honda CRX Vtec -91 B16A1
I rev to RED!
Nja, just den regeln hittar du nog inte ens i reglerna... Men har fått det från svenska huvuddomaren, samt fått den bekräftad från annat håll...
Verkar som amerikanarna måste skaffa sig fördelar på såna sätt...
Annars finns reglerna på: www.dbdrag.se ..
Verkar som amerikanarna måste skaffa sig fördelar på såna sätt...
Annars finns reglerna på: www.dbdrag.se ..
Mårten Wärnström
-
stumpen
- Bil: Prelude -92a
- Namn: Fredrik Björkman
<a href='http://www.blocket.se/vi/10956523.htm?ca=11_s' target='_blank'>crx usa modell?!?!</a>
här har du en!
här har du en!
<!--QuoteBegin-stumpen+20 Feb 2007, 21:09:58--><div class='quotetop'>QUOTE(stumpen @ 20 Feb 2007, 21:09:58)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><a href='http://www.blocket.se/vi/10956523.htm?ca=11_s' target='_blank'>crx usa modell?!?!</a>
här har du en!
[right][snapback]377547[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Tänkte precis skriva det jag med! <!--emo&:thumbup:-->
<!--endemo-->
här har du en!
[right][snapback]377547[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Tänkte precis skriva det jag med! <!--emo&:thumbup:-->
076 799 25 11
ALIVE.SE
Bahnwaffe