Höger dörrhandtag "ploppade ur"
Hej,
Jag lånade ut min bil till min bror och enligt honom så hade dörrhandtaget på höger sida plötsligt lossnat, helt av sig själv. Det ser ut som att det är ngt slags snäppfäste men jag kan fanimej inte få tillbaks det. Tror ni att jag måste köpa ett nytt handtag eller måste jag plocka loss hela dörren inifrån för att sätta tillbaks det? Jag har bankat fast det med våld nu så det ser normalt ut utifrån men så fort man försöker använda handtaget lossnar det..
Lite hjälp skulle uppskattas.. har inte lust att åka till en verkstad om jag nu skulle kunna fixa det själv..
Och förlåt om jag skrev inlägget i fel kategori
ja och jag kan ju tillägga att jag inte direkt är ngn meck-expert men när jag har pillat runt så känns det verkligen som att det borde vara enkelt att fixa..
Jag lånade ut min bil till min bror och enligt honom så hade dörrhandtaget på höger sida plötsligt lossnat, helt av sig själv. Det ser ut som att det är ngt slags snäppfäste men jag kan fanimej inte få tillbaks det. Tror ni att jag måste köpa ett nytt handtag eller måste jag plocka loss hela dörren inifrån för att sätta tillbaks det? Jag har bankat fast det med våld nu så det ser normalt ut utifrån men så fort man försöker använda handtaget lossnar det..
Lite hjälp skulle uppskattas.. har inte lust att åka till en verkstad om jag nu skulle kunna fixa det själv..
Och förlåt om jag skrev inlägget i fel kategori
ja och jag kan ju tillägga att jag inte direkt är ngn meck-expert men när jag har pillat runt så känns det verkligen som att det borde vara enkelt att fixa..
Senast redigerad av slangily den 26 juli 2007, 14:53, redigerad totalt 1 gånger.
-
Master Mag
om det är ett sånt handtag jag tänker¨på så är det för att det blir korrision i metallen som plasten är gjuten runt och till slut spricker den, går väl att limma så håller det ett tag, men köpte då nytt på min civic, har bytt några på jobbet också, sitter i två skruvar bakifrån så bara att ta bort dörrsidan och pilla om du ska bort med det.
-92 Civic Vti Turbo
Ah, ok! Då kanske det blir att jag åker och köper ett handtag någonstans då för det såg lite rostigt och eländigt ut därunder.. tack! Och håll tummarna att jag inte råkar montera ner hela bilen *blond*Master Mag skrev:om det är ett sånt handtag jag tänker¨på så är det för att det blir korrision i metallen som plasten är gjuten runt och till slut spricker den, går väl att limma så håller det ett tag, men köpte då nytt på min civic, har bytt några på jobbet också, sitter i två skruvar bakifrån så bara att ta bort dörrsidan och pilla om du ska bort med det.