Avklippt kabel, ej fungerande blinkers i samband med central

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
4m4s0
Inlägg: 7
Blev medlem: 6 september 2008, 04:33

Hej!
Jag har precis köpt en Honda Civic 1.5i LS VTEC, och när jag tog en titt under huven så hittade jag en lös, avklippt sladd.. Så jag undrar nu om någon vet vad den är till (Jag vet med säkerhet att det är en jord, men till vad?)
[Anslutningen till kabeln är i den röda cirkeln på bilderna]

Bild

Bild

Dessutom så blinkar inte mina blinkers när jag låser eller låser upp dörrarna med IR-kontrollen till centrallåset... Någon som råkar veta varför det är så?

När jag ändå håller på och stället en massa frågor så tänkte jag fråga om någon har ett felsökningsschema för Airbagen, för jag har försökt återställa min SRS-lampa, men den slocknar inte i det sista steget... Så då tänkte jag att det kanske är något som är lite fel ändå.


Tack i förskott!


EDIT: Laddade om bilderna
Senast redigerad av 4m4s0 den 25 september 2008, 01:16, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
David Lundin
Inlägg: 1676
Blev medlem: 21 juli 2008, 21:24
Namn: David Lundin
Ort: Värnamo

Dina bilder fungerar inte, du kan inte länka till andra forum då bara folk som är inloggade där ser bilderna.
4m4s0
Inlägg: 7
Blev medlem: 6 september 2008, 04:33

David Lundin skrev:Dina bilder fungerar inte, du kan inte länka till andra forum då bara folk som är inloggade där ser bilderna.
Så, nu äre fixat...
Ingen som har svar på någon av de andra frågorna?
VMT
Inlägg: 1219
Blev medlem: 12 december 2005, 20:04
Bil: Jazz, FR-V, EG9
Namn: Trung Vu
Ort: Ängelholm
Has thanked: 6 times
Kontakt:

funka inte bilderna än...
Civic EG9 K24@inside
FRV 06
Jazz 06


EP3 05, EG6 92, EJ9 97, EK3 96, MB3 97, MB2 97, EG2 92, EG5 94, EG4 92, Audi A4 1.8 96, Toyota Corolla 90.
4m4s0
Inlägg: 7
Blev medlem: 6 september 2008, 04:33

VMT skrev:funka inte bilderna än...
NU bör de väl ändå fungera? Har laddat upp de på imageshack nu..
Användarvisningsbild
David Lundin
Inlägg: 1676
Blev medlem: 21 juli 2008, 21:24
Namn: David Lundin
Ort: Värnamo

Yes, nu funkar bilderna :)

Tyvärr är det inte mycket längre än så min egen expertis i frågan går :oops:

Däremot underlättar det alltid om du lämnar så mycket information om bilen ifråga som möjligt, det kan skilja en del mellan olika årsmodeller etc ;)
Senast redigerad av David Lundin den 25 september 2008, 10:10, redigerad totalt 1 gånger.
4m4s0
Inlägg: 7
Blev medlem: 6 september 2008, 04:33

David Lundin skrev:Yes, nu funkar bilderna :)

Tyvärr är det inte mycket längre än så min egen expertis i frågan går :oops:

Däremot underlättar det alltid om du lämnar så mycket information om bilen ifråga som möjligt, det kan skilja en del mellan olika årsmodeller etc ;)
Yesss! Till slut :)

haha ok, det verkar som att någon har kopplat in en jord där, men så är den avklippt, så jag undrade bara om det kan ha funnits något på fronten som numera inte är ikopplat som de bara har kapat av jordningen ifrån... Vill bara veta vad som e borttaget (om det nu är så som jag förmodar)

Har jag inte skrivit att det är en Honda Civic 3d 1.5 LS VTEC från 96? :o
Ursäkta mig då... My bad :oops:
Skriv svar