Kasst Main relä? Kostnad för ny rem me rullar?
-
Topplocket
Tjena allihopa! Har lite problem med att bilen Civic 92 (D15B2 motor) kan vara tvär o starta när den blir varm, straten bara står o tuggar, har på kännn att de kan vara Main reläet eller?
Undrar oxå om nån vet vart man kan få tag på en bra o prisvärd kamremssats med rullar?
Tack på förhand!
Undrar oxå om nån vet vart man kan få tag på en bra o prisvärd kamremssats med rullar?
Tack på förhand!
Senast redigerad av Topplocket den 3 januari 2008, 17:54, redigerad totalt 1 gånger.
Henrik Andersson
www.truckmechanic.zoomin.se
www.truckmechanic.zoomin.se
Köp bara rem..
Låter som ett klassiskt fördelarrelaterat problem..
Fördelarlock o rotor.. Troligaste problemet... Kostar inte mer än 350 spänn för ny rotor o fördelarlock..
Lossa på locket o kolla stiften.. Har dom korroderat så byt..
Låter som ett klassiskt fördelarrelaterat problem..
Fördelarlock o rotor.. Troligaste problemet... Kostar inte mer än 350 spänn för ny rotor o fördelarlock..
Lossa på locket o kolla stiften.. Har dom korroderat så byt..
Daniel Jonsson
<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->[b]Flygtekniker på SAS Technical Services[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->[b]Flygtekniker på SAS Technical Services[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
-
and1
- Bil: Civic VT
- Namn: Cuong Nguyen
- Been thanked: 1 time
<a href="http://images.google.se/imgres?imgurl=h ... v%26sa%3DN" target="_blank">http://images.google.se/imgres?imgurl=h ... 6sa%3DN</a>
där visar dem hur man fixa det
där visar dem hur man fixa det
Honda ATS-06
Honda Civic -92
Honda Civic -92
hade samma problem på min vti när jag köpte den, när reläet blev varmt oftast pga värmen från fläkten så gick de inte starta ca 10 min, har man kyla på hela tiden mot fötterna så funkar den, lödda om den men de hjälpte inte,
den passar från fler modeller,
jag tog en mailrelay från en lsi o betala 15 kr på skroten
den passar från fler modeller,
jag tog en mailrelay från en lsi o betala 15 kr på skroten
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!