Du skall ju inte börja köra, så börja studera teorin direkt, förarbeviset behövs ju bara för att skriva provet eller köra hojen.
Jag var och köpte böcker idag för nära tusenlappen, nu jäklar skall det hårdpluggas.
Kan även nämna att jag fick mitt förarbevis på 2v istället för de utsatta 8v.
Stora tråden om MC
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Jag är med på vad du säger, men det finns ju inget bättre ställe att lära sig köra än på bana, oavsett de 700kg plåt eller inte så får du ha bra otur för att skada dig allvarligt om du bara kör förnuftigt (vilket kan hända även med 700kg plåt, speciellt med de gamla Civics som folk kör här i klubben).Krister skrev:David Lundin: Precis som med bil så kommer jag inte börja med någon banvariant utan med något där jag kan lära mig köra ordentligt först... sen om den går att ta ut på bana (såg att SMC har t.o.m bankurs för customhojjar) så kommer det nog göras så småningom ändå. Men vad som skiljer... tjaa, typ att man inte har 700kg plåt runt omkring sig som tar upp smällen om/när man åker av.
Så länge man inser att man har gränser så tror jag fortfarande man som lite entusiast har roligare med en sporthoj.
Bankurs för Customhojar låter grymt bra, men jag har fortfarande svårt att tro att det är något för folk som är med i "Honda Performance Club"
Edit: Med sporthoj menar jag en med riktigt chassi och bra väghållning, något kraftpaket behöver man absolut inte!
Senast redigerad av David Lundin den 22 augusti 2008, 00:32, redigerad totalt 1 gånger.
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Jag syftar på kursen som börjar 8v efter 29 augusti
, 1.500:- för kursen på 8v/8 lektioner samt kursmaterial med div. böcker och pärmar osv.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
David Lundin: Och jag tror att man gör bäst i att lära sig köra i trafik innan man gör sig till banräv med hojjen... lära sig gå innan man springer så att säga. Men satt och kollade på 20min film från när kussen och några andra var och körde på Gotland Ring nu under sommaren... suget vart ju inte mindre om man säger så.
Hur som helst kommer det bli fortsättningskurser hos SMC så snart kortet är klart.
Dani: Aha, I see. Men vi kirrar lite du kan öva på innan dess ikväll.
Hur som helst kommer det bli fortsättningskurser hos SMC så snart kortet är klart.
Dani: Aha, I see. Men vi kirrar lite du kan öva på innan dess ikväll.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
- David Lundin
Har man bra disciplin på sig själv så är nog gatan ett utmärkt ställe, så länge man inte börjar springa på gatan så att säga 
Fortsättningskurser etc. efter körkortet tycker jag är en klockren idé på alla sätt, att gå nån form av Active Driving kurs är inte dumt för bil heller.
Fortsättningskurser etc. efter körkortet tycker jag är en klockren idé på alla sätt, att gå nån form av Active Driving kurs är inte dumt för bil heller.
jag har en cbr1100 super blackbird -05 som har rullat 400mil, 1 ägare osv att sälja.
du kan få den till bra pris, jag använder inte den.
du kan få den till bra pris, jag använder inte den.
Johan Grönberg
Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
Nu är hjälm och handskar inköpt också.
Blev en mattsvart KBC integral för 1500:- plus handskar för 400:-.
Tror det blir bra att börja med så kan jag uppgradera vartefter.
Nu är det bara stövlar, byxor och jacka kvar... ja, och en hoj också.
Blev en mattsvart KBC integral för 1500:- plus handskar för 400:-.
Tror det blir bra att börja med så kan jag uppgradera vartefter.
Nu är det bara stövlar, byxor och jacka kvar... ja, och en hoj också.
Kör:
Kör:
Daytona 675:an låter mäktigt najs!
Speciellt mellan 5-6tusen varv...
Själv åker jag hellre bil än custom. Tycker det suger satan...
Så tråkigt.
Jag funderar dock på en motard av något slag.
Får en känsla av av det går att ha kul under 100 med en sån...
Angående att låna kläder på körskolan så kan jag berätta att jag gjorde det första lektionen.
Körde med spyan i halsen större delen av passet, sen blev det hem till farsan å låna hans goretex.
Speciellt mellan 5-6tusen varv...
Själv åker jag hellre bil än custom. Tycker det suger satan...
Så tråkigt.
Jag funderar dock på en motard av något slag.
Angående att låna kläder på körskolan så kan jag berätta att jag gjorde det första lektionen.
Körde med spyan i halsen större delen av passet, sen blev det hem till farsan å låna hans goretex.
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
- Thomas
- Bil: Civic VT
- Namn: Thomas Pettersson
- Been thanked: 1 time
Jag skriver min Teori på onsdag i uppsala.
Om jag klarar det så blir det att köra så mycket som möjligt med farsan sen ta en intensivkurs innan sesongen är slut i höst.
Hoj har jag redan siktat in mig på, jag ska köpa en Yamaha Xt660.
Nu lånar jag brorsans Honda CBF 750 84 att köra med.
Fick prova en VTR 07 i somras o den var var riktigt nice, fast jag kunde inte köra som jag ville då jag övningskörde på den.
Och den långsamma konbanan är lite knepig måste jag erkänna.
Om jag klarar det så blir det att köra så mycket som möjligt med farsan sen ta en intensivkurs innan sesongen är slut i höst.
Hoj har jag redan siktat in mig på, jag ska köpa en Yamaha Xt660.
Nu lånar jag brorsans Honda CBF 750 84 att köra med.
Fick prova en VTR 07 i somras o den var var riktigt nice, fast jag kunde inte köra som jag ville då jag övningskörde på den.
Och den långsamma konbanan är lite knepig måste jag erkänna.
Civic VT championship white (såld)
Nu: HR-V
- David Lundin
Har några kompisar som avverkat Super Motarder, de är jävligt kul bushojar, men samtliga tröttnade på dem efter en säsong och köpte R6or istället. Numera R1or.Jontis skrev:Funderar dock på en motard av något slag.
Men det kan säkert vara roligt en sommar eller nåt iaf
Nice Thomas, bara önska lycka till.
Supermotard är säker skitskoj att leka med, men jag vill ha en hoj som jag bekvämt kör ofta och länge.
Supermotard är säker skitskoj att leka med, men jag vill ha en hoj som jag bekvämt kör ofta och länge.
Kör:
Kör:
supermotard = sätta sig på en tvättmaskin, haha skakar nåt oerhört vid högre farter 
Vill man ha bekvämt men ändå ha lite krut i maskinen så ere väl egentligen nån av dom mer framstående nakenhojarna, fast även där får man testa ordentligt, VFR e ju rätt fet ändå, första hojen brukar ju även vara en "testramp" efter vad man egentligen letar efter så vad du köper i första läget brukar ofta inte stämma med det du äger som kanske andra elr tredje hoj då du efter den tiden fått lite humm om vad du vill ha
Vill man ha bekvämt men ändå ha lite krut i maskinen så ere väl egentligen nån av dom mer framstående nakenhojarna, fast även där får man testa ordentligt, VFR e ju rätt fet ändå, första hojen brukar ju även vara en "testramp" efter vad man egentligen letar efter så vad du köper i första läget brukar ofta inte stämma med det du äger som kanske andra elr tredje hoj då du efter den tiden fått lite humm om vad du vill ha
[i]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->073-7133458<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Stockholm<!--colorc--></span><!--/colorc-->-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Åkersberga<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Medlemsnummer 2032<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Honda Civic Type<!--colorc--></span><!--/colorc-->[i]<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--> R<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i] <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->04' svart<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Honda Civic Hb<!--colorc--></span><!--/colorc--> [i]<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->VTi<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i] <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->92' svart<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b] <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->-såld<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Stockholm<!--colorc--></span><!--/colorc-->-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Åkersberga<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Medlemsnummer 2032<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Honda Civic Type<!--colorc--></span><!--/colorc-->[i]<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--> R<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i] <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->04' svart<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Honda Civic Hb<!--colorc--></span><!--/colorc--> [i]<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->VTi<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i] <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->92' svart<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b] <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->-såld<!--colorc--></span><!--/colorc-->
dvs: Du menar som med första tjejen alltså...

Dani: This one for you... <a href="http://www.vfr-forum.se/" target="_blank">http://www.vfr-forum.se/</a>
Dani: This one for you... <a href="http://www.vfr-forum.se/" target="_blank">http://www.vfr-forum.se/</a>
Kör:
Kör:
haha preciiiiiiiiis krister
haha fan du avslöjade mig! :prop:
[i]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->073-7133458<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
- Thomas
- Bil: Civic VT
- Namn: Thomas Pettersson
Den här hojjen körde brorsan upp på. OCh den ska jag ta över nu.
Honda CBX 750F från -84, är inte den sportigaste hojen i världen, men 92hk på 240kilo duger rätt bra

Rekomenderas starkt för den är mycket lättkörd, mycket mer än t.ex. Suzuki 750
Honda CBX 750F från -84, är inte den sportigaste hojen i världen, men 92hk på 240kilo duger rätt bra

Rekomenderas starkt för den är mycket lättkörd, mycket mer än t.ex. Suzuki 750
Civic VT championship white (såld)
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
Den ser ju sjukt fräsch ut Thomas!
En fin klenod som du bör vårda ömt om den är i så bra skick som den verkar vara utifrån bilderna.
En fin klenod som du bör vårda ömt om den är i så bra skick som den verkar vara utifrån bilderna.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Faaaan... jävla Dani... jag börjar vackla och sukta mer o mer efter en VFR800 istället för en Custom... DAMNIT!

Har till och med kollat på en på Honda City i Upplands Väsby... satan vad mycket hojar de hade där... men i alla fall, fina som få är de, så när kortet är taget så åker jag dit för att provköra, det är säkert.
Har till och med kollat på en på Honda City i Upplands Väsby... satan vad mycket hojar de hade där... men i alla fall, fina som få är de, så när kortet är taget så åker jag dit för att provköra, det är säkert.
Kör:
Kör:
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Kontakt:
Krister: Tack för länken den ska jag besöka. Asså det finns ju sjukt många hojar osv men jag vill ha en Honda och då begränsar man ju valet rätt mk. VFR.en är sen som sagt väldigt snäll, pålitlig, billig att äga (knappt dyrare än min EK3 att helförsäkra på mig själv) och den är oxå jävligt snygg. Det enda som jag inte gillar med den är bakre ljuddämparna men det kan ju råda bot på.
Denna som jag redan har länkat till innan är ju sjukt läcker: <a href="http://www.blocket.se/vi/17103114.htm?ca=16_s" target="_blank">http://www.blocket.se/vi/17103114.htm?ca=16_s</a>
Utan att ha provkört en än så blir det inget annat än en VFR800 -02 och nyare för mig, men sen får vi se hur det blir
110HK räcker ju för mig iaf.
Denna som jag redan har länkat till innan är ju sjukt läcker: <a href="http://www.blocket.se/vi/17103114.htm?ca=16_s" target="_blank">http://www.blocket.se/vi/17103114.htm?ca=16_s</a>
Utan att ha provkört en än så blir det inget annat än en VFR800 -02 och nyare för mig, men sen får vi se hur det blir
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
Ni gör ju helt rätt i att ta hojkortet, var ut en sväng på runt 50mil igår
.. varför skulle man vänta så många år med att ta körkortet! 
köp fan inte för mkt att köra med i början, lätt att köra åt skogen!.. grus, olja & sand osv på vägen kan göra turen lite väl spännande!
3:e året med min 750 och jag har då inte tröttnat riktigt ännu! men nu kanske det är läge för att köpa någon mer bekväm hoj så man orkar köra riktigt långt!
köp fan inte för mkt att köra med i början, lätt att köra åt skogen!.. grus, olja & sand osv på vägen kan göra turen lite väl spännande!
3:e året med min 750 och jag har då inte tröttnat riktigt ännu! men nu kanske det är läge för att köpa någon mer bekväm hoj så man orkar köra riktigt långt!
Dani: En Viffer har ändå en hel del att erbjuda... tror t.ex. att 0-100 på 3,2sek (enligt tabell på VFR forumet) gör nog att man inte kommer sakna acc i alla fall.
Diablo: Nämen... är ju inte varje dag man ser dig här inne numera.
Men nej, blir nog inte att förköpa sig på första hojen... och tror faktiskt inte att en Viffer är alldeles för mycket.
Diablo: Nämen... är ju inte varje dag man ser dig här inne numera.
Men nej, blir nog inte att förköpa sig på första hojen... och tror faktiskt inte att en Viffer är alldeles för mycket.
Kör:
Kör:
Recension av en Honda Interceptor (VFR800) från 2004... finns även en kortare recension 2008.
<a href="http://www.motorcycle-usa.com/Article_P ... cleID=1250" target="_blank">http://www.motorcycle-usa.com/Article_P ... ID=1250</a>
Och Dani, självklart skall det vara en Honda.
<a href="http://www.motorcycle-usa.com/Article_P ... cleID=1250" target="_blank">http://www.motorcycle-usa.com/Article_P ... ID=1250</a>
Och Dani, självklart skall det vara en Honda.
Kör:
Kör:
Krister: Hehe nä det är ju inte det, kör bara en Skoda numera!
Nädå det känner du ju bäst själv, är iaf jävligt glad att jag inte skaffade mer att köra med ibörjan, ganska säker på att jag skulle lagt ner hojen redan isf! har varit riktigt nära några ggr pga ovana osv! inte så kul när man tappar fästet på bakhjulet när man bara har 2st i asfalten
har själv lite funderingar på antingen en Suzuki SV1000 eller en Bandit 1200 men det får bli om nått år!
Nädå det känner du ju bäst själv, är iaf jävligt glad att jag inte skaffade mer att köra med ibörjan, ganska säker på att jag skulle lagt ner hojen redan isf! har varit riktigt nära några ggr pga ovana osv! inte så kul när man tappar fästet på bakhjulet när man bara har 2st i asfalten
har själv lite funderingar på antingen en Suzuki SV1000 eller en Bandit 1200 men det får bli om nått år!
- Joakim Olsson
- Bil: S2000
- Namn: Joakim Olsson
Jag äger en Hornet 600 -07. Var inne och provkörde VTR, VFR800, och nya CBR1000RR för ett par månader sedan.Dani skrev:blablabla
* Horneten är grymt smidig, och skitkul att köra. Tillräckligt med mos, men inte så kul i över 150km/h. Mycket pga att det blåser rätt bra då.
* VFR800 -08 trodde jag att jag skulle älska, men den kändes faktiskt lite tråkig. Känns lite stor och klumpig. Dock ganska bekväm.
* VTR -06 var ganska kul, skönt ljud, dock jävligt svampig fjädring. Tråkigt register om man gillar ylande radfyra :prop: Känns lite gammal också om man gillar fräsch teknik
* CBR1000RR -08 blev överraskad av hur snäll och lättkörd den var. Dock höll jag på att skita ner mig när jag drog på. Då är jag ändå van vid min "hyffsat snabba" hornet. Vid 10'000rpm brakade helvetet löst och 1'000rpm senare vågade jag inte dra mer fullt av rädsla att dra upp på bakhjulet i 170 knyck *fegis*
Mitt råd: Provkör iaf ett par modeller innan du bestämmer dig, och köp inte starkare än strax över 100hk som förstahoj. Ofrivilliga bakjulsåkningar på ren kraft är inget man vill råka ut för som nybörjare
Senast redigerad av Joakim Olsson den 26 augusti 2008, 10:26, redigerad totalt 1 gånger.
Hmm... Viffern var tråkig alltså, det var ju inge skoj att läsa.
Men när det blir dags så kommer jag garanterat att provköra ett gäng hojar, inte bara Honda, och jämföra de olika för att försöka hitta vad jag vill ha för något.
Det jag däremot hört om Hornet från en polare som har en sån är att de är inte så skoj på längre sträckor då motorväg i några mil blir ganska påfrestande... och jag vill kunna köra likaväl till macken (500m) som till Göteborg (50mil).
Men när det blir dags så kommer jag garanterat att provköra ett gäng hojar, inte bara Honda, och jämföra de olika för att försöka hitta vad jag vill ha för något.
Det jag däremot hört om Hornet från en polare som har en sån är att de är inte så skoj på längre sträckor då motorväg i några mil blir ganska påfrestande... och jag vill kunna köra likaväl till macken (500m) som till Göteborg (50mil).
Kör:
Kör:
-
PatrikGBG
- Bil: FN2/CW2
- Namn: Patrik Andersson
vem fan vill åka till göteborg?
de e där jag anser att custom passar bäst...den duger till ALLT utom stenhård aktiv körning...
självklart kan man cruisa med halvsporthojjar med, men de går verkligen inte o jämföra!
ajaaa
de e där jag anser att custom passar bäst...den duger till ALLT utom stenhård aktiv körning...
självklart kan man cruisa med halvsporthojjar med, men de går verkligen inte o jämföra!
ajaaa
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Kollade också på en black widow på Honda City också, den är ju fet alltså... den är bredare och större än jag trodde den skulle va, och det är ju bara positivt när det kommer till custom. 
Som sagt, får se hur det blir sen när det väl är dags.
Som sagt, får se hur det blir sen när det väl är dags.
Kör:
Kör:
- wahlsten
- Bil: FL5
- Namn: Kalle Wahlsten
Glidare: HD Fatboy