Har precis varit och beställt en Accord 2.4 Type-S Premium White Special Edition, lång beteckning där hehe
Ska bli jävligt skoj att åka Accord ett tag, har faktiskt inte ens provkört 2.4'an, hoppas bli positivt överraskad
Så snart dyker det upp en Silver CTR-05 till försäljning hos Autopunkten...
Är det någon som har nån länk till företag som säljer godis till Accorden?
Kör: Golf GTI-35 Edition
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
CTR-05,,,AEM-Invidia-Rota-Mugen...
Honda CTR-04...AEM CAI,Buddy Club Spec IV....
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
trevlig bil accorden..underbar växellåda och toppkvalitet rakt genom inredning osv..men blev lite besviken på motorn ,,tyckte inte den gav nån vidare fart på accorden,,kändes lite slö men det går ju beviserligen att få upp bra fart i K24an om man vill så
hade lätt kunnat tänka mig en Type S .en av dom snyggare Honda modellerna någonsin tycker jag
------------------------------------------
1999 Honda Integra Type R - 208bhp - SÅLD
------------------------------------------
Kör numera Ford Fiesta ST´05
MrCivic skrev:<!--quoteo(post=485239:date=17 May 2008, 15:17:31:name=ei9440)--><div class='quotetop'>QUOTE(ei9440 @ 17 May 2008, 15:17:31) <a href="index.php?act=findpost&pid=485239"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Tackar för länken
Så TSX 2003-2007 är den modellen som motsvarar våran accord då?
Inredningen skiljer lite mot våra, säker nån annan detalj också.. men i det stora hela så ska det vara samma bil.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Bromsarna är ej den samma! Inte chiptrimmningen heller.
Falköping
<!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->Accord Type-<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->S<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->-07<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->[ [i]aem sri[/i] | [i]greddy evo 2[/i] | [i]tinted windows[/i] | [i] more to come... [/i] ]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Vet inte om det är en sedan du beställt, men om det är det så har ju honda en "ducktail" bakvinge som sitter jäkligt cleant på sedanen. Hade en sådan på min ATS. Honda har även en större vinge men den är lite overkill, men det är ju en smaksak.
Hade även vindavvisare på min, de gjorde ju iallafall att bilen stack ut lite.
Sen är ju en sänkning ett måste då den är ruskigt hög orginal, sen om du bara kör fjädrar eller kör coilovers är ju upp till dig. Jag körde Eibach prokit fjädrar, dom funkade helt ok.
Sådär ja, nu har jag haft bilen hemma sedan i tisdags, supernöjd, redan kört över 80mil hehe
En fråga dock, tycker att gasen är väldigt känslig, så fort jag trycker ned koppling inför växling så varvar motorn upp lite, det gjorde den inte på CTR'en...tycker att detta är lite irriterande, visst kan man släppa upp gasen i 2 sekunder innan man växlar, men då tar det ju en jävla tid att växla :hmm:
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
Har kört 130 mil nu. F-n va gött & njuta av VTEC igen. Trist bara att registret är så smalt att man ramlar ur VTEC vid växling.
Men annars går den för jä-la fint.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Har du någe kul godis till CTR du vill bli av med nu eller säljer du bilen med alla mods?
Jag är iaf intresserad om d har någe kul till övers.
Tackar, ctr'en är inbytt hos autopunkten, de tog den som den var, så det enda godis som jag har kvar är originalavgassystemet hehe
När jag tänker på det så har jag faktiskt också en äkta Mugen växelspaksknopp kvar från civicen, kanske kan vara intressant?
Senast redigerad av ei9440 den 15 juni 2008, 13:11, redigerad totalt 1 gånger.
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
Lägger upp en skabbig bild på nya grillen, tack Christer Rosenholtz för snabb leverans :thumbup:
Antar att jag fick på min grill snabbare än dig Antonio? hehe
Senast redigerad av ei9440 den 27 juni 2008, 11:36, redigerad totalt 1 gånger.
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
Japp, du vann
Men nu sitter min på plats.
Jag hade dock inget tålamod med de undre klipsen (de 4 st mot kofångaren)
Så till slut klippte jag av dom istället & beställde nya
Jag har inget emblem på min grill heller. Riktigt snyggt utan också, men jag har beställt ett rött H emblem från CTR:en 05.
De fyra undre klipsen var ingen lek, tur att man inte har Hulkens underarmar
Knoppen vetefan hur man ska få till, kanske nån som vet hur man byter den och får det att se snyggt ut också, byte damask kanske?
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
ei9440 skrev:<!--quoteo(post=491651:date=27 Jun 2008, 14:55:34:name=PatrikGBG)--><div class='quotetop'>QUOTE(PatrikGBG @ 27 Jun 2008, 14:55:34) <a href="index.php?act=findpost&pid=491651"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->en sak Du måååste göra e o byta regskylt samt hållare...
hehe ok, till vad då?
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Till en skylt utan s-märke och en ram utan text eller ingen ram alls. Snyggaste och billigaste modsen på en bil!
Borde vara det PatrikGBG menade...