Vill veta allt om Honda Civic

ENBART för motorrelaterade topics
AuntArctica

Jag går i bilbytartankar och har förälskat mig i "nya" Honda civics utseende. Vet dock inte mycket mer om den än att jag tycker den är snygg. Så nu vill jag veta allt som är värt att veta. För utseendet är trots allt inte det viktigaste för mig, det är viktigare att det är en bra bil jag skaffar. Har en Beetle nu som börjar bli till åren och falla isär. Vill sälja den och skaffa nåt annat innan nåt nytt dyrt går sönder. Har blivit erbjuden en Honda civic 1,8 sport, en 07:a. Det har tydligen inte varit några som helst problem med den hittills, inga barnsjukdomar och liknande. Är det något jag kan förvänta mig om jag köper den? Vet inte riktigt vad jag ska fråga efter här egentligen eftersom jag själv inte är direkt duktig på bilar :) Men tacksam för all information jag kan få, bra som dålig!
Jay-c
Bil: Civic EJ9 -96
Namn: Johannes Carlsson

jadu, finns väl inte så mycket dåligt att säga egentligen än att den är slöare än en type-r
kör:
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan

Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..

201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
Masaru
Bil: Integra DC5R
Namn: Alessandro Kuric

http://www.Wikipedia.se is your friend!
AuntArctica

Jay%c skrev:jadu, finns väl inte så mycket dåligt att säga egentligen än att den är slöare än en type-r
Något annat räknade jag inte med men det spelar ingen roll. Type-r är säkert skitskoj att köra men 1,8 sport är bättre för plånboken ;)
AuntArctica

Masaru skrev:www.Wikipedia.se is your friend!
Tack för tipset men eftersom jag vill höra synpunkter och tips från kunniga Hondaägare (och vad kan då vara bättre än att uppsöka ett Hondaforum?) så kvarstår min undran.
Kristian

Det jag har hört om nya civicen (vet inte om det gäller typeR och/eller den vanliga) är tanklocks wire, nått strul med handbromsen och problem med att få i 3an.

mitt tips är att försöka fåtag i någon som jobbar som Honda mekaniker, då kan man fåreda på om det är något som ofta strular.
Kristian, Hondalös.
FWH
Kontakt:

Hej,

Tanklock och handbroms problemen är lösta.
Är det en 07:a så kan tanklocket vara fixat från fabrik redan.

Här finns mer info om möjliga problem som vissa bilar har haft:
<a href="http://www.civinfo.com/wiki/index.php?title=Faults" target="_blank">http://www.civinfo.com/wiki/index.php?title=Faults</a>
// Fredrik Hesse

2007 NHB 1,8 i-VTEC Executive (FK2 med glastak, GPS, Xenon, Bluetooth mm).
Parkerings sensorer, blå belysning i fotbrunn, tyg mattor.
Inga emblem på baklucka, blå LEDar i kupén, LEDar postions ljus, Nightbreaker helljus, dimljus skydd
mauzer
Bil: Honda Civic 1,6 diesel
Namn: Tomas Eriksson

AuntArctica skrev:Jag går i bilbytartankar och har förälskat mig i "nya" Honda civics utseende. Vet dock inte mycket mer om den än att jag tycker den är snygg. Så nu vill jag veta allt som är värt att veta. För utseendet är trots allt inte det viktigaste för mig, det är viktigare att det är en bra bil jag skaffar. Har en Beetle nu som börjar bli till åren och falla isär. Vill sälja den och skaffa nåt annat innan nåt nytt dyrt går sönder. Har blivit erbjuden en Honda civic 1,8 sport, en 07:a. Det har tydligen inte varit några som helst problem med den hittills, inga barnsjukdomar och liknande. Är det något jag kan förvänta mig om jag köper den? Vet inte riktigt vad jag ska fråga efter här egentligen eftersom jag själv inte är direkt duktig på bilar :) Men tacksam för all information jag kan få, bra som dålig!
köpte en civic 07:a ny..sålde den i sommras (för övrigt till en bilhandlare i uppsala nån här som köpte den?) vi hade överhuvudtaget inte nått problem eller fel alls, inget som knirar eller knarrar, den var underbar både jag och tjejen saknar bilen men den fick gå vidare till nån annan för vi behöver kombi,, det du kan förvänta dig av en civic köp är att du inte ska ha några problem med den :-)
vet inte om det var mitt eller tjejens körsätt men den drog runt 0,7-0,8/milen utom när vi åkte till tyskland tre pers slängde in 18 plattor öl några liter sprit och åkte hem igen då drog den 0,6 milen med all den packingen :-D

en cool bil
www.sbgequipment.se
Little Elk
Namn: Fredrik Edin

Ja tankar man bilen med öl så är det ju klart att den kan få fnatt och gå bättre! :D
Vem gör itne det lixom? :drunk:
Ordförande

Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
LexCom

Kan bara fortsätta med lovorden. Köpte en ny civic i våras. Jag har inte haft några problem alls. Underbar att köra, lagom pigg, drar förvånansvärt lite bensin. Hade den inne på service (2000 mil) nu i veckan, kostade bara 1180 :- så speciellt dyrt att serva är den inte heller.
Mattias Lindqvist
Skriv svar