Träningstråden
-
EcciBaka
- Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
- Namn: Alexander Rothberg
- Kontakt:
det börjar närma sig, hur går det pojkar? (måste bara väcka den till liv så här på våren)
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
------------------------
-
sommarhydda
Rapporterar in:
2 timmar innebandy + fys
2 timmar innebandy + fys
"We are each of us angels with only one wing and we can only fly embraceing eachother"
"The 7P"
Proper
Prior
Planing
Prevents
Piss
Poor
Preformence.
// Björn "Sommarhydda" Wollarz
"The 7P"
Proper
Prior
Planing
Prevents
Piss
Poor
Preformence.
// Björn "Sommarhydda" Wollarz
-
EcciBaka
- Kontakt:
Bodyfat: 7,3% @ 185 cm - 74 kg
BMI: 21
BMI: 21
------------------------
------------------------
------------------------
Snacka om gay tråd 
Men lite seriöst nu då från min sida:
Det här med träning, det är så himla svårt. Man måste tänka på att alla vill kanske inte komma under 5% i kroppsfett (vilket nästan är sjukligt lite). Vissa kanske nöjjer sig med att bli stor eller bara tränar för att kroppen inte ska ge upp vid 40-50års ålder.
Sen finns det dom som mäter armar, ben, samt äter papper och kåda för o banta.
Viktigaste med träning är att ta det lugnt och göra rätt. Inte låta andra bossa en, peppa/tvinga en.
Gör som ni vill, sen när ni är nöjda. Grattis!
Jag själv gjorde misstaget att inte ta det lugnt, jag ville få fram en stor kropp på kort tid. Okej att jag har ganska lätt att växa, även om det kanske inte är med >10% kroppsfett. Men det var det jag tyckte var kul samt att jag ville ha kroppen i trim inför framtiden.
Jag körde för hårt (vilket inte alltid behöver vara speciellt mycket om man gör fel) och pajjade axeln.
Så mitt råd till alla som ska börja på gym eller annan träning, ta det lugnt! Ressultaten kommer.
Jag vet ej om detta hör ihop med tidigare skrivare, men det var en så lång tråd så jag orkade inte läsa allt.
Men lite seriöst nu då från min sida:
Det här med träning, det är så himla svårt. Man måste tänka på att alla vill kanske inte komma under 5% i kroppsfett (vilket nästan är sjukligt lite). Vissa kanske nöjjer sig med att bli stor eller bara tränar för att kroppen inte ska ge upp vid 40-50års ålder.
Sen finns det dom som mäter armar, ben, samt äter papper och kåda för o banta.
Viktigaste med träning är att ta det lugnt och göra rätt. Inte låta andra bossa en, peppa/tvinga en.
Gör som ni vill, sen när ni är nöjda. Grattis!
Jag själv gjorde misstaget att inte ta det lugnt, jag ville få fram en stor kropp på kort tid. Okej att jag har ganska lätt att växa, även om det kanske inte är med >10% kroppsfett. Men det var det jag tyckte var kul samt att jag ville ha kroppen i trim inför framtiden.
Jag körde för hårt (vilket inte alltid behöver vara speciellt mycket om man gör fel) och pajjade axeln.
Så mitt råd till alla som ska börja på gym eller annan träning, ta det lugnt! Ressultaten kommer.
Jag vet ej om detta hör ihop med tidigare skrivare, men det var en så lång tråd så jag orkade inte läsa allt.
Senast redigerad av haffy den 10 maj 2007, 01:18, redigerad totalt 1 gånger.
<!--coloro:#808000--><span style="color:#808000"><!--/coloro-->[b]Audi a4 1,8 TQ[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
- Jonny

- Namn: Jonny Lakemountain
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
Men shiiit, 7,3% de e ju föhfan ingenting det ju...
började på 19,7 när jag startade mitt "träningsliv" 20 februari.
har siktat in mig på 14,7 tills imorrn, men då jag fuskat lite för mycke så lär ju inte det inträffa.
började på 19,7 när jag startade mitt "träningsliv" 20 februari.
har siktat in mig på 14,7 tills imorrn, men då jag fuskat lite för mycke så lär ju inte det inträffa.
Honda Civic Type R -15
-
EcciBaka
- Kontakt:
haffy: det har med träning att göra
då passar det in i tråden. jag skulle dock säga tvärtom gör INTE som ni känner för i gymmet om ni inte vet vad ni pysslar med. lyssna på de som kan träning. olika mål kräver olika träning.
Jonny: Jag har alltid haft riktigt låg fettprocent, det högsta jag någonsin uppmätt är 10,2% men jag kan säga, att det syns på mej! jösses, mamma klappade mej på magen idag o jag kunde konstatera att min tvättbräda är borta trots att jag är i snuskigt bra form gymmässigt nu. ångest! FEL FEL FEL med mage!
Jonny: Jag har alltid haft riktigt låg fettprocent, det högsta jag någonsin uppmätt är 10,2% men jag kan säga, att det syns på mej! jösses, mamma klappade mej på magen idag o jag kunde konstatera att min tvättbräda är borta trots att jag är i snuskigt bra form gymmässigt nu. ångest! FEL FEL FEL med mage!
------------------------
------------------------
------------------------
har ju glömt uppdatera
jag vann vadslagningen gick upp dom kilona, visst såg man lite småfet ut men har gått ner några kilo nu så de ser bra ut igen.. men man vill ju bli lite större 
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
-
EcciBaka
- Kontakt:
prata me en kompis o hon sa att man kan lägga på en del när man tränar för mycket att det lixom skulle bli dåligt för muskeltillväxten... det är nåt jag aldrig hört.. nån som kan bekräfta eller bränna?
------------------------
------------------------
------------------------
vissa bulkar ju som fan o ligger på duktigt kcal överskott när de me under uppbyggnad (ink mig :wallbash: ) men de får man slite för när strandsäsongen drar igång
ska man bygga måste man ligga på kcal överskott men man behöver inte bli fet för det
ska man bygga måste man ligga på kcal överskott men man behöver inte bli fet för det
-
EcciBaka
- Kontakt:
kcal överskott har jag säkert, äter fan upp allt som kommer i min väg, proteinshakes 2st varje dag + en massa mellanmål o lunch o frukost o middagAR, e ju så hungrig :S
men kan nån bekräfta eller förkasta i min förra fråga?
men kan nån bekräfta eller förkasta i min förra fråga?
------------------------
------------------------
------------------------
Jag menade inte att man skulle köra maskinerna som man ville. Utan man skulle köra den vikten man ville.
Självklart skall man göra övningarna rätt, men med rätt vikter för personen i fråga.
Altså, ligger personen brevid och kör på 10kg mer och inte ser större ut, skall man uinte slänga på 5kg extra på sina egna bara för att...
Äru med?
Självklart skall man göra övningarna rätt, men med rätt vikter för personen i fråga.
Altså, ligger personen brevid och kör på 10kg mer och inte ser större ut, skall man uinte slänga på 5kg extra på sina egna bara för att...
Äru med?
<!--coloro:#808000--><span style="color:#808000"><!--/coloro-->[b]Audi a4 1,8 TQ[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
-
EcciBaka
- Kontakt:
som koffe säger, visserligen ska man inte ta vikter för att nån annan gör det, men vill man biffa till sig så ska man maxa träningen efter korrekt uppvärmning.
edit: o nej frågan blev inte besvarad, jag undrade om kroppen kan börja bulka för att skydda sig o hämma muskeltillväxten.
edit: o nej frågan blev inte besvarad, jag undrade om kroppen kan börja bulka för att skydda sig o hämma muskeltillväxten.
Senast redigerad av EcciBaka den 10 maj 2007, 21:23, redigerad totalt 1 gånger.
------------------------
------------------------
------------------------
-
Jay-c
- Bil: Civic EJ9 -96
- Namn: Johannes Carlsson
e ju en fördel om man är uppvärmd i dom kroppsdelarna man ska träna också..
PS efter en riktig träning får man blåmärken
DS
PS efter en riktig träning får man blåmärken
kör:
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan
Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..
201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
-
EcciBaka
- Kontakt:
jayc: i gbg fick jag näsblod ibland på träningarna

------------------------
------------------------
------------------------
-
racingmikke
- Bil: Impreza GT
- Namn: Mikael Björk
Okej, nu handlar det här inte om mig, men en polare till mig är BIFF alltså riktigt jävla KÖTTBIFF, just nu har han 230 kg i bänk, 19 år gammal
De ni småpojkar :boxing: ska kolla om jag hittar en bild på monstret.
Han tävlar i bänk som ni kanske fattar.
aja ville också bara skriva av mig
Micke Björk
♂ ♀
Subaru impreza GT -00
Honda accord 2.0 -90 -vinterräcer
Honda eurocivic Vti -97 B18c4 -död
Honda accord 2.0 -91 -död
Volvo 240 -död
http://www.garaget.org/Racingmikke
♂ ♀
Subaru impreza GT -00
Honda accord 2.0 -90 -vinterräcer
Honda eurocivic Vti -97 B18c4 -död
Honda accord 2.0 -91 -död
Volvo 240 -död
http://www.garaget.org/Racingmikke
-
Jay-c
- Bil: Civic EJ9 -96
- Namn: Johannes Carlsson
ja det är jobbigt när gin blir aldeles blodig.. har aldrig blivit blodad med snorblod dock, brukar oftast vara nått finger, knoge eller tå som läckerEcciBaka skrev:jayc: i gbg fick jag näsblod ibland på träningarna![]()
kör:
-
EcciBaka
- Kontakt:
jay-c: GI? badchorts, knäskydd, tandskydd o pang på ska d va 
------------------------
------------------------
------------------------
Jo man försöker få upp sig lite nu innan sommaren.. kör 5 gånger i veckan dricker gainer innan träning och en jävel till gainer på 1250kcal blandat med kreatin efter träningen då =).. är en lättviktare på 55kg 172cm o 19 bast så gainern gör gott på mig=)
Adam Åstrand
-
EcciBaka
- Kontakt:
Gainers gör rätt mycket, lättare att få i sig tillräckligt med käk då. en polare som kör utan gainers men samma träningprogram har inte haft ens i närheten samma utveckling som jag de senaste veckorna.
------------------------
------------------------
------------------------
racingmikke skrev:Okej, nu handlar det här inte om mig, men en polare till mig är BIFF alltså riktigt jävla KÖTTBIFF, just nu har han 230 kg i bänk, 19 år gammalDe ni småpojkar :boxing: ska kolla om jag hittar en bild på monstret.
hahaha ska vi börja snacka om vem som har störst polare så kom igen bara, men det är inte det som tråden handlar om :thumbup:
jag påbörjade min diet inför classic bodybuilding (långa klassen) för ca 10 veckor sen, har till dagsläget tappat ca 12 kg o ska ner ca 13-14 kg till innan tävling, siktar på att väga in på strax över 90 kg med en bf på ca 3 procent, detta är dock första tävlingen för mig så vi ska ha en bedömning av min fysik om 8 kg ungefär när jag ligger runt 100kg för o se om jag överhuvudtaget skall ställa upp eller bygga nåt år till
men fy fan, har legat duktigt lågt på kolhydrater denna veckan o idag har jag fan inte mått bra, sen kan 8 timmar styrketräning plus 4 timmars cardio göra sitt med haha, i morgon är det dock ätardag fyyyy faaaaaaaan va jag ska äta, ska bli helt underbart osså får man bra tryck på måndag som en bonus, annars är jag mest som en liten skolflicka just nu, svag, tryck och orkeslös som bara fan
-
EcciBaka
- Kontakt:
adast: 4,5 kg upp på 6 veckor, varav 200 gram fett, är jävligt nöjd med utvecklingen. ökat i bänken (var rätt svag o otränad när jag började) från 50 kg (träningsvikt) till 80 kg träningsvikt. goodmornings från 60 kg till 80 kg,latsdrag från 50 till 80 kg, marklyft från 90 till 120 kg, benpress från 100 till 180 kg. då har jag haft en sjukdomsvecka i mitten med, så jag måste säga att jag e stormnöjd med mitt nya program, hoppas ökningen håller i sig ett tag till. har aldrig tränat på över 100 i bänken, har lyckats lyfta det en gång för länge sen men det är allt. det är mitt primära mål.. vikten har jag 1 kg kvar till första målvikten på 75 kg (vilket är mer än jag nånsin vägt) men alla mål kommer ju öka sen när jag nått dem naturligtvis
är fortfarande inte så stor men det blir bättre
jämför jag bilderna från 5 veckor sen och bilderna jag tog igår så ser jag iaf en ganska bra skillnad 
------------------------
------------------------
------------------------
Ecci maximal ren muskelmassa man kan gå upp utan att ta sprutor är typ 3.5kg/år.. så att du gick upp 4.5kg och bara 200gram fet.. hmm hur fick du fram 200gram??
Man tar på sig mycket vatten oxå tänk på de.
Man tar på sig mycket vatten oxå tänk på de.
[u][b]Niclas Pettersson Borås[/b][/u]
[b]<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Integra DC5 Type<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->-<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b] <!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->[b]TILL SALU!!!![/b]<!--sizec--></span><!--/sizec-->
[b]<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Integra DC5 Type<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->-<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b] <!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->[b]TILL SALU!!!![/b]<!--sizec--></span><!--/sizec-->
-
EcciBaka
- Kontakt:
Malakai: mäter fettprocenten kontinuerligt, 3,5 kg per år? antagligen du. det tror jag inte på en fläck. vad baserar du det faktat på?
<a href="http://www.johnstonefitness.com/" target="_blank">http://www.johnstonefitness.com/</a> tvivlar på att han bara fått 3,5 kg per år.
"Jag är säker på att alla, om vi fick valet att öka 5 kg muskler på 2 månader eller 1 kg på 2 månader så skulle vi välja 5 kg på 2"
källa: <a href="http://www.ast-ss.se/html/page.asp?id=19" target="_blank">http://www.ast-ss.se/html/page.asp?id=19</a>
säkert är det en del vatten jag gått upp med, men likfan 4,5 kg och 200 gram fett.
<a href="http://www.johnstonefitness.com/" target="_blank">http://www.johnstonefitness.com/</a> tvivlar på att han bara fått 3,5 kg per år.
"Jag är säker på att alla, om vi fick valet att öka 5 kg muskler på 2 månader eller 1 kg på 2 månader så skulle vi välja 5 kg på 2"
källa: <a href="http://www.ast-ss.se/html/page.asp?id=19" target="_blank">http://www.ast-ss.se/html/page.asp?id=19</a>
säkert är det en del vatten jag gått upp med, men likfan 4,5 kg och 200 gram fett.
------------------------
------------------------
------------------------
Ecci tvivla b'st du vill men du verkar ju inte veta bättre..
Men först hur mäter du fettprocent? Exakt samma mätsätt varje gång? Samma person?
Att du kan med all säkerhet att du gått upp 4,5kg och bara 200gram fett, kul o höra hur du fått fram dom exakta siffrorna nämligen hehe
Skulle du va mer påläst om kroppen och veta mer om träning så skulle du oxå förstå att absoluta max i REN muskelmassa för en tränad person är runt 3,5kg/år (med undantag för pubertet och rejäl tillväxt period). Lägger du på dej 2kg/år är de bra! De är riktigt mycket ska du veta och går man upp mer är de otillåtna preparat eller annat som fett/vatten/muskler man gått upp. Lägg 2 kg kycklingfilé framför dej, de är rätt mycket. Muskler är till stor del vatten vilket är viktigt för musklen ska fungera. Anabola gör att du dra på dej enorma mängder vatten, även kreatin samlar endel vatten i musklerna viket i sin tur ger mer energi och man blir starkare. Varför tror du INGA proffs inom bodybuilding är rena? På amatör nivå dopar sig säkert runt 85% tillomed.
Sen att du skriver "5kg på 2månader" med MAX-OT .. yeah buddy! lightweigt! Ja så Max-OT är verkligen de bästa sättet att bygga muskelmassapå?! Men konstigt att inte varje bodybuider kör Max-OT då. Max-Ot fungerar väldigt bra för vissa men långt ifrån alla. Alla kroppar är olika och dom svarar oxå olika på olika träning. Och för att veta så mycket om stryketräning så är du riktigt spinkig i sammanhanget.
Men åter till muskel ökning. Ta och sök för de finns masa information om detta. Kroppens proteinsyntes klarar inte av att lägga på sig mer än ca 3,5kg RENA muskler per år. Och då gäller de att verkligen äta och träna optimalt! 3kg muskelprotein motsvarar kanske 10kg i vikt. Muskler innerhåller 15-20% muskelprotein och resten är vatten och glykogenlager osv.
Du kan väl visa vart du fått att man kan lägga på sig 4,5kg RENA muskler på 6 veckor haha
från: <a href="http://www.body.se/content/kost/artikel.asp?CID=397" target="_blank">http://www.body.se/content/kost/artikel.asp?CID=397</a> text av:Ove Rytter
"Vill du gå ned i vikt. Ja, då är 0,5-1 kg i veckan lagom takt. För dig som vill lägga på dig muskler gäller däremot att en ökning på 1-1,5 kg i ren muskelmassa per år att rekommendera och hoppas på.
Varför det då, kanske du nu undrar?
Jo, till att börja med är det inte möjligt att öka mycket mer än så, så till vida du inte befinner dig i puberteten och därför genomgår en rejäl tillväxtperiod, eller om du använder någon form av otillåtna medel. Dessutom är det många andra kroppsfunktioner som måste anpassa sig till en ökning i muskelstorlek och -styrka. Det gäller alltså att ha tålamod när det gäller att öka sin muskelmassa. Den här artikeln kommer att ge dig "kött på benen" i kostfrågan!"
Men först hur mäter du fettprocent? Exakt samma mätsätt varje gång? Samma person?
Att du kan med all säkerhet att du gått upp 4,5kg och bara 200gram fett, kul o höra hur du fått fram dom exakta siffrorna nämligen hehe
Skulle du va mer påläst om kroppen och veta mer om träning så skulle du oxå förstå att absoluta max i REN muskelmassa för en tränad person är runt 3,5kg/år (med undantag för pubertet och rejäl tillväxt period). Lägger du på dej 2kg/år är de bra! De är riktigt mycket ska du veta och går man upp mer är de otillåtna preparat eller annat som fett/vatten/muskler man gått upp. Lägg 2 kg kycklingfilé framför dej, de är rätt mycket. Muskler är till stor del vatten vilket är viktigt för musklen ska fungera. Anabola gör att du dra på dej enorma mängder vatten, även kreatin samlar endel vatten i musklerna viket i sin tur ger mer energi och man blir starkare. Varför tror du INGA proffs inom bodybuilding är rena? På amatör nivå dopar sig säkert runt 85% tillomed.
Sen att du skriver "5kg på 2månader" med MAX-OT .. yeah buddy! lightweigt! Ja så Max-OT är verkligen de bästa sättet att bygga muskelmassapå?! Men konstigt att inte varje bodybuider kör Max-OT då. Max-Ot fungerar väldigt bra för vissa men långt ifrån alla. Alla kroppar är olika och dom svarar oxå olika på olika träning. Och för att veta så mycket om stryketräning så är du riktigt spinkig i sammanhanget.
Men åter till muskel ökning. Ta och sök för de finns masa information om detta. Kroppens proteinsyntes klarar inte av att lägga på sig mer än ca 3,5kg RENA muskler per år. Och då gäller de att verkligen äta och träna optimalt! 3kg muskelprotein motsvarar kanske 10kg i vikt. Muskler innerhåller 15-20% muskelprotein och resten är vatten och glykogenlager osv.
Du kan väl visa vart du fått att man kan lägga på sig 4,5kg RENA muskler på 6 veckor haha
från: <a href="http://www.body.se/content/kost/artikel.asp?CID=397" target="_blank">http://www.body.se/content/kost/artikel.asp?CID=397</a> text av:Ove Rytter
"Vill du gå ned i vikt. Ja, då är 0,5-1 kg i veckan lagom takt. För dig som vill lägga på dig muskler gäller däremot att en ökning på 1-1,5 kg i ren muskelmassa per år att rekommendera och hoppas på.
Varför det då, kanske du nu undrar?
Jo, till att börja med är det inte möjligt att öka mycket mer än så, så till vida du inte befinner dig i puberteten och därför genomgår en rejäl tillväxtperiod, eller om du använder någon form av otillåtna medel. Dessutom är det många andra kroppsfunktioner som måste anpassa sig till en ökning i muskelstorlek och -styrka. Det gäller alltså att ha tålamod när det gäller att öka sin muskelmassa. Den här artikeln kommer att ge dig "kött på benen" i kostfrågan!"
en bild på samma person där han är extremt torr i musklerna och en där han är offseason :whistling: