Om nu t.ex. en Ecci skulle bestämma sig för att köpa en CTR, o så pratar han med sin kompis o stolt berättar att "Om jag får fast jobb snart, då jävlar får mustashmobilen stryka på foten o jag köper en CTR!"
varpå han svarar:
"Ah, vi får racea då, ska hämta en Evo IV snart!"
Lixom... neejj..
Eftersom man är karl så MÅSTE man ju helt enkelt ha nåt värre, eller åtminståne jämnlikt polarns bil... men fortfarande i samma prisklass... vad köper man då?
Kikat:
Galant VR4
Audi S3/S4
BMW 540iM
rent hypotetiskt, ecci har inte jobb
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
------------------------
------------------------
hey hey hey, lugna sej grabbar. CTR med toda kit o RS4 får man inte för de pengarna
------------------------
------------------------
Krister: bra svar mycket bra svar men e en evo så mycket dyrare att äga?
------------------------
------------------------
Soppa pengarna till en Evo om man ska leka lite med är tydligen inte kul alls... Vardagskörning och lite bus så ligger man generellt under litern på CTRen. Det går självklart att leka upp en hel tank på den med. Tror det var ngn som på bankörning fick CTRen att dra 2,5 l/mil. Det är mycket men jag tror du kan få Evon att dra en hel del mer på bankörning.
Evon är inte så dyr att äga, den är hållbar och inte dyrare än andra bilar att försäkra pga att den ej vart med i så många olyckor. drar soppa gör den det ska man inte krypa under stolen med, jag snittade 1.5-2l milen men jag kör aldrig snällt och min var påställd. Polaren har en orginal Evo III och han snittar 1.2-1.3 och busar också endel.
xzbatt: När du säger att den inte kostar som andra bilar... vilka jämför du med då? En CTR kostar ju trots allt max 10k per år i helförsäkring av allt att döma här på forumet...
Sen att du drar upp RX7 är ju bara skrattretande då den kostar 10:- mer per mil i bara bensin... så på 1000 mil på ett år är det alltså 10.000 mer i enbart bensinkostnad.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Och på den där lilla ön med sina vägar så har du ändå ingen nytta för dina 350 häst på bilen... snarare lite mer skoj med 200 häst och lite mer pengar i fickan.
(Lilla ön = Åland)
Kör:
Men skit samma hur mycket sås bilen drar, ecci har ju ett hypotetiskt jobb, så han klarar att tanka ofta.
Jag hade valt en Celica GT4 ST205, lite supra light över den, snabb som fan är den också, samt driftsäker.
Inga problem att skruva upp den till 300+ kusar med BPUtrim.
J-G har en till salu för bra pengar, KÖÖÖP! Rent hypotetiskt alltså.
krister: frågar det samma, ett tag sen du var här va hehe o jag lämner ju holmen ofta med ^^
henke: rent hypotetiskt så skulle jag inte vara direktör o köra några svängar till gbg rätt ofta med
CTR tror jag att är det nyktraste alternativet..
om man skulle haft jobb alltså
------------------------
------------------------
Ecci och Clabbe: Nope, inte så länge sedan... visst, finns några fina raksträckor på ön men är det några där som kräver 300+ häst? Nej jag tycker inte det utan hade nog hellre haft en CTR med normalt klös och sen haft pengar över... för precis som Ecci skrev så är det hypotetiska jobbet inte betalt i fantasisummor för då hade NSX, S2000 och Ferarri 430 varit med på listan.
Kör:
Krister kolla upp premier själv, hade min evo halvförsäkrad på mej som är 20år och bor i västerås, när jag ägde den kostade den 10k i trafikförsäkring, min ek3 kostade 7k i trafikförsäkring på mej, min audi 90 från -88 kostar 9k i trafik på mej så det är vad jag gemför med, jag antar att en CTR kostar liknande på mej,
Har du som vanligt 0 i erfarenhet och skriver bara för att du gillar diskutioner? kom tillbaka med egna erfarenheter för F-N
Ziggy, du måste ju gemföra prestanda med bensin förbrukning.. du kör 8or runt en orginal CTR med en orginal Evo, och misstolka mej inte Jag älskar honda och hatade min evo.
Xzbatt: Nej det måste jag inte. Inte när det är mina pengar vi pratar om! Och i just detta fallet så frågade Ecci om en EVO verkligen var så mycket dyrare än CTR, därav att jag jämför dom som dom är orginal.
Men "mina pengar" så menar jag ju självklart dom pengar som Ecci hypotetiskt skulle tjäna!
Senast redigerad av ziggy den 9 maj 2007, 22:33, redigerad totalt 1 gånger.
xzbatt: 0 i erfarenheter kan du stoppa upp där solen inte skiner...
10k i trafikförsäkring räknar jag inte ens då det för mig inte ens är en försäkring... halvförsäkring är det som minst gäller och det kostade på mig när jag hade min CTR ca 7k om året... 10k för helförsäkring... och nej, jag var ingen gubbe då utan bodde mitt i city (sthlm).
Har även kollat upp vad en CTR skulle kosta på mig boende inne i stockholm city med boendeparkering på gatan (30år nu) och det handlar om 10k hos de flesta för helförsäkring... S2000 skulle blir något mer men inte mycket.
Du kan sen inte jämföra med en Audi 90 från 88 då den har så otroligt mycket mer "försäkringserfarenhet" då det är tyvärr vad de förlorar på... gammal bil blir dyrare och sen hur ofta de själs och så vidare. Ring gärna vilken försäkringsfirma som helst och fråga om detta... jag har min egen kusin som jag bollat dessa frågor med.
Kör:
ziggy skrev:Xzbatt: Nej det måste jag inte. Inte när det är mina pengar vi pratar om! Och i just detta fallet så frågade Ecci om en EVO verkligen var så mycket dyrare än CTR, därav att jag jämför dom som dom är orginal.
Men "mina pengar" så menar jag ju självklart dom pengar som Ecci hypotetiskt skulle tjäna!
hehe, jaja men du är opartisk eftersom du vill sälja din ctr och försöker packa på den på ecci :whistling: