heads up till helbilsgodkända bilar..
Lär va ganska jobbigt å sälja en sådan bil i framtiden.
Tycker det inte är så jobbigt att byta avgas om man är rädd för bullern, gäller bara att spara på det originala systemet
. Har man hela vägen till toppen, tar det kanske en halvdag med massa paus emellan 
Tycker det inte är så jobbigt att byta avgas om man är rädd för bullern, gäller bara att spara på det originala systemet
Stefan Karlsson
-
hondapower
- Been thanked: 3 times
Finns redan angivna DB nivåer för bilar som inte är helbilsgodkända, olika siffor för olika årsmodeller, EG typningar osv.
Att dessa inte tillämpas mer än det gör idag är ett mysterium..Vad ska det då bli av dom "nya" reglerna betträffande helbilsgodkända fordon.
Att dessa inte tillämpas mer än det gör idag är ett mysterium..Vad ska det då bli av dom "nya" reglerna betträffande helbilsgodkända fordon.
- Yobaman
- Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
- Namn: Fredrik Tennberg
stiivN skrev:Lär va ganska jobbigt å sälja en sådan bil i framtiden.
Tycker det inte är så jobbigt att byta avgas om man är rädd för bullern, gäller bara att spara på det originala systemet. Har man hela vägen till toppen, tar det kanske en halvdag med massa paus emellan
Jag bytte senast catback + grenrör från grejerna nu till orginal och sen tillbaks igen efter besiktning. Det tog ca 2h att byta hela systemet med brorsan som hjälp. Inga större problem men ett måste då Toda grenröret inte har någon kat.
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
- NitraM
- Bil: Cr-v Gen 1 / CRX gen 1 / EE9
- Namn: Martin Augustsson
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 86 times
Masaru skrev:river inredningen bak, skaffar "hundbur" bakom stolarna och betalar 900:-, och se till att du har ALLT original för att undvika att komma tillbaka som jag gjorde ^^
detta är ju något som norrmännen har gjort väldigt länge.
av flera anledningar.
sjukt mycket lägre försäkring och skatt i norge samt godkännandet försvinner
Martin Augustsson
Privat: 0735-325213
Inköpsansvarig på Nya Allbilskroten
-
Masaru
- Bil: Integra DC5R
- Namn: Alessandro Kuric
d där med svårt att sälja är ju inga problem då det kostar ungefär 1k att regga om den till 2-sitsig personbil, vilket jag också hade tänkt göra på min^^ bästa är ju att helbilsgodkännandet fortfarande är borta efter man reggat den tillbaka till personbil igen ^^ lite skumt men så e d