På väg tillbaka till Honda efter 1 år med en Smart Roadster och en Fiesta ST :blink:
Funderar på att skaffa mig en Accord Sedan från 2003-2005 nånting. Är det 2.4:an man ska ha eller räcker 2.0 till?
Mest tänkt som långfärdsbil med bra komfort och bra utrymmen för 2+hund.
Är det något speciellt att tänka på vid provkörning?
Helt klart 2.4!
Har själv en 2.4 Executive 2003, provkörde även 2.0... Jag ville ha lite mer kräm och tyckte 2.0:an va lite seg
Av de två du tittar på, självfallet 2.4:an, speciellt med tanke på priset!
Om man vägen in bränsleförbrukning, vet faktiskt inte vad 2.0an drar, men min kan jag lätt få under 0,8 vid långfärd om man är snäll på gasen...
trevligt val ,har en 2,4:a executive (04:a) själv är super nöjd förutom att den drar för mycket soppa, har inte lyckats köra den under 1l/milen nån annan som lyckats med det?
min 2,4l har aldrig dragit över 0,89l/milen, oftast ligger den runt 0,81l/mil blandad körning, så vid laandsvägskörningar ligger den nånstans runt 0,77l/mil.
Jag säger ungefär som Malkolm (fast jag har en Tourer), kring 0.75 landsväg och någorlunda laglig motorvägsfart. Blandad körning kring 0.9. Vid mer inspirerad körning och vintertid med kallstarter får jag väl erkänna att det landar kring litern.
Hans Gleisner, Malmö, medl. #47 || Nu med Honda igen! :-> <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Truly a <!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Hondamentalist<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Nu: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/uploads/photo-539.jpg" target="_blank">Accord Tourer 2.4 Executive -03</a>
Tidigare: *Toyota Corolla -02 (ja, alla kan göra misstag....) *Accord 2.2i -92 *<a href="http://host.bip.net/hans.gleisner/pics/civic1.jpg" target="_blank">Civic 1.6i -89</a> <- Skrotad :.-( R.I.P.
Ok, från Mantorp (Jet vid Citygross för att vara exakt) till vårt hem i Sollentuna (23,95 mil) så blev förbrukningen 7,1 liter per 100km.
Då gick det på cruise control cirka 5-10km/h över hastighetsbegränsningen.
Däremot i stadskörning (som vi oftast kör) så hamnar den närmre litern och ofta precis över.
Och btw, den gick underbart på vintervägarna.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10