Pärlan äntligen klar!!

Här lägger vi upp bilder & filmer, dock EJ eftersnack!
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Martina

Under byggets gång har i princip allt som kan strula strulat. Va väl på väg att skita i allt å slänga tillbaka den äckliga gamla motorn ungefär 3-4ggr men skam den som ger sig :D

Bygget är då alltså en d16z6 topp och ett d16a6 block i min Civic ESI -93. Planen va ju att göra det här mest som ett projekt för att lära mig och eftersom budgeten va ganska tajt koncentrerade jag mig först å främst på att göra en helrenovering helt från grunden istället för som var tanken från början å slänga i så mkt godis det bara gick :D
Det som iaf vart "nytt" är polyrethan (stavning?) motorbussningar å p29 kolvar. och nu är det bara att spara några månader till så jag har råd med resten som va planerat och att ge mig på rost å lite annat som jag vill ta itu med.

Som sagt massor har strulat längs bytets gång...allt ifrån motorfästen å annat som inte passat, läckage, grejer som typ vart omöjliga å få tag på osv men efter många mail, telefonsamtal, lite bonnmek å en massa farande runt hela stan i jakt efter grejer så klarade jag min deadline å ingen va lyckligare än jag idag när pärlan hoppar igång direkt å går som en klocka..inga som helst problem eller missljud lr liknande :D finputset får fixas efter hand huvudsaken va att den nu rullar!!

Som en del vet va min gamla motor rätt slut å blårök å pissa olja i princip överallt så det va riktigt skönt å få i den nya nu så man vet att det man bygger vidare på är fräscht!!

lägger upp lite bilder å en mini film. Dom första är på den gamla motorn och på dom bilderna det syns hur kladdigt av olja det va..så såg typ hela motorn ut!!! Och nej jag har varken tid eller ork å putsa upp den nya så det går att spegla sig i den :P

Film:
Senast redigerad av Martina den 28 juli 2007, 10:37, redigerad totalt 1 gånger.
Martina Karlsson

Fd ----> MsTriXiE

Svart Civic hb ESI -93
Martina

jaha man suger ju stenhårt på datorer så får inte upp varken alla bilder lr filmen ordentligt...tror inte den funkar iaf...så nån får gärna berätta hur man gör :P
Martina Karlsson

Fd ----> MsTriXiE

Svart Civic hb ESI -93
Användarvisningsbild
xzbatt

haha grattis martina, man kan inte vara bäst på allt så hellre att man kan mecka än att förstå sej på datorer.. :notworthy:
Kan en bil någonsin bli perfekt?
Användarvisningsbild
Micke 16v
Bil: Honda Civic
Namn: Mikael Haraldsson

Nästa del i ditt projekt får jag verkligen hoppas blir en till ljuddämpare :whistling:
0736316013
Martina

Tack tack!! känns så skönt!! å lärorikt har det vart minst sagt!:D hehe nope jag tycker pärlan låter fint så d blire inge av :D

Hmm...inte en aning om vad jag håller på me men funkar kanske filmen nu lr är det bara på min dator??? :P
Senast redigerad av Martina den 28 juli 2007, 01:26, redigerad totalt 1 gånger.
Martina Karlsson

Fd ----> MsTriXiE

Svart Civic hb ESI -93
SnApS

schyssta puckar. Tänk om jag fick ihop min bil någongång också, så vi blir några honda åkare i stan igen:)

" Och nej jag har varken tid eller ork å putsa upp den nya så det går att spegla sig i den " sånt kan man göra på vinterhalvåret;)
Christofer Heurlin
Bergstrrm

fan va najs !!! :)
faaan va ja vill ha min honda NUUUU! ! ! ! ! !
Senast redigerad av Bergstrrm den 28 juli 2007, 03:22, redigerad totalt 1 gånger.
<span style='color:green'><span style='font-family:Optima'> [i]Johan Bergström[/i] </span></span>
pr0ny
Namn: Ronny P

Filmen funkar ej, lägg up den på tex youtube och länka hit, så som du gjort funkar inte =) trixi petar ju navelludd hela dagarna så han kan säkert hjälpa dig ;)
Speed is an addiction, that makes me a junkie

0707396659
Gladen

Härligt! :) Bra att du inte gav upp.
076 799 25 11
ALIVE.SE
Bahnwaffe
Martina

Tackar tackar! :) Ja nu får ni lägga på ett kol så det blir några bilar i stan igen :P hihi

Försökte lägga upp den på youtube men d funkar inte...står bara failed där när jag laddar upp den å inte varför alls..:(
Senast redigerad av Martina den 28 juli 2007, 10:39, redigerad totalt 1 gånger.
Martina Karlsson

Fd ----> MsTriXiE

Svart Civic hb ESI -93
Användarvisningsbild
Xchai
Bil: Crx vt 32psi
Namn: Wanchai Kampha Gustafsson

Ser lovande ut där Martina..kul och se att du är inte rädd för att bli skitig :prop:
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF

Tunnis aka Glad
Simon,mm
Martina

hehe nä varför skulle jag vara d när jag håller på me hästar hela dagarna :P

nu vill jag bara få ihop lite pengar igen så jag kan fullfölja projektet :D
Martina Karlsson

Fd ----> MsTriXiE

Svart Civic hb ESI -93
adio
Bil: Del Sol
Namn: Erik Rådström

Fan nu han du före mig:D Men du har ju inte putsat något på motorn heller ;)
Kul att den startade och går bra efter allt strul!
Erik Rådström

SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
JG
Kontakt:

coolt med en tjej som skruvar bilar :thumbup:
Johan Grönberg

Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
Martina

Adio- nä putsa e inget för mig... Det är körglädjen som räknas ;)

JG- Tackar..känns ju som en fördel å kunna skruva sin egen bil ;) bla me tanke på mitt korta tålamod så e vänta på hjälp inget för mig..hehe
Mkt lärt men massor kvar att lära! :)
Martina Karlsson

Fd ----> MsTriXiE

Svart Civic hb ESI -93
Skriv svar