Har inga direkta tips... gissar att det är svårt att reg.bes en sådan bil i Sverige... kanske kan ta in en som flyttgods om man bosätter sig där ett tag
Äger en Hundkoja (Austin Mini från -70) och de är verkligen kul att köra! Min originalmotor är på ca 35 hästar ur 1000 kubik... med smala originaldäck... förstås ingen sprinter... men de är däremot härliga efter vägen... direktstyrda och kränger nästan ingenting... få bilar hänger med genom en rondell

Körgkädje verkar inte egentligen ha så mkt med antal hästar att göra... men en ettrig VTEC-motor vore förmodligen inte fel :wub:
Har för mej att en del satt in Suzukibilmotorer i sina... och även sett olika reportage om diverse motorcykelmotorer i Hundkojor...
Rent körglädjemässigt så måste det väl räcka med en 1,6 VTEC... jag skulle förmodligen bli åkrädd med mej själv i en sådan
Dollarn är förstås låg nu... men kanske kan finnas något liknande i Sverige till salu också? är väl inte alltid så lätt att få ut så mkt pengar för olika hembyggen... men man vill förstås också att de skall vara bra och seriöst byggda också... OM jag hade varit händig så hade jag byggt något liknande för länge sen! Äger ju en CRX VTEC också men den är för skadlig att slakta...
Du kanske kan hitta lite information på: hundkoja.com
Forumsidorna då förslagsvis... fanns fler sidor också men kommer inte ihåg nu...
Annars så finns även möjligheten att trimma "originalmotorerna" rätt friskt... tror att det fanns någon variant med uppåt 120 hästar... finns enormt mkt delar att köpa till dessa... billiga originaldelar är det också! enkla prylar som inte ens försöker se ut som aluminium eller trä... en sak är faktiskt av väldigt hög kvalitet! och det är kromet... otroligt blankt och fint (38 år) och inte bara på min egen...
Hoppas du på nåt sätt får tag i en pigg koja! och sälj den sedan till mej