Lite hjälp ang stereo

Diskussioner om styling och stereo.
Enbaack

Tjenare alla på HPC !

Jag skulle vara tacksam för lite så tips vad man skulle kunna hitta på att göra med bilen, och lite hemsidor där man kan beställa prylar eller liknande. sen skulle jag vilja veta lite mer om vad man ska ha för bas och liknande jag har en sony xplode med 2 st xplode 6/9.. men vad ska man ha för bas jag har ett JBL steg med 400 watt. behöver man ett större steg, jag funderar på att ha en 12" bas (jag har redan en 12"låda) eller ska man satsa på 2 st 10", vilket ger bäst ljud ? vilket märke isf, vilka håller bäst och spelar bäst?
sedan funderar jag på AKR-Pre har dom 2 stycken plast framskärmar eller vad det nu är, är det någon som har sånna ? jag undrar mest hur bra kvallan är osv ?
Användarvisningsbild
Hammerin
Bil: Integra Type-r -98
Namn: Richard Hammerin
Has thanked: 5 times
Been thanked: 12 times

vilken budget

spela högt

spela fint

eller både och...

Oavsett, en bas typ 1st 12" eller 10" mer basar ger marginell skillnad, då är det bättre att lasta basen mer watt, det är den minst viktiga komponenten i systemet. dock i portad låda för bättre allround egenskaper.

Ett front system förslagsvis 6.5" med separat diskant för bättre prestanda.

Ett fyrkanaligt steg av kvalite med tex 4*75w där du bryggkopplar två kanaler gärna ner i 2ohm då får du ca 300w , så då får rikligt med kraft till basen. de andra två kanalerna kör du på frontsystemet.

Själv är jag rockford fan och diggar DLS och JBL.

/ LCYKA TILL

/richard
Senast redigerad av Hammerin den 1 oktober 2008, 18:48, redigerad totalt 1 gånger.
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779

Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater

Rip
CRX Turbo 240hk
Enbaack

Richard skrev:vilken budget

spela högt

spela fint

eller både och...

Oavsett, en bas typ 1st 12" eller 10" mer basar ger marginell skillnad, då är det bättre att lasta basen mer watt, det är den minst viktiga komponenten i systemet. dock i portad låda för bättre allround egenskaper.

Ett fyrkanaligt steg av kvalite med tex 4*75w där du bryggkopplar två kanaler gärna ner i 2ohm då får du ca 300w , så då får rikligt med kraft till basen. de andra två kanalerna kör du på frontsystemet.

/ LCYKA TILL

/richard
Tackar !
Enbaack

Enbaack skrev:<!--quoteo(post=507156:date=1 Oct 2008, 18:36:14:name=Richard)--><div class='quotetop'>QUOTE(Richard 4 1 Oct 2008, 18:36:14) <a href="index.php?act=findpost&pid=507156"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->vilken budget

spela högt

spela fint

eller både och...

/ LCYKA TILL

/richard
Tackar ! hade tänkt mig runt 2 tusen kanske jag har redan en xplode stereo och 2 st xplode 6*9 och ett jbl steg på 400 watt men då är det basen jag funderar mest på..
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Användarvisningsbild
Hammerin
Bil: Integra Type-r -98
Namn: Richard Hammerin
Has thanked: 5 times
Been thanked: 12 times

Kan du bygga lådan själv, då kan du i princip köpa ett riktigt fint ellement för 2k

JBL steget kan du bryggkoppla för ökad effekt, kolla med försäljaren vad steget tål att lastast till och köp ett ellement med dubbla talspolar så att du kan lasta ner steget dvs öka uteffekten på steget.

Kan du inte bygga själv, så har BRL kanpanj på basar med lådor färdiga för riktigt bra pengar, köp en låda med 1st bas i, tar mindre plats, och du får mer för pengarna.

/ Richard
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779

Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater

Rip
CRX Turbo 240hk
Enbaack

Richard skrev:Kan du bygga lådan själv, då kan du i princip köpa ett riktigt fint ellement för 2k

JBL steget kan du bryggkoppla för ökad effekt, kolla med försäljaren vad steget tål att lastast till och köp ett ellement med dubbla talspolar så att du kan lasta ner steget dvs öka uteffekten på steget.

Kan du inte bygga själv, så har BRL kanpanj på basar med lådor färdiga för riktigt bra pengar, köp en låda med 1st bas i, tar mindre plats, och du får mer för pengarna.

/ Richard

Jag har den portad mds 12" låda, men det kanske blir en ny låda ist ?
Skriv svar