Elhiss problem i CTR
Tjena!
Hade loss dörrsidorna i bilen pga att jag grejja lite med högtalarna. Nu när jag har satt på allting igen fungerar inte elhiss automatiken på förarsidan.
När man trycker ner knappen till elhissen så att det knäpper lite ska ju rutan gå ner automatiskt utan att man håller på knappen, men det gör den inte nu.
Vet någon vad det kan vara för fel?
Mvh
Axan
Hade loss dörrsidorna i bilen pga att jag grejja lite med högtalarna. Nu när jag har satt på allting igen fungerar inte elhiss automatiken på förarsidan.
När man trycker ner knappen till elhissen så att det knäpper lite ska ju rutan gå ner automatiskt utan att man håller på knappen, men det gör den inte nu.
Vet någon vad det kan vara för fel?
Mvh
Axan
[b]CIVIC TYPE-R 2005[/b]
[b]AEM CAI - INVIDIA GT300 - OZ ULTRALEGGERA[/b]
[b]AEM CAI - INVIDIA GT300 - OZ ULTRALEGGERA[/b]
Efter att du har haft ur batteriet(kopplat bort strömmen till bilen) måste du kalibrera om det där,
Dvs håll den nertryckt i ca 7-8sekunder. Så kommer den funka igen. Värt att tänka på är att rutan skall vara längst ner när detta görs.
Mvh
Christian
Dvs håll den nertryckt i ca 7-8sekunder. Så kommer den funka igen. Värt att tänka på är att rutan skall vara längst ner när detta görs.
Mvh
Christian
Christian Esping
-
Jante
- Bil: Mazda 3 MPS
- Namn: Thomas Hempel
sethz skrev:Efter att du har haft ur batteriet(kopplat bort strömmen till bilen) måste du kalibrera om det där,
Mvh
Christian
Så behöver inte jag göra på min..
Har haft batteriet borta i en vecka..
Å el hissarna funkar som dom ska utan någon kalibrering..
Kanske bara är på dom nyare..
Thomas Hempel
Civic Type-R GT 08 SÅLD
Mazda 3 MPS 2010
http://www.garaget.org/CTR-Jante
Civic Type-R GT 08 SÅLD
Mazda 3 MPS 2010
http://www.garaget.org/CTR-Jante
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
På nyare bilar med både Auto upp och ner så måste man lära den vart ändlägena är innan den börjar fungera igen efter att strömmen varit bruten.
Tex 2ggr och 2ggr upp, dvs hela vägen ner, och hela vägen upp. Sen funkar det.
Tex 2ggr och 2ggr upp, dvs hela vägen ner, och hela vägen upp. Sen funkar det.