Oljetempen tar man i tråget så det kanske är oljetryck du menar?
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Menar du en Sandwich som man har mellan oljefiltret och blocket? Den funkar men det bästa är att ta tempen i tråget. mer meck men då kostar det inte speciellt mycket.
Mvh/Marcus Eisenhut
Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17
Biltema har i mässing, som passar i tråget
skruva dit den på sensorn, linda vulktejp
runt hela klabbet, så sensorn inte blir skogtokig
när de regnar.
Welcome to the jungle <!--emo&;)--><!--endemo-->
mvH
Senast redigerad av oscii den 15 december 2006, 10:06, redigerad totalt 1 gånger.
Annars kan jag rekommendera Sir_daniels adapterplatta. Det är en sådan som du kar lagt in bild på Buumi. Kvaliteten verkar vara ritkigt bra. Ska montera grejorna i vinter.
sir Daniels adapter kan man inte enligt mig använda för att få en korrekt tempangivelse. Oljetemp tar man i tråget.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
<!--QuoteBegin-M Scotte+15 Dec 2006, 15:19:57--><div class='quotetop'>QUOTE(M Scotte @ 15 Dec 2006, 15:19:57)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->sir Daniels adapter kan man inte enligt mig använda för att få en korrekt tempangivelse. Oljetemp tar man i tråget.
[right][snapback]357337[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
visst borde det bli någon mindre skillnad i tempen men inte speciellt många grader då den sitter ganska skyddad från ev. fartvindar samt att oljan strömmar genom filtret och inte bara i tråget.
Daniel Landström
KudoZ PerformanZe http://WWW.KUDOZ.se
Det är just det som är är problemet, man vill inte läsa av tempen i ett flöde, utan i stillastående olja. Därför tar man alltid tempen i tråget.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Då stärker det bara mina åsikter Patrik! Adaptern är gjord i alu vilket vi vet leder bort värme förhållandesvis fort. Och det finns rejält med rörelse i oljan i adaptern.
Summa: Ingen bra placering för oljetemp.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Lånar den här tråden och bumpar den eftersom jag har problem med min sandwich: det droppar olja från fanskapet.
Det kommer inte mycket, men det är inte tätt. Det är mellan filtret och adapterplattan som det läker. Jag har försökt att dra till filtret mera men utan resultat. Finns det någon idé varför den läker, gummit på filtret går mot en plan yta och då tycker jag ju att den ska täta??
<a href="http://www.motorportalen.net/?car=18" target="_blank">Want to slide into something warm and japanese?</a>
[i]Rikard "tantgron" Järvinen, CTR -03, medlemsnr 1559, [/i] <a href="http://img220.imageshack.us/img220/8941/bild0369dn.jpg" target="_blank">w00t?</a> <a href="http://www.urbandictionary.com/define.php?term=w00t" target="_blank">w00t!</a>
Testa med ett nytt fräsch filter, och sen olja in packningen på det ordentligt innan du skruvar fast det.
Annars, kasta sandwichen så långt du orkar och ta tempen i tråget
frågan är om man inte skulle om man antingen fick tag på ett annat tråg eller modda det man har och bygga in sensorn I tråget, borde ju bli bäst angivelse då?
Daniel Landström
KudoZ PerformanZe http://WWW.KUDOZ.se
eller så kan man plocka ner sandwitchen och sätta upp den i svarven å svarva den plan, då tätar den garanterat (efter att du har testat Asses tips förståss)
uppar denna lite ska koppla in både temp å tryck på ludret vilka e dom bästa sätten för detta?fick adaptrar till mätarna men kvaliten kan ju va sådär :whistling: e d lättast å fixa en sandwitch å montera tryck där?finns d inte org tryck givare?kan man koppla in på den?
ska du använda original uttaget för tryckmätning så måste du använda en slang och ett T-stycke för att förgrena till original givaren och din eftermarknadsgivare, monterar du T-stycket direkt på blocket kommer det att vibrera sönder gängorna i blocket.
Micke: Den där abikoringen du har där vid sumpen ser inte vidare stabil ut. Om jag vore du skulle jag crimpa den med de rosa genomskinliga, då värmer du med tändaren så krymper det och blir tätt. Alternativt en av bättre kvalitet. Den du har där är av dålig kvalitet och kommer lossna ganska fort tror jag, om det händer sjunker väl mätaren i botten och man får lite smått panik
Edit: Är biltema mätarna bra? Tänkte för oljetemp och tryck.
Senast redigerad av Yobaman den 31 januari 2009, 00:59, redigerad totalt 1 gånger.
Yobaman skrev:Micke: Den där abikoringen du har där vid sumpen ser inte vidare stabil ut. Om jag vore du skulle jag crimpa den med de rosa genomskinliga, då värmer du med tändaren så krymper det och blir tätt. Alternativt en av bättre kvalitet. Den du har där är av dålig kvalitet och kommer lossna ganska fort tror jag, om det händer sjunker väl mätaren i botten och man får lite smått panik
Edit: Är biltema mätarna bra? Tänkte för oljetemp och tryck.
Det är mer stabil än vad det ser ut som,om det råka lossna så är det inte hela världen då där är temp,men hade det vore oljetryck skulle man kunna få smått oro.Det sitter med samma sorts i bil bil,inge tendens till att lossna.då har jag avverkat 400mil med turbo+ca 200mil utan.i både regna och snö.
Så det funkar skit bra ska du se.
Ang mätarna,dem funkar väll,men hur pass nogrant vet man inte. jag kör hellre med Áutometer som inte behöva kostar skortan men ändå välldit bra.
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Den för oljetemp som du säger ska sitta i tråget, är det en som passar i biltema bulten (mässing) med hål i eller vad behövs för att få dit givaren?
Det enda jag är tveksam över är var man ska sätta mätarna, vet inte var de skulle kunna passa. Vill helst inte borra i befintliga paneler. Vet inte om jag tycker det är så snyggt med mätare i A-stolpen men det kanske är det som gäller. Har du snygga hållare för sådant? Hur ser mätarna ut som du har?
Jag är inne på mätare för oljetryck och temperatur.
Martin: Jorda vadå?
Senast redigerad av Yobaman den 31 januari 2009, 14:07, redigerad totalt 1 gånger.