stora lastbils Turbosar

ENBART för motorrelaterade topics
Freddy
Namn: Freddy Bigun

jag tänkte starta ett litet projekt vid sidan om bilen och är ute efter en så stor lastbils Turbo som möjligt. Vart hittar man dom? eller är det kanske nån som sitter på en lastbilsturbo som bara är hemma i garaget och skräpar? Pm:a mig i så fall :)

MVH Freddy
Freddy Bigün

Honda civic 98 EK3 1.5 vtec-e powa :) *brukis*
Honda Crx Turbo 91 D16Z5 *projekt*
Honda Civic 89 D16A6 brukisen *rost hög**skrot*
Honda Civic 89 D16A6 ner plockad *skrot*
Honda Crx 88 D16A6 skall strax plockas ner *skrot*
Honda Civic 89 D15B2 skall repareras och säljas *reparerad**såld*
Ford sierra 87 R.I.P
Användarvisningsbild
Mordiiax
Bil: Civic -15
Namn: Johan Mähler
Has thanked: 4 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Tror polarn har kvar sin racepreppade lastbilsturbo efter att han bytt till nån supervärstingrackare.
Bild

Väger runt 30kg och han bromsade över 1000 kusar med den har jag för mig. Är det intressant kan jag fråga honom :)
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Freddy

gött mos! :) ja absolut fråga på, det precis den sizen jag är ute efter, men finns det större så hojta till :)
Freddy Bigün

Ford sierra 87 R.I.P
YASH
Kontakt:

Sätt en HX50 på en D16. Kan vara roligt och se när du får laddtryck.... :D
Only M Matters
Freddy

YASH skrev:Sätt en HX50 på en D16. Kan vara roligt och se när du får laddtryck.... :D

nja :) det här är ett projekt vid sidan av bilen som sagt, jag har alltid velat bygga en jetmotor sen ett par år tillbaka och tänkte göra det nu.... därför skulle jag vilja ha en större turbo motor nu för att bygga stort med en gång :)

MVH Freddy
Freddy Bigün

Ford sierra 87 R.I.P
Ali
Namn: Ali T

HX55/HX60, GT47

Dem riktigt stora aggen kan man köpa rätt billigt!
Kanske såg HX60 i garaget? :thumbup:
YASH
Kontakt:

Freddy skrev:<!--quoteo(post=518669:date=8 Dec 2008, 19:27:02:name=YASH)--><div class='quotetop'>QUOTE(YASH @ 8 Dec 2008, 19:27:02) <a href="index.php?act=findpost&pid=518669"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Sätt en HX50 på en D16. Kan vara roligt och se när du får laddtryck.... :D

nja :) det här är ett projekt vid sidan av bilen som sagt, jag har alltid velat bygga en jetmotor sen ett par år tillbaka och tänkte göra det nu.... därför skulle jag vilja ha en större turbo motor nu för att bygga stort med en gång :)

MVH Freddy
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Intressant :D Vad för typ av Jetmotor har du tänkt bygga? Bygg raketmotor när du ändå är i farten. :whistling:
Only M Matters
Freddy

YASH skrev:<!--quoteo(post=518737:date=8 Dec 2008, 23:57:30:name=Freddy)--><div class='quotetop'>QUOTE(Freddy @ 8 Dec 2008, 23:57:30) <a href="index.php?act=findpost&pid=518737"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec--><!--quoteo(post=518669:date=8 Dec 2008, 19:27:02:name=YASH)--><div class='quotetop'>QUOTE(YASH @ 8 Dec 2008, 19:27:02) <a href="index.php?act=findpost&pid=518669"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Sätt en HX50 på en D16. Kan vara roligt och se när du får laddtryck.... :D

MVH Freddy

Intressant :D Vad för typ av Jetmotor har du tänkt bygga? Bygg raketmotor när du ändå är i farten. :whistling:

haha nja jag vill inte åka till månen :P Det första jag hade tänkt bygga är en vanlig Turbojet motor som alltså drivs framåt med hjälp av hastigheten av avgaserna sen när man får den att fungera så är det ganska enkelt att bygga på en efterbrännkammare på det också :) sen hade jag väl tänkt ta nästa steg ganska långsamt och inte gå in så jätte hårt för det men jag tänkte mig en Turbofläkt motor som alltså drivs framåt av 75% av fläkten och resterande 25% utav avgaserna..... givetvis varierar dom siffrorna beroende på hur fläkten blir i slutändan.... men dom siffrorna är en tumregel.
Freddy Bigün

Ford sierra 87 R.I.P
Freddy

<a href="" target="_blank"> här kan ni se vad jag menar med att bygga en jet motor av en Turbo :)

<a href="" target="_blank"> här kan ni som är intresserade se hur principen för jet motor lära och kanske lära er nått nytt idag :) intressant video om inte annat.

<a href="" target="_blank"> här kan ni se vad man kan göra med en honda Crx plus en jetmotor och givetvis plus en väldigt massa fritid :)
Freddy Bigün

Ford sierra 87 R.I.P
JG
Kontakt:

klracing.se säljer begagnade lastbilsagg
Johan Grönberg

Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
Tommie Blomqvist

Galet ballt, men verkar en smula farliga leksaker :)
[b] Cybertuner[/b]
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist
Dalejon

Haha. Freddy ditt lilla mongo =)
Är du så jävla flygkåt fortfarande efter ett tag på sas? :whatever:
Det brukar ju oftast kunna släcka dom flesta rätt snabbt :)
Låter rätt ballt i vilket fall. Hojjta om du behöver hjälp.
Daniel Jonsson

<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->[b]Flygtekniker på SAS Technical Services[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
civicrille

Är du ute efter en lastbilssnurra är det nog PPF forumet eller Sävarturbo forumet du skall vända dig till..
Rikard Bergenström
Användarvisningsbild
eko
Bil: ITR DC2
Namn: Ekrem Coskun

varför blir jag inte förvånad över dina projekt :) det värsta är att du lär göra de oxå..
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
Peter_Karlsson
Bil: MB6
Namn: Peter Karlsson

Du vet säkert redan att aggregaten inte är till för det och kan explodera om det är en spricka nånstans. Det blir ju jävligt hett. Speciellt på kompressorsidan som inte är gjord för det.
Men det är riktigt fränt hur som helst så se till att få tag i ett bra aggregat. Lägg lite extra pengar på det så slipper du få splitter i själva ögonet.

Ska den sitta på nånting eller ska du ha den i garaget och fylleköra?

//Peter
<a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=45586&st=0&p=463241&#entry463241" target="_blank"><!--coloro:#48D1CC--><span style="color:#48D1CC"><!--/coloro-->Civic Vei/Vti <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Raceprojekt<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--colorc--></span><!--/colorc--> -95</a>
Användarvisningsbild
eko
Bil: ITR DC2
Namn: Ekrem Coskun

freddy ska snart bli pappa, han ska bygga om en barnvagn :)
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
Skriv svar