Pärlan äntligen klar!!
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Under byggets gång har i princip allt som kan strula strulat. Va väl på väg att skita i allt å slänga tillbaka den äckliga gamla motorn ungefär 3-4ggr men skam den som ger sig 
Bygget är då alltså en d16z6 topp och ett d16a6 block i min Civic ESI -93. Planen va ju att göra det här mest som ett projekt för att lära mig och eftersom budgeten va ganska tajt koncentrerade jag mig först å främst på att göra en helrenovering helt från grunden istället för som var tanken från början å slänga i så mkt godis det bara gick
Det som iaf vart "nytt" är polyrethan (stavning?) motorbussningar å p29 kolvar. och nu är det bara att spara några månader till så jag har råd med resten som va planerat och att ge mig på rost å lite annat som jag vill ta itu med.
Som sagt massor har strulat längs bytets gång...allt ifrån motorfästen å annat som inte passat, läckage, grejer som typ vart omöjliga å få tag på osv men efter många mail, telefonsamtal, lite bonnmek å en massa farande runt hela stan i jakt efter grejer så klarade jag min deadline å ingen va lyckligare än jag idag när pärlan hoppar igång direkt å går som en klocka..inga som helst problem eller missljud lr liknande
finputset får fixas efter hand huvudsaken va att den nu rullar!!
Som en del vet va min gamla motor rätt slut å blårök å pissa olja i princip överallt så det va riktigt skönt å få i den nya nu så man vet att det man bygger vidare på är fräscht!!
lägger upp lite bilder å en mini film. Dom första är på den gamla motorn och på dom bilderna det syns hur kladdigt av olja det va..så såg typ hela motorn ut!!! Och nej jag har varken tid eller ork å putsa upp den nya så det går att spegla sig i den
Film:
Bygget är då alltså en d16z6 topp och ett d16a6 block i min Civic ESI -93. Planen va ju att göra det här mest som ett projekt för att lära mig och eftersom budgeten va ganska tajt koncentrerade jag mig först å främst på att göra en helrenovering helt från grunden istället för som var tanken från början å slänga i så mkt godis det bara gick
Det som iaf vart "nytt" är polyrethan (stavning?) motorbussningar å p29 kolvar. och nu är det bara att spara några månader till så jag har råd med resten som va planerat och att ge mig på rost å lite annat som jag vill ta itu med.
Som sagt massor har strulat längs bytets gång...allt ifrån motorfästen å annat som inte passat, läckage, grejer som typ vart omöjliga å få tag på osv men efter många mail, telefonsamtal, lite bonnmek å en massa farande runt hela stan i jakt efter grejer så klarade jag min deadline å ingen va lyckligare än jag idag när pärlan hoppar igång direkt å går som en klocka..inga som helst problem eller missljud lr liknande
Som en del vet va min gamla motor rätt slut å blårök å pissa olja i princip överallt så det va riktigt skönt å få i den nya nu så man vet att det man bygger vidare på är fräscht!!
lägger upp lite bilder å en mini film. Dom första är på den gamla motorn och på dom bilderna det syns hur kladdigt av olja det va..så såg typ hela motorn ut!!! Och nej jag har varken tid eller ork å putsa upp den nya så det går att spegla sig i den
Film:
Senast redigerad av Martina den 28 juli 2007, 10:37, redigerad totalt 1 gånger.
Martina Karlsson
Fd ----> MsTriXiE
Svart Civic hb ESI -93
Fd ----> MsTriXiE
Svart Civic hb ESI -93
Tack tack!! känns så skönt!! å lärorikt har det vart minst sagt!:D hehe nope jag tycker pärlan låter fint så d blire inge av 
Hmm...inte en aning om vad jag håller på me men funkar kanske filmen nu lr är det bara på min dator???
Hmm...inte en aning om vad jag håller på me men funkar kanske filmen nu lr är det bara på min dator???
Senast redigerad av Martina den 28 juli 2007, 01:26, redigerad totalt 1 gånger.
Martina Karlsson
Fd ----> MsTriXiE
Svart Civic hb ESI -93
Fd ----> MsTriXiE
Svart Civic hb ESI -93
schyssta puckar. Tänk om jag fick ihop min bil någongång också, så vi blir några honda åkare i stan igen:)
" Och nej jag har varken tid eller ork å putsa upp den nya så det går att spegla sig i den " sånt kan man göra på vinterhalvåret;)
" Och nej jag har varken tid eller ork å putsa upp den nya så det går att spegla sig i den " sånt kan man göra på vinterhalvåret;)
Christofer Heurlin
fan va najs !!! 
faaan va ja vill ha min honda NUUUU! ! ! ! ! !
faaan va ja vill ha min honda NUUUU! ! ! ! ! !
Senast redigerad av Bergstrrm den 28 juli 2007, 03:22, redigerad totalt 1 gånger.
<span style='color:green'><span style='font-family:Optima'> [i]Johan Bergström[/i] </span></span>
Tackar tackar!
Ja nu får ni lägga på ett kol så det blir några bilar i stan igen
hihi
Försökte lägga upp den på youtube men d funkar inte...står bara failed där när jag laddar upp den å inte varför alls..
Försökte lägga upp den på youtube men d funkar inte...står bara failed där när jag laddar upp den å inte varför alls..
Senast redigerad av Martina den 28 juli 2007, 10:39, redigerad totalt 1 gånger.
Martina Karlsson
Fd ----> MsTriXiE
Svart Civic hb ESI -93
Fd ----> MsTriXiE
Svart Civic hb ESI -93
coolt med en tjej som skruvar bilar :thumbup:
Johan Grönberg
Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
Adio- nä putsa e inget för mig... Det är körglädjen som räknas 
JG- Tackar..känns ju som en fördel å kunna skruva sin egen bil
bla me tanke på mitt korta tålamod så e vänta på hjälp inget för mig..hehe