Jag kan väl flika in med min syn på det hela iom att jag kört med slicks på bana med min CTR, och på så vis anser att jag har erfarenhet i ämnet...
Grejen med slicks när det gäller greppet vad jag har märkt är att det gäller att ha tålamod och åka några varv innan man fått ordentlig med temp i däcken, men sen väl så kan jag säga att om det är som natt och dag på R-däck och gatdäck, så är steget R-däck--> Slicks minst lika stort.
Om man jämför hastigheten ut ur och igenom kurvorna så där har R-Däck ingenting att säga till om mot slicks, ett exempel, var på en bankörning och körde mot banbyggda M3 E30 m. 260hk med R-däck, bur, Coilovers, hela köret, och dom kunde inte fatta hur jag kunde dra så fruktansvärt ifrån i kurvorna.
Men som sagt det största problemet är väl att om man kör i en lång svepande kurva så finns det stor risk för att det blir snålt på olja vid något lager, med lagerknack som följd och haveri, vilket inte är roligt...
Sen så har jag hört skräckexempel på att svetsarna i karossen skall brista eller spricka, visst är det helt fullt möjligt om man plöjer bana en hel del, men då kanske man har byggt bilen därefter med helsvetsad kaross osv. Men om man åker på en par banträffar i året så det borde inte göra någon större åverkan tycker jag, i så fall e nog bilen jäkligt klent byggd
Detta är min åsikt i ämnet angående att köra med slicks på banträffar