Tjena tjena! är ny här på forumet, hade tänkt skaffat mig en Civic Type-R, efter att jag fått sålt min nuvarande bil (Volvo 850 Turbo -94:a), skulle först o främst vilja veta vad man skall kolla på när man åker o kollar nya bilen, vad är bra? vad är dåligt?
Årsmodellerna jag är intresserad av är: -03, -04. Den som ligger på 200hk orginal.
vet inte riktigt när face-liften kom???
Har bara hört bra saker om denna bil! det ENDA men de kan man väl igentligen inte kalla fel, de är honda själv.. det finns ingen diffspärr !?.
Är det billiga reserv/eftermarknads prylar till de här bilarna? vilka bilar kan jämföras med civicen? motormässigt och märkesmässigt..
tack på förhand! Mvh//Tobbe.
Honda Civic Type-R frågor!!!
-
Tobbe_TypeR
[i]Japansk Vråålapa![/i]
---------------
[Type-<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc-->]
---------------
[Type-<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc-->]
För en gång skull ska jag vara lite tråkig och skriva, sök, det finns riktigt mycket infomartion om dom frågorna du ställer. Och sen måste du ha för och efternamn i signaturen. Välkommen till Hondaträsket dock! Har kört dom flesta nya "gti" modellerna i hatchback yran men ingen bil har gett mig lika mycket körglädje som Hondan. Kanske inte snabbast rakt fram (där var Astra OPC ett monster) men när det väl kommer till kritan så kör jag hellre Hondan, ligga på 8k varv på banträffar/en kurvig väg och sen slänga i nästa växel i samspel med ljudet är oslagbart inom hatchback modellerna. Min högst personliga åsikt dock!
/Robban
/Robban
www.sodervidinge.se
Äh, sök sök & sök <!--emo&:P-->
<!--endemo-->
Nu måste vi ju vara lite schysta och ge snubben lite tips <!--emo&;)-->
<!--endemo--> Han har ju sålt traktorn och är sugen på en CTR..
Vet faktiskt inte vad du ska kika på, aldrig riktigt satt mig in i CTR och ifall det ens finns några vanliga fel på den modellen.. <!--emo&:oops:-->
<!--endemo-->
Nu måste vi ju vara lite schysta och ge snubben lite tips <!--emo&;)-->
Vet faktiskt inte vad du ska kika på, aldrig riktigt satt mig in i CTR och ifall det ens finns några vanliga fel på den modellen.. <!--emo&:oops:-->
<span style='color:blue'>_____________________________</span>
[b]<span style='color:red'>Henrik Jonsson #999</span>[/b]
<span style='color:green'>[i]HPC Team Solna[/i]</span>
[b]<span style='color:darkblue'>Honda CRX VT -91</span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:yellow'>"Liverpool came here with 4000 man and ran. AIK-Stockholm came with 500 and fought" (Sparta Prag fans 1993)</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för dom stora cojones mellan benen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för jag är VIP bakom scenen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för era döttrar vill ha mig...</span></span>[/b]
[b]<span style='color:red'>Henrik Jonsson #999</span>[/b]
<span style='color:green'>[i]HPC Team Solna[/i]</span>
[b]<span style='color:darkblue'>Honda CRX VT -91</span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:yellow'>"Liverpool came here with 4000 man and ran. AIK-Stockholm came with 500 and fought" (Sparta Prag fans 1993)</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för dom stora cojones mellan benen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för jag är VIP bakom scenen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för era döttrar vill ha mig...</span></span>[/b]
- Regge
- Bil: Honda S2000
- Namn: Erik Regnell
- Been thanked: 1 time
-Super trevlig bil!
-Faceliften kom vid 2004 års modeller, lättat svänghjul andra fram & baklampor sen lite annat smått å gott som någon annan kan fylla i <!--emo&;)-->
<!--endemo-->
-Bästa med dessa modellerna är att dom flesta av ägarna redan gjort mycket som t ex avgas etc, där kan du käna in pengar om du köper en med lite utrustning, så slipper du lägga dom pengarna själv OM du nu tänkt investera i lite godis.
-Ska du köpa bil hade jag kört på 02-03an. Hört att k20 motorn som den heter ska bara gå bättre å bättre med åren, sen tycker ja dom ser snyggare ut personligen.
-Super viktigt att kolla hur dom är servade, en VTEC maskin kan gå löjligt långa & hårda mil. Men utan fräsch olja vid rätt intervall kan inget göras, det pajjar. Finns dom som kört sönder redan efter 1500mil osv. Slarvigt av ägarna <!--emo&:(-->
<!--endemo-->
-Finns tyvärr även en del Civic Type R till salu som varit krockade & sedan lagade, så kolla NOGA i dörrar huven osv så det ser rakt å fint ut.
-Dessa maskiner har kamkedja så det behöver du inte oroa dig över när kamremm är bytt.
-Synking i någon växel "minns inte vilken" spökade väll på dom första modellerna, men det ska vara åtgärdat av verkstad, kolla dock så den är fräsch i alla lägen.
-Annars är det väll att kolla som på alla andra bilar, oddsen är dock att bilen blivit hårt körd! Dock är den bygd för sådan körning <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
-Rimligt pris ifall ja skulle köpt en är kanske mellan 115-135k för en 02-04
-04-06 kanske 140-160k MAX.
-För dom priserna får du en fin bil, dock kan du komma billigare undan. Var heller inte rädd för en bil med lite mil på nacken.
Lycka till!
-Faceliften kom vid 2004 års modeller, lättat svänghjul andra fram & baklampor sen lite annat smått å gott som någon annan kan fylla i <!--emo&;)-->
-Bästa med dessa modellerna är att dom flesta av ägarna redan gjort mycket som t ex avgas etc, där kan du käna in pengar om du köper en med lite utrustning, så slipper du lägga dom pengarna själv OM du nu tänkt investera i lite godis.
-Ska du köpa bil hade jag kört på 02-03an. Hört att k20 motorn som den heter ska bara gå bättre å bättre med åren, sen tycker ja dom ser snyggare ut personligen.
-Super viktigt att kolla hur dom är servade, en VTEC maskin kan gå löjligt långa & hårda mil. Men utan fräsch olja vid rätt intervall kan inget göras, det pajjar. Finns dom som kört sönder redan efter 1500mil osv. Slarvigt av ägarna <!--emo&:(-->
-Finns tyvärr även en del Civic Type R till salu som varit krockade & sedan lagade, så kolla NOGA i dörrar huven osv så det ser rakt å fint ut.
-Dessa maskiner har kamkedja så det behöver du inte oroa dig över när kamremm är bytt.
-Synking i någon växel "minns inte vilken" spökade väll på dom första modellerna, men det ska vara åtgärdat av verkstad, kolla dock så den är fräsch i alla lägen.
-Annars är det väll att kolla som på alla andra bilar, oddsen är dock att bilen blivit hårt körd! Dock är den bygd för sådan körning <!--emo&:)-->
-Rimligt pris ifall ja skulle köpt en är kanske mellan 115-135k för en 02-04
-04-06 kanske 140-160k MAX.
-För dom priserna får du en fin bil, dock kan du komma billigare undan. Var heller inte rädd för en bil med lite mil på nacken.
Lycka till!
Senast redigerad av Regge den 5 februari 2007, 10:44, redigerad totalt 1 gånger.
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
-
Tobbe_TypeR
Tackar " Regge " för mycket fin information, sitter just o kollar på 02:er & 03:er, dels för att de är något billigare + att jag hittat en som är närmare hitåt där jag bor =) kan man posta länkar här? så kan ni spana ochså
Svart Civic Type-R 02:a
7300mil
Men priset?? 139 500kr, visst nu är det bilhandlare ochså!
<a href='http://www.blocket.se/vi/10363414.htm?ca=8_s' target='_blank'>http://www.blocket.se/vi/10363414.htm?ca=8_s</a>
Svart Civic Type-R 02:a
7300mil
Men priset?? 139 500kr, visst nu är det bilhandlare ochså!
<a href='http://www.blocket.se/vi/10363414.htm?ca=8_s' target='_blank'>http://www.blocket.se/vi/10363414.htm?ca=8_s</a>
[i]Japansk Vråålapa![/i]
---------------
---------------
- Asse
- Bil: Civic VTI EK4
- Namn: Erik Lindgren
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Det är min gamla bil! Och även malkoms här på forumet <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Den är riktigt fin! Det är ingen AC dock, och be dom fixa värmereglaget isf för det strulade en del för mig.
Det är AEM CAI monterat, Honda K100 chip samt sprillans ny motorvärmare. Sitter även lite annat lullull monterat såsom 04ans bakljus, mugen grill, nyckellöst dörrhandtag, auto-elhissar.
Den är riktigt fin! Det är ingen AC dock, och be dom fixa värmereglaget isf för det strulade en del för mig.
Det är AEM CAI monterat, Honda K100 chip samt sprillans ny motorvärmare. Sitter även lite annat lullull monterat såsom 04ans bakljus, mugen grill, nyckellöst dörrhandtag, auto-elhissar.
"Isn't it nice when things just work?"
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
- Asse
här finns fler bilder på den: <a href='http://www.hondaklubben.com/forum/index ... 035&hl=nya' target='_blank'>http://www.hondaklubben.com/forum/index ... &hl=nya</a>
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Köpte mig själv en 02a för några månader sen.
Om jag vore du, så skulle jag inte köpa en bil utan AC, kanske inte just för
att det är så viktigt, men det är bra mkt svårare att sälja bilen sen om den inte har AC.
För de pengarna som han begär på firman så hittar du med lite tur en 04a med mkt
mindre mil på nacken, samt med AC...
Säger inte att deras gammla bil är dålig på något sätt alls, skit fin, men lite för dyr,
samt så tycker jag att AC nästan är ett måste på dessa bilar..
(obs, min högst personliga åsikt, så ni som inte har ac, så menar jag inget illa)
Dessa bilar har väldigt bra trimpotential för att vara en N/A bil, på med ett avgas,
grenrör samt ett CAI, och en K-pro på det, så har du typ 230hk!
Finns ju iofs en firma som visat papper på nästan 30hk effektökning med bara avgas samt CAI:et..
Det är 2ans växel som Regge syftar på med synkringarna <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Lycka till med köpet, samt välkommen!
MVH
István
Om jag vore du, så skulle jag inte köpa en bil utan AC, kanske inte just för
att det är så viktigt, men det är bra mkt svårare att sälja bilen sen om den inte har AC.
För de pengarna som han begär på firman så hittar du med lite tur en 04a med mkt
mindre mil på nacken, samt med AC...
Säger inte att deras gammla bil är dålig på något sätt alls, skit fin, men lite för dyr,
samt så tycker jag att AC nästan är ett måste på dessa bilar..
(obs, min högst personliga åsikt, så ni som inte har ac, så menar jag inget illa)
Dessa bilar har väldigt bra trimpotential för att vara en N/A bil, på med ett avgas,
grenrör samt ett CAI, och en K-pro på det, så har du typ 230hk!
Finns ju iofs en firma som visat papper på nästan 30hk effektökning med bara avgas samt CAI:et..
Det är 2ans växel som Regge syftar på med synkringarna <!--emo&:)-->
Lycka till med köpet, samt välkommen!
MVH
István
Senast redigerad av Istvan den 5 februari 2007, 16:09, redigerad totalt 1 gånger.
http://www.fotoi.se
<!--QuoteBegin-Istvan+5 Feb 2007, 13:59:06--><div class='quotetop'>QUOTE(Istvan @ 5 Feb 2007, 13:59:06)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Om jag vore du, så skulle jag inte köpa en bil utan AC, kanske inte just för
att det är så viktigt, men det är bra mkt svårare att sälja bilen sen om den har AC[right][snapback]372251[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Om den INTE har AC, menar du väl.
att det är så viktigt, men det är bra mkt svårare att sälja bilen sen om den har AC[right][snapback]372251[/snapback][/right]
Om den INTE har AC, menar du väl.
[b]<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->Civic Type-Röd<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
Ja naturligtvis menade jag det, har ändrat!
Är själv sugen lite på en CTR så denna tråden passade mig utmärkt.
Har lite andra frågor. Går det se om synkringen är fixad på garantin? Nån markering eller så mennar jag då. Hur är det med rostskyddet, Någon med en 02:a som har nån liten bubbla någonstans. Jag hatar rost =). Vill bara sälja en bil när man ser en lite bubbla. Blir ju aldrig bra även hur man slippar och målar i. Hur vanligt är det att dom tar olja? Att dom vill ha lite om man kör väldigt hårt kan jag förstå men vid lugnare körning borde den ju inte vilja ha några mänger. Fast dom flesta nyare bilarna nu för tiden vill ha olja så bara att vänja sig vid.
Har lite andra frågor. Går det se om synkringen är fixad på garantin? Nån markering eller så mennar jag då. Hur är det med rostskyddet, Någon med en 02:a som har nån liten bubbla någonstans. Jag hatar rost =). Vill bara sälja en bil när man ser en lite bubbla. Blir ju aldrig bra även hur man slippar och målar i. Hur vanligt är det att dom tar olja? Att dom vill ha lite om man kör väldigt hårt kan jag förstå men vid lugnare körning borde den ju inte vilja ha några mänger. Fast dom flesta nyare bilarna nu för tiden vill ha olja så bara att vänja sig vid.
Olof Karlsson
Om synkringarna är fixade så bör det finnas något papper på det ja!
Rostskyddet vet ja itne så mkt om, mer än att min är helt rostfri 02a, hur fin som helst
i skärmkanter samt undertill. Iofs har min bil vart väl omhändertagen, samt knappt vinterkörd..
Olja ska den itne dricka alls mkt vid normalkörning, min dricker inte alls mkt..
Men det är klart att det dricker lite när en motor varvas så mkt <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
MVH
edit: menlös quotning... /smacke
Rostskyddet vet ja itne så mkt om, mer än att min är helt rostfri 02a, hur fin som helst
i skärmkanter samt undertill. Iofs har min bil vart väl omhändertagen, samt knappt vinterkörd..
Olja ska den itne dricka alls mkt vid normalkörning, min dricker inte alls mkt..
Men det är klart att det dricker lite när en motor varvas så mkt <!--emo&:)-->
MVH
Senast redigerad av Istvan den 16 februari 2007, 21:13, redigerad totalt 1 gånger.
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Oljefrågan verkar vara väldigt individberoende. Min tar inte en droppe på de 600-700mil som jag kör på oljan innan jag byter, medans andra drar upp till 1 liter / 200 mil som får anses som normalt enligt instruktionsboken.
Synkringsproblemet ska vara borta från 04 och framåt och de 02:er och 03:er som haft problem med det ska vara åtgärdade på garantin. Jag vet inte om man kan se det i serviceboken.
Rost verkar inte bita på CTR om man får tro de som kört längst med dem. Jag tyckte att underredet såg kass ut eftersom det helt saknade gucka och bara har lack, så jag lämnade in min för en rejäl rostskyddsbehandling. Nu verkar det som att det kanske var onödigt trots allt, men jag ville vara på säkra sidan iallafall för jag hatar också rost!
Synkringsproblemet ska vara borta från 04 och framåt och de 02:er och 03:er som haft problem med det ska vara åtgärdade på garantin. Jag vet inte om man kan se det i serviceboken.
Rost verkar inte bita på CTR om man får tro de som kört längst med dem. Jag tyckte att underredet såg kass ut eftersom det helt saknade gucka och bara har lack, så jag lämnade in min för en rejäl rostskyddsbehandling. Nu verkar det som att det kanske var onödigt trots allt, men jag ville vara på säkra sidan iallafall för jag hatar också rost!
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
En fin rostkyddsbehandling är ALDRIG onödig, höjjer bilens värde enligt mig med!
Finns det ingen underredsmassa alls original på CTR? Min hade endel, och jag
sprutade på själv nu före vintern, men det har ju knappt vart nån vinter <!--emo&:P-->
<!--endemo-->
MVH
Finns det ingen underredsmassa alls original på CTR? Min hade endel, och jag
sprutade på själv nu före vintern, men det har ju knappt vart nån vinter <!--emo&:P-->
MVH
Senast redigerad av Istvan den 16 februari 2007, 21:13, redigerad totalt 1 gånger.
Har man tillgång till lyft så underedsbehandlar man bilen ganska snabbt. Så det är ju helt klart värt det. Fast aldrig fel att lämna in bilen hos en rostskyddsexpert och sen göra en redig lackkonsavering, typ: DiTec eller liknande. Håller nog bilen bra mycket fräshare. Blir mer lätt tvättad oxå.
Hur är det med andra slit grejer. Nån som fått byta nått i framvagn pga glapp t.ex.? Hur är det med reservhjul? Ligger det inne i bilen eller hänger det under som det gör på en del nyare bilar? Eller det kanske inte finns nått överhuvudtaget?
Hur är det med andra slit grejer. Nån som fått byta nått i framvagn pga glapp t.ex.? Hur är det med reservhjul? Ligger det inne i bilen eller hänger det under som det gör på en del nyare bilar? Eller det kanske inte finns nått överhuvudtaget?
Senast redigerad av Quick den 5 februari 2007, 19:46, redigerad totalt 1 gånger.
Olof Karlsson
- Asse
Reservhjulet ligger i baljan i bagaget.
Rost såg jag absolut ingenting av på min 02a (7300 mil) som gått året runt.
Rost såg jag absolut ingenting av på min 02a (7300 mil) som gått året runt.
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Ligger där det ska då. Känns bättre att ha det på insidan. Angående rosten så låter det väldigt bra... eller ska jag säga avsaknaden av rosten <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
Senast redigerad av Quick den 16 februari 2007, 21:13, redigerad totalt 1 gånger.
Olof Karlsson
-
christer_carlsson
- Bil: Accord Type-S
- Namn: Christer Carlsson
Har du provkört någon ctr? Om inte så gör det snarast, först då vet du om det är bilen för dig. Den är ju lite speciell. Väldigt spartansk men motorn är faktiskt gudomlig! Kommer vara svårt att hitta nått liknande.
Kolla även försäkringen innan du bestämmer dig. Antar att det är därför så många sålt sina tillsammans med lånet dårå.
Nackdelen med reservhjulet är att det bara passar bak. Får du punka fram måste du ta flytta ett bakdäck fram och montera reservhjulet bak ändå. Men det är sällan man punkar!
Jag kommer att ha min ett par år till! Köp gärna en som har grundtrimmet eftersom du ändå kommer att snegla på det, tänk bara på att en del avgas är väldigt högljudda.
Kolla även försäkringen innan du bestämmer dig. Antar att det är därför så många sålt sina tillsammans med lånet dårå.
Nackdelen med reservhjulet är att det bara passar bak. Får du punka fram måste du ta flytta ett bakdäck fram och montera reservhjulet bak ändå. Men det är sällan man punkar!
Jag kommer att ha min ett par år till! Köp gärna en som har grundtrimmet eftersom du ändå kommer att snegla på det, tänk bara på att en del avgas är väldigt högljudda.
Accord Type-S, <!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->Graphite grey<!--colorc--></span><!--/colorc-->, Special Edition 2008
Medlem #1538
Tidigare: CTR- milano red -02, såld, tack för den tiden :-)
Medlem #1538
Tidigare: CTR- milano red -02, såld, tack för den tiden :-)
- Steffo

Grundtrimmet steg 1 anser jag vara ett AEM CAI (eller Injen CAI) där CAI står för Cold Air Intake och ett avgassystem (catback).
Grundtrim överkurs är racegrenrör och någon typ av mappning, K-100 eller K-pro, där det sistnämnda är en fullt programerbar styrbox där du kan mappa bilen precis efter de mods du sätter på den.
Sedan går det givetvis att trimma mycket mer, men det är inte så vanligt ännu.
Är det dessutom lite väghållningsgrejor på den i form av bakre krängningshämmare av Japan-modell och diffbroms på den så har du en riktig dräpare!
Grundtrim överkurs är racegrenrör och någon typ av mappning, K-100 eller K-pro, där det sistnämnda är en fullt programerbar styrbox där du kan mappa bilen precis efter de mods du sätter på den.
Sedan går det givetvis att trimma mycket mer, men det är inte så vanligt ännu.
Är det dessutom lite väghållningsgrejor på den i form av bakre krängningshämmare av Japan-modell och diffbroms på den så har du en riktig dräpare!
Stockholm
<!--QuoteBegin-christer_carlsson+6 Feb 2007, 20:08:36--><div class='quotetop'>QUOTE(christer_carlsson @ 6 Feb 2007, 20:08:36)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Nackdelen med reservhjulet är att det bara passar bak. Får du punka fram måste du ta flytta ett bakdäck fram och montera reservhjulet bak ändå. Men det är sällan man punkar!
[right][snapback]372792[/snapback][/right]
Det positiva är att chassiet är så styvt så du behöver bara lyfta bilen fram för att byta både fram och bak. Så det blir lite mer skruva bara, men inga problem!
[right][snapback]372792[/snapback][/right]
Det positiva är att chassiet är så styvt så du behöver bara lyfta bilen fram för att byta både fram och bak. Så det blir lite mer skruva bara, men inga problem!
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"
-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"
-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
Är även väldigt sällan man får punktering. Ska provköra en snart tänkte jag. Skulle komma in ett par stycken till lokala honda firman snart.
För delen när det är enkelt är ju att det är mindre som kan gå sönder. Knappar och displayer kan vara dyra att byta. Det gamla hedliga med vred går ju istort sett aldrig sönder. Spelar ju ingenroll hur mycket extra utrustning man har så länge det inte håller så är det inte roligt.
Har kollat lite på försäkring. Den ligger på 12 000kr trygghansa, helår helförsäkring. Saaben kostar 10 000kr. Men dom 2000kr kommer man nog spara in på reprationer istället =)
För delen när det är enkelt är ju att det är mindre som kan gå sönder. Knappar och displayer kan vara dyra att byta. Det gamla hedliga med vred går ju istort sett aldrig sönder. Spelar ju ingenroll hur mycket extra utrustning man har så länge det inte håller så är det inte roligt.
Har kollat lite på försäkring. Den ligger på 12 000kr trygghansa, helår helförsäkring. Saaben kostar 10 000kr. Men dom 2000kr kommer man nog spara in på reprationer istället =)
Olof Karlsson
-
Snuffan
- Bil: CTR EP3 -04
- Namn: Petra Tornelv
Prova med SalusAnsvar ist. Under 10 000/år på min gubbe
Senast redigerad av Snuffan den 16 februari 2007, 21:12, redigerad totalt 1 gånger.
Petra Tornelv
Honda Civic Type R -04
----
Tidigare:
Civic Type R GT -16
Honda Civic Type R -04
Honda CRX Del Sol VTi-92
Honda CRX Del Sol VTi - 93
Honda Civic Type R - 04
Honda CRX Del Sol VTi - 92
Honda Civic Type R -04
----
Tidigare:
Civic Type R GT -16
Honda Civic Type R -04
Honda CRX Del Sol VTi-92
Honda Civic Type R - 04
Honda CRX Del Sol VTi - 92
Ja har min på <a href='http://www.sveland.se/' target='_blank'>http://www.sveland.se/</a>.
Betalar 8700kr för helförsäkring/Helår.
MVH
Betalar 8700kr för helförsäkring/Helår.
MVH
Ska kolla lite på dom bolagen. Fyller ju 20 iår så har ju inte redigt ålder på min sida vad det gäller försäkringar =(
Salusansvar: 22254kr helår/helförsäkring, CTR 05:a, 6000kr självrisk, Ingaskador, park. egentomt, max 2000mil.
Sveland: 12673kr Helår/helförsäkring, CTR 05, 6000kr självrisk, Ingaskador, park. egentomt, max 3000mil.
Som trygghansa då. Salusansvar kan man glömma <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
EDIT: Tennant har inga bekymmer med att ta betalt: 47 079 kr/år, helår helförsäkring. CTR 05 m.m
SKiljer sjukt mycket... Tror inte jag kör sämre för att jag har tennant. Har kanske inte råd att köra med den premien <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
Salusansvar: 22254kr helår/helförsäkring, CTR 05:a, 6000kr självrisk, Ingaskador, park. egentomt, max 2000mil.
Sveland: 12673kr Helår/helförsäkring, CTR 05, 6000kr självrisk, Ingaskador, park. egentomt, max 3000mil.
EDIT: Tennant har inga bekymmer med att ta betalt: 47 079 kr/år, helår helförsäkring. CTR 05 m.m
SKiljer sjukt mycket... Tror inte jag kör sämre för att jag har tennant. Har kanske inte råd att köra med den premien <!--emo&:D-->
Senast redigerad av Quick den 7 februari 2007, 19:25, redigerad totalt 1 gånger.
Olof Karlsson
<!--QuoteBegin-Quick+5 Feb 2007, 19:17:26--><div class='quotetop'>QUOTE(Quick @ 5 Feb 2007, 19:17:26)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Har man tillgång till lyft så underedsbehandlar man bilen ganska snabbt. Så det är ju helt klart värt det. Fast aldrig fel att lämna in bilen hos en rostskyddsexpert och sen göra en redig lackkonsavering, typ: DiTec eller liknande. Håller nog bilen bra mycket fräshare. Blir mer lätt tvättad oxå.
[right][snapback]372362[/snapback][/right]
undrar lite om vad det kostar att fixa en redig underedsbehandling på en ctr.
har en ctr och det har suttit ragarslangar under den (neon) som pajade och nu är bortslitet av mig. undrar nu var jag kan fixa till skruvhålen och sedan behandla och även till vilket pris. vill ju inte att pärlan skall bli en flintabil som måste sparkas fram ^^;
[right][snapback]372362[/snapback][/right]
undrar lite om vad det kostar att fixa en redig underedsbehandling på en ctr.
har en ctr och det har suttit ragarslangar under den (neon) som pajade och nu är bortslitet av mig. undrar nu var jag kan fixa till skruvhålen och sedan behandla och även till vilket pris. vill ju inte att pärlan skall bli en flintabil som måste sparkas fram ^^;
[i]Tommy Wikström[/i]
Sörjer <!--coloro:gray--><span style="color:gray"><!--/coloro-->Civic Type<!--colorc--></span><!--/colorc--> [b]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b] <!--coloro:gray--><span style="color:gray"><!--/coloro-->-04<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Äger Mazda Mx-5 Miata års-00
Sörjer <!--coloro:gray--><span style="color:gray"><!--/coloro-->Civic Type<!--colorc--></span><!--/colorc--> [b]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b] <!--coloro:gray--><span style="color:gray"><!--/coloro-->-04<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--QuoteBegin-Quick+7 Feb 2007, 19:13:07--><div class='quotetop'>QUOTE(Quick 4 7 Feb 2007, 19:13:07)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Ska kolla lite på dom bolagen. Fyller ju 20 iår så har ju inte redigt ålder på min sida vad det gäller försäkringar =(
<!--endemo-->
<!--endemo-->
[right][snapback]373219[/snapback][/right]
Men tänk på att du har vagnskada om du köper en -05:a..
Har sveland å pröjsar 6700/år halvförs.
blir kul å se hur mkt d ökar när vagnskada försvinner:s
[right][snapback]373219[/snapback][/right]
Men tänk på att du har vagnskada om du köper en -05:a..
Har sveland å pröjsar 6700/år halvförs.
blir kul å se hur mkt d ökar när vagnskada försvinner:s
<!--fonto:Comic Sans MS--><span style="font-family:Comic Sans MS"><!--/fonto--><!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Civic Type-R -05<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--fontc--></span><!--/fontc-->, <!--sizeo:1--><span style="font-size:8pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->Cosmic Grey Pearl<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--fonto:Franklin Gothic Medium--><span style="font-family:Franklin Gothic Medium"><!--/fonto--><!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->Mikael Andersson<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->, <!--fonto:Century Gothic--><span style="font-family:Century Gothic"><!--/fonto-->I en annan del av <!--fontc--></span><!--/fontc--><!--fonto:Arial Narrow--><span style="font-family:Arial Narrow"><!--/fonto-->Köping<!--fontc--></span><!--/fontc-->
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--fonto:Franklin Gothic Medium--><span style="font-family:Franklin Gothic Medium"><!--/fonto--><!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->Mikael Andersson<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--fontc--></span><!--/fontc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->, <!--fonto:Century Gothic--><span style="font-family:Century Gothic"><!--/fonto-->I en annan del av <!--fontc--></span><!--/fontc--><!--fonto:Arial Narrow--><span style="font-family:Arial Narrow"><!--/fonto-->Köping<!--fontc--></span><!--/fontc-->
- Steffo

<!--QuoteBegin-RainesX+16 Feb 2007, 09:38:47--><div class='quotetop'>QUOTE(RainesX @ 16 Feb 2007, 09:38:47)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->undrar lite om vad det kostar att fixa en redig underedsbehandling på en ctr.
[right][snapback]375998[/snapback][/right]
Jag gav 5500:- för en fullständig behandling av dörrar, trösklar, underrede, skärmar, baklucka etc etc. Då ger det mig 14 eller 16 års rostskyddsgaranti om jag kommer in en gång per år och visar upp bilen (visa = gratis) så att de kan bättringsbehandla om behov finnes.
[right][snapback]375998[/snapback][/right]
Jag gav 5500:- för en fullständig behandling av dörrar, trösklar, underrede, skärmar, baklucka etc etc. Då ger det mig 14 eller 16 års rostskyddsgaranti om jag kommer in en gång per år och visar upp bilen (visa = gratis) så att de kan bättringsbehandla om behov finnes.
Senast redigerad av Steffo den 17 februari 2007, 14:01, redigerad totalt 1 gånger.
Stockholm
underbart. en billig peng för sån konservering.
någon nere i blekinge (karlshamn om det finns) som vet en firma som gör detta? känns som jag måste nu när jag fick se att slangarna var skruvade rätt in i balken <!--emo&:crybaby:-->
<!--endemo-->
edit: menlös quotning.. /smacke
någon nere i blekinge (karlshamn om det finns) som vet en firma som gör detta? känns som jag måste nu när jag fick se att slangarna var skruvade rätt in i balken <!--emo&:crybaby:-->
edit: menlös quotning.. /smacke
Senast redigerad av RainesX den 16 februari 2007, 21:12, redigerad totalt 1 gånger.
[i]Tommy Wikström[/i]