Första klagomålet
Jahapp...Idag damp en lapp ner i lådan från hyresvärden där det står med rubriken "Klagomål om störningar". Har bott i lägenheten i lite mer än ett år nu.
Grannen har varit här för typ ett halvår sen och bad min flickvän skruva ner musiken när jag var på jobbet....Detta var ca kl 11.
Kärringen jobbar t.o.m. på samma jobb som flickvännen.......
Till saken hör att vi faktiskt inte spelar speciellt högt utan försöker tänka lite på grannarna. Har aldrig haft en fest här och spelar jag musik blir det senast runt 20-tiden. Alltid så det går att prata i normal ton.
Och bara för hon är så jävla gnällig (ingen annan som klagat) så funderade jag på om man skulle jävlas med henne på nått sätt...Om det är värt det vill säga. Några kul tips? Dock inget som får mig vräkt
Grannen har varit här för typ ett halvår sen och bad min flickvän skruva ner musiken när jag var på jobbet....Detta var ca kl 11.
Kärringen jobbar t.o.m. på samma jobb som flickvännen.......
Till saken hör att vi faktiskt inte spelar speciellt högt utan försöker tänka lite på grannarna. Har aldrig haft en fest här och spelar jag musik blir det senast runt 20-tiden. Alltid så det går att prata i normal ton.
Och bara för hon är så jävla gnällig (ingen annan som klagat) så funderade jag på om man skulle jävlas med henne på nått sätt...Om det är värt det vill säga. Några kul tips? Dock inget som får mig vräkt
Senast redigerad av CRXStoffe den 24 november 2007, 02:19, redigerad totalt 1 gånger.
------------------------
Christopher Nilsson
Christopher Nilsson
- Regge
- Bil: Honda S2000
- Namn: Erik Regnell
- Been thanked: 1 time
Alltid kul att jävlas, men rätt onödigt då hon till 110% vet vem det kommer ifrån 
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Precis samma sak här. Bott i lägenheten i 2.5 år En gång har det vart en som klagat på min musik. Men nu för någon vecka sen flyttade det in nån jävla surdam ovanför mig som bankar i rören och har sig.
Detta är då jag spelat lyssningsnivå kl 17.00 ungefär. Fick ett samtal från hyresvärden att jag stört, tänkte direkt på hon ovanför mig. Det sjuka är att runt 23-00 på natten hör man henne ramla omkring och diska o springer på balkongen o skit. Blir så jävla trött.
Detta är då jag spelat lyssningsnivå kl 17.00 ungefär. Fick ett samtal från hyresvärden att jag stört, tänkte direkt på hon ovanför mig. Det sjuka är att runt 23-00 på natten hör man henne ramla omkring och diska o springer på balkongen o skit. Blir så jävla trött.
// Claes Rosén <a href='http://www.claesrosen.com' target='_blank'>www.claesrosen.com</a>
- Thomas
- Bil: Civic VT
- Namn: Thomas Pettersson
Ni ska bo som mig 
I ett "ungdoms hus" 91st små 1:or i ett helt hus och man får högst vara 28år för att bo där. Här är det inga knällspikar, här klagar man direkt till personen som stör.
I ett "ungdoms hus" 91st små 1:or i ett helt hus och man får högst vara 28år för att bo där. Här är det inga knällspikar, här klagar man direkt till personen som stör.
Civic VT championship white (såld)
Nu: HR-V
Nu: HR-V
- Regge
- Bil: Honda S2000
- Namn: Erik Regnell
Thomas 
Tjejen bor "typ" nått liknande, men där är det sånt jävla oväsen varenda jävla dag, natt, kväll, helg. Helt sjukt.
Tackar att man bor bland pensionärerna hehe, tyst och skönt
Tjejen bor "typ" nått liknande, men där är det sånt jävla oväsen varenda jävla dag, natt, kväll, helg. Helt sjukt.
Tackar att man bor bland pensionärerna hehe, tyst och skönt
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Charly skrev:11 på dagen eller 11 på kvällen?
Om det var på dagen så är det tough luck, då ska du prata med värden och förklara för honom/henne att grannen din är störande eftersom de ställer orimliga krav.
11 på förmiddan. Hade det varit 23 hade jag förstått att hon klagat....
------------------------
Christopher Nilsson
Christopher Nilsson
Men då kan hon ta sitt klagomål och dra åt helvete, ring hyresgästföreningen. du har rätt att spela musik kl. 11 på förmiddagen. som jag sade innan tough luck för henne. Säg till hyresvärden hur det ligger till och undra snällt om det inte är så att värden kanske värderar äldres åsikter högre än yngre? (dvs diskriminerar)
Medlem 427
-
hondapower
- Been thanked: 3 times
VIll nog passa på att ge ett varningens finger också att bråka/herrja massa med sin hyresvärd.
Man kan få ett helvete om man gör det med fel värd..oavsett vad hyresgästföreningen säger om det hela.
Man kan få ett helvete om man gör det med fel värd..oavsett vad hyresgästföreningen säger om det hela.
Senast redigerad av hondapower den 23 november 2007, 22:11, redigerad totalt 1 gånger.
Hehe...kanske skulle prova hyresvärden då....
Men vet att förra hyresgästen som hade lägenheten innan oss tillsammans med några andra grannar fick en äldre kärring o flytta "frivilligt" :hypocrite:
Men vet att förra hyresgästen som hade lägenheten innan oss tillsammans med några andra grannar fick en äldre kärring o flytta "frivilligt" :hypocrite:
------------------------
Christopher Nilsson
Christopher Nilsson
Tror du kan få väldigt svårt att "vinna" mot henne om du jävlas och försöker få bort henne på det sättet.
Det enklaste du kan göra är att prata med hyresvärden och förklara läget. Hade en sådan granne för några år sedan som klagade på allt och alla hela tiden, jag pratade med hyresvärden och han sade att han visste killen var en idiot, hyresvärden var dock tvungen att skicka ut de där lapparna när skriftliga klagomål kom in.
Tror det absolut enklaste är att tala med hyresvärden, är han helt oförstående så tala med hyresgästföreningen. De borde kunna ge råd om vad du kan/bör göra.
Det enklaste du kan göra är att prata med hyresvärden och förklara läget. Hade en sådan granne för några år sedan som klagade på allt och alla hela tiden, jag pratade med hyresvärden och han sade att han visste killen var en idiot, hyresvärden var dock tvungen att skicka ut de där lapparna när skriftliga klagomål kom in.
Tror det absolut enklaste är att tala med hyresvärden, är han helt oförstående så tala med hyresgästföreningen. De borde kunna ge råd om vad du kan/bör göra.
[i]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]Happiness is not around the corner,
It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
Magnus Bergström
Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
Magnus Bergström
Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
-
EcciBaka
- Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
- Namn: Alexander Rothberg
- Kontakt:
i lördags morse hade jag efterfest eftersom The Generals som spela på dinos i helgen ville ha efterfest o jag tänkte att jag skulle vara sjysst o ha fest, kul ju! så vi röjde så inåt helvete och spela riktigt hög musik o.s.v. 6 på morgonen. inte ett klagomål
de är väl glada att de inte händer så ofta, hon som bodde där tidigare hade fest från 8 på kvällen till 11 på morgonen typ varje helg förut hehe. så de är bara glada att det inte händer så ofta
skönt
aldrig haft problem med gnälliga grannar faktiskt. o nu e man ju mest hos tjejen som precis köpt hus mitt ute i bushen
aldrig haft problem med gnälliga grannar faktiskt. o nu e man ju mest hos tjejen som precis köpt hus mitt ute i bushen
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
-
Mooseman
- Bil: Civic K20
- Namn: Erik Petersson
Näe, att jävlas är aldrig bra, men att hålla på sin rätt är helt ok. Spela lagom hög musik hela tiden, precis så att kärrningen stör sig på det, då kanske hon flyttar frivilligt. Hade det varit jag så hade jag köpt en gammal radio modell större där man ställer frekvensen med ratt sedan hade jag ställt in lämplig pop-statioon och satt timer på den så att den spelar hela jävla dagarna även när jag inte är hemma. :boxing:
Jerres grannar tar nog priset dock. I lördags kl 10.30 på förmiddagen körde jag bort o skulle hämta upp honom. Lämnade bilen på tomgång utanför medans jag gick in ett par minuter. Biljäveln var avstängd när vi kom ut, snacka om knepigt folk. Sånt är väl hemfridsbrott, egenmäktigt förfarande eller liknanade? Även om jag hade bilen på tomgång ett par minuter över de 30 sekunder eller vad det är för gräns på tomgång i tätort.. Syftet var f ö att få lite värme i bilen, de va kallt som aset!
Jerres grannar tar nog priset dock. I lördags kl 10.30 på förmiddagen körde jag bort o skulle hämta upp honom. Lämnade bilen på tomgång utanför medans jag gick in ett par minuter. Biljäveln var avstängd när vi kom ut, snacka om knepigt folk. Sånt är väl hemfridsbrott, egenmäktigt förfarande eller liknanade? Även om jag hade bilen på tomgång ett par minuter över de 30 sekunder eller vad det är för gräns på tomgång i tätort.. Syftet var f ö att få lite värme i bilen, de va kallt som aset!
Team Kalmar
Du vet att det är olagligt att både lämna bilen med nycklarna i, på tomgång i mer än en minut (gäller i helsingborg) samt dom kan bara yrka på att dom handlade i nödvärn för något barn kunde ha satt sig i bilen och kört iväg? 
Stefan Karlsson
erik, sånt händer inte när man kör prelude =)
Jag ska fan klaga på min granne^^ säga till henne att hon får ha massa vilda fester med sina tjejkompisar och bli skitfulla och knacka på hos mig å låna nått
Vad ska man ha en tjej granne som är runt min ålder om hon inte drar dit massa söta tjejkompisar
Fast hon kör en audi, kan ha nått med de att göra
Jag ska fan klaga på min granne^^ säga till henne att hon får ha massa vilda fester med sina tjejkompisar och bli skitfulla och knacka på hos mig å låna nått
Vad ska man ha en tjej granne som är runt min ålder om hon inte drar dit massa söta tjejkompisar
Fast hon kör en audi, kan ha nått med de att göra
Speed is an addiction, that makes me a junkie
0707396659
0707396659
Att jävlas med grannar kan tänkas vara otroligt skoj och allt sånt, men hur kul är det att vara hatad av grannen? Försök med lite diskussion där du förklarar att även hon hörs ganska mycket och att det förmodligen är för att det är lyhört. Sen är det bara att peka på stadgarna som ni har i huset, där står klart och tydligen när man får och inte får väsnas.
Moose: Frågar du mig så gjorde de rätt i att stänga av bilen... barn kan få för sig väldigt konstiga saker men sen är det ju en miljöfråga också. Men främst av allt, jag skulle fan aldrig lämna bilen på tomgång och gå därifrån, vem som helst kan ju sno skiten.
Moose: Frågar du mig så gjorde de rätt i att stänga av bilen... barn kan få för sig väldigt konstiga saker men sen är det ju en miljöfråga också. Men främst av allt, jag skulle fan aldrig lämna bilen på tomgång och gå därifrån, vem som helst kan ju sno skiten.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
-
Mooseman
- Bil: Civic K20
- Namn: Erik Petersson
Ingen risk, jag kör gammel-peugeot! :biglaugh2:Krister skrev:Moose: Frågar du mig så gjorde de rätt i att stänga av bilen... barn kan få för sig väldigt konstiga saker men sen är det ju en miljöfråga också. Men främst av allt, jag skulle fan aldrig lämna bilen på tomgång och gå därifrån, vem som helst kan ju sno skiten.
Team Kalmar
Fick ett kul tips från en polare... Skaffa peltorkåpor o hänga på hennes dörr.... 
En grej som får mig att undra... Händer då och då att jag hör grannarna ha fest....som bor i byggnaden brevid! Undra om hon klagat på dem oxå...
En grej som får mig att undra... Händer då och då att jag hör grannarna ha fest....som bor i byggnaden brevid! Undra om hon klagat på dem oxå...
------------------------
Christopher Nilsson
Christopher Nilsson
Du kunde ha bett dom om hjälp att skjuta igång den pga. det "urladdade" batteriet som var anledning till att den stod och gick =)Mooseman skrev:Jerres grannar tar nog priset dock. I lördags kl 10.30 på förmiddagen körde jag bort o skulle hämta upp honom. Lämnade bilen på tomgång utanför medans jag gick in ett par minuter. Biljäveln var avstängd när vi kom ut, snacka om knepigt folk. Sånt är väl hemfridsbrott, egenmäktigt förfarande eller liknanade? Även om jag hade bilen på tomgång ett par minuter över de 30 sekunder eller vad det är för gräns på tomgång i tätort.. Syftet var f ö att få lite värme i bilen, de va kallt som aset!
Ibland står ju en bil igång av en anledning mer än bekvämlighet..
David Ericson
Honda Accord Type-R -00
Volvo 740 Turbo -90 leksak
Honda Accord Type-R -00
Volvo 740 Turbo -90 leksak