Fick på mitt nya CAI idag!
Hej!
Fick på mitt nya AEM V2 idag....måste bara säga wow!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Helt galet vilken skillnad i ljud....specielt när man går in i v-tech. :worthy:
Nästa steg.....avgas. Ska bli kul, måste dock invänta skattepengarna :crybaby:
Fick på mitt nya AEM V2 idag....måste bara säga wow!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Senast redigerad av rickie den 1 juni 2007, 08:15, redigerad totalt 1 gånger.
Nya åket: Honda Civic 1,5 97:a
Old Hondos;
Honda Del Sol Esi
Honda Civic Type R
Honda Del Sol Esi
Old Hondos;
Honda Del Sol Esi
Honda Civic Type R
Honda Del Sol Esi
doh....du vet va jag menade... :banging:Gladen skrev:Dock är det inget Insug du har satt på utan ett Cold Air Intake.
Senast redigerad av rickie den 19 maj 2007, 18:47, redigerad totalt 1 gånger.
Old Hondos;
Honda Del Sol Esi
Honda Civic Type R
Honda Del Sol Esi
Old Hondos;
Honda Del Sol Esi
Honda Civic Type R
Honda Del Sol Esi
-
Holman85
- Bil: Nissan Qashqai
- Namn: Andreas Holmgren
rickie skrev:Hej!
vad blire för avgas då?
Stockholm - Lidingö
Kör - Honda CBR 600RR' 06:a - Moviestar
kör - VW Caddy 08:a vit
kör - Nissan Qashqai 2.0 Tekna 2010 Svart
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
V2 har luftfiltret typ där luftburken sitter.
Vanliga CAI går ner genom hjulhuset och in i fronten å suger kall luft där.
Vanliga CAI går ner genom hjulhuset och in i fronten å suger kall luft där.
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
-
Holman85
- Bil: Nissan Qashqai
- Namn: Andreas Holmgren
Troligtsvis ett Buddy Club Spec IV, beror på lite hur mkt man får tbx från skatten
[/quote]
okey, vart köper du det? ifrån!
[/quote]
okey, vart köper du det? ifrån!
Stockholm - Lidingö
Kör - Honda CBR 600RR' 06:a - Moviestar
Som sagt, inget bestämt eller betällt ännu, men har mailat dessa killar <a href="http://www.unit-8.co.uk/" target="_blank">http://www.unit-8.co.uk/</a> och kollat vad det kostar till sverige, domligger bra prismessigt.
såg att redrum hade bra pris på sina Invidia nu, så det kanske blir ett sådant....
såg att redrum hade bra pris på sina Invidia nu, så det kanske blir ett sådant....
Old Hondos;
Honda Del Sol Esi
Honda Civic Type R
Honda Del Sol Esi
Old Hondos;
Honda Del Sol Esi
Honda Civic Type R
Honda Del Sol Esi
Har precis köpt ett Invidia!!
kan bara rekomendera det. Lagom högt ljud.
kan bara rekomendera det. Lagom högt ljud.
[b]Markus Nilsson[/b]
Kör:
Honda Civic Type-R
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->Invidia,CAI,ToyoR888,ATE,Temp/tryckmätare.<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->Tack till Streetpower för fina priser<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Kör:
Honda Civic Type-R
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->Invidia,CAI,ToyoR888,ATE,Temp/tryckmätare.<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->Tack till Streetpower för fina priser<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Jag hade AEM på min del Sol. Fan vad jag saknar det ljuder. Det gör så mkt, man tror att bilen går snabbare. Sen vet jag inte om det stämmer. Någon som har fakta svart på vitt att bara luf- och avgastrim ger högre prestanda?
<a href='index.php?showtopic=40314'><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->4-hjuling, bandpasslåda, styrväxel, AC, GSM-larm SÄLJES<!--fontc--></span><!--/fontc--><!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Skämtar du Magyar?
Menar inte att vara dryg, men var och varannan tråd här på forumet de senaste åren har ju handlat om CAI och avgas till CTR och de effektökningar man kan hoppas på.
Jontis bil gav väl 15hk extra på samma bänk med just dessa mods. Det kanske är lite mer än vad man ska räkna med, men 10 hk extra är nog realistiskt.
Jag kapade ett antal sekunder 100-200 från original till V2 och catback. Ytterligare ett par sekunder med K-pro och CAI, samt ytterligare 2,5 s med grenrör. Ingen bänkning, men mätt på samma sträcka i Tyskland varje gång.
Menar inte att vara dryg, men var och varannan tråd här på forumet de senaste åren har ju handlat om CAI och avgas till CTR och de effektökningar man kan hoppas på.
Jontis bil gav väl 15hk extra på samma bänk med just dessa mods. Det kanske är lite mer än vad man ska räkna med, men 10 hk extra är nog realistiskt.
Jag kapade ett antal sekunder 100-200 från original till V2 och catback. Ytterligare ett par sekunder med K-pro och CAI, samt ytterligare 2,5 s med grenrör. Ingen bänkning, men mätt på samma sträcka i Tyskland varje gång.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Ok. Där ser man. De flesta trådar handlar om just 'antalet hk'. Jag var intresserad av 'sekunder' som du säger.
<a href='index.php?showtopic=40314'><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->4-hjuling, bandpasslåda, styrväxel, AC, GSM-larm SÄLJES<!--fontc--></span><!--/fontc--><!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
Nepp tyvärr inte så här i efterhand med tanke på pris. Men fick ett riktigt schyst pris på streetpower
[b]Markus Nilsson[/b]
Kör:
Honda Civic Type-R
Kör:
Honda Civic Type-R
- Barton
- Bil: Honda S2000
- Namn: Niklas Karlsson
Kul me CAI.. Grattis till ett härligt bröl!
Oops, nu lånar ja din tråd, hoppas de e ok..
Vill oxå ha ett V2 till min ITR, men va ja vet så finns de inget
Men de finns till prelude gen 4, e de så stor skillnad på de igentligen?
Kanske går att modda lite, nån som vet?
Oops, nu lånar ja din tråd, hoppas de e ok..
Vill oxå ha ett V2 till min ITR, men va ja vet så finns de inget
Men de finns till prelude gen 4, e de så stor skillnad på de igentligen?
Kanske går att modda lite, nån som vet?
Honda prelude 2,3i
Honda integra type R
Honda Accord -98
Honda Accord -98
AKR har AEM CAI till din (http://www.akr-performance.nl/shopsuk/a ... l/shopsuk/) du får 10% av honom också bara du skriver att du är medlem, jag köpte mitt av dem, grymt bra att ha och göra med
AKR har AEM CAI till din (http://www.akr-performance.nl/shopsuk/a ... l/shopsuk/) du får 10% av honom också bara du skriver att du är medlem, jag köpte mitt av dem, grymt bra att ha och göra med
Old Hondos;
Honda Del Sol Esi
Honda Civic Type R
Honda Del Sol Esi
Old Hondos;
Honda Del Sol Esi
Honda Civic Type R
Honda Del Sol Esi
- Barton
- Bil: Honda S2000
- Namn: Niklas Karlsson
Ja de va som *** :surprise: Du anar inte va ja har letat
) Tack så hjärtligt!!
Nu ska här tömmas spargris!
Köpt nåt avgas än??
Köper nog nästa år, kostar ju lite kulor....
Nu ska här tömmas spargris!
Köpt nåt avgas än??
Köper nog nästa år, kostar ju lite kulor....
Honda prelude 2,3i
Honda integra type R
Honda Accord -98
Honda Accord -98
Nä, inge avgas ännu. lutar att det blir till att köpa från redrum...ska bli gött!
Nä, inge avgas ännu. lutar att det blir till att köpa från redrum...ska bli gött!
Senast redigerad av rickie den 2 juni 2007, 12:44, redigerad totalt 1 gånger.
Old Hondos;
Honda Del Sol Esi
Honda Civic Type R
Honda Del Sol Esi
Old Hondos;
Honda Del Sol Esi
Honda Civic Type R
Honda Del Sol Esi
- fonzeka
- Bil: S2000
- Namn: Anders Westlund
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 58 times
Största skillnaden ligger nog i att kopiorna har billiga filter som inte renar speciellt bra, annars är de nog ganska likvärdiga så länge de är konstruerade på samma sätt.
AEM V2 är förövrigt inget CAI utan det suger varmluft direkt från motorutrymmet, tänkte bara poängtera det då ingen verkar uppmärksammat det än i denna tråd.
AEM V2 är förövrigt inget CAI utan det suger varmluft direkt från motorutrymmet, tänkte bara poängtera det då ingen verkar uppmärksammat det än i denna tråd.
- Steffo

Nope. Inget sådant på det AEM-rör jag hade iallafall...
Inte Injen heller för den delen. Det är tunna, nästan viktlösa rör. De extra kronorna (eller tusenlapparna) man betalar är för utvecklingstimmar (vilket man inte gör på en kopia), märket, samt filtret som kombinerar bra flöde med bra filtrering och således garanterar att motorn mår bra.
Inte Injen heller för den delen. Det är tunna, nästan viktlösa rör. De extra kronorna (eller tusenlapparna) man betalar är för utvecklingstimmar (vilket man inte gör på en kopia), märket, samt filtret som kombinerar bra flöde med bra filtrering och således garanterar att motorn mår bra.
Stockholm
ebay?fonzeka skrev:Ett nytt K&N filter kostar inte mycket mer än en femhundring.
Om du vill kan få köpa ett av mig, kolla så du har 2.5" anslutning på ditt rör bara.
sj beställde jag mitt i förra veckan =) det och den där "elefantsnabeln" som man ska sätta in i orginalburken...
- Micke 16v
- Bil: Honda Civic
- Namn: Mikael Haraldsson
Hade inte jag varit jag så hade jag köpt detta i ditt läge :whistling:Axan skrev:Ok, men ni tycker inte jag ska byta då? Kostar ju ändå 3000kr för ett nytt filter.
<a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index ... 148&hl=aem" target="_blank">http://www.hondaklubben.com/forum/index ... &hl=aem</a>
0736316013
- Steffo

Om du ska köpa ett helt nytt filterkit så är det AEM CAI eller Injen CAI som gäller rent prestandamässigt.
AEM kör med en ny sorts torrfilter och Injen med klassiska oljade bomullsfilter. I övrigt så är de jämnbördiga och lika bra kvalitetsmässigt. K&N-filterkit är INTE bra till CTR. De ger helt enkelt inte alls lika många hästar som AEM och Injen (CAI i båda fallen).
Om du ska köpa E-bay-filterkit så är det nog en god idé att byta ut själva filterelementet till ett kvalitativt sådant. Där funkar K&N, Injen och AEM lika bra.
AEM kör med en ny sorts torrfilter och Injen med klassiska oljade bomullsfilter. I övrigt så är de jämnbördiga och lika bra kvalitetsmässigt. K&N-filterkit är INTE bra till CTR. De ger helt enkelt inte alls lika många hästar som AEM och Injen (CAI i båda fallen).
Om du ska köpa E-bay-filterkit så är det nog en god idé att byta ut själva filterelementet till ett kvalitativt sådant. Där funkar K&N, Injen och AEM lika bra.
Stockholm