Jag har några sanslöst irriterande vibrationsljud i min CTR, det låter inte jättemycket men eftersom man tänker på det hela tiden är det ganska jobbigt. Jag har försökt att allokera ljuden men det är inte lätt då de kommer från passagerar sidan, det låter som de kommer ifrån dörren.. Kan ha fel men det kommer iaf från höger sida. Ljudet kommer alltid vid 3-4 tusen varv, och endast där. Har hört antydan till liknande ljud på vänster sida/dörr men betydligt mindre.
Känns ganska långsökt att fråga om detta men man kanske har tur och någon av er har upplevt samma sak
Satte f.ö. just på ett Buddy Club Spec IV system också och då fick jag ett till vibrationsljud på köpet, låter som ett metalliskt vibrationsljud som kommer när man släpper av på gasen och motorn varvar ner, kommer bakifrån. Något som känns igen? Systemet ligger inte emot någonstans så det kanske är något internt i ljuddämpare eller liknande?
Annars låter Spec IV väldigt trevligt! Betydligt behagligare än det som jag hade på innan, även om det lät riktigt fint när man bjöd på lite
Alla idéer är välkomna..
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->[i]David Jansson[/i]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->[i][u]CT<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->[b]R[/b][/u]<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro--> -05[/i]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[i]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->AEM, H&R, LSD, Buddy Club<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]