Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Ang att köpa en integra DC5
kan säga såhär att att sitta på höger eller vänster sida o köra det spelar mig ingen roll har inte kört så mycket höger styrt men det är inga problem och att en riktig type r kostar mer än en acura rsx det är ju det som är hela grejen tycker jag med en äkta itr dc5
ibrahim georges
örebro
Snart en ep3 till :-)) bil nr 55 eller nått
Corolla kombi 03 brukis
Civic eg4 vit 92 såld
integra dc5 cw 02:a såld
ctr -04 såld
ctr -04 såld
crx v-tech -91 såld
corolla -92 såld
civic vti -92 såld
civic vti -97 såld
örebro
Corolla kombi 03 brukis
Civic eg4 vit 92 såld
ctr -04 såld
ctr -04 såld
crx v-tech -91 såld
corolla -92 såld
civic vti -92 såld
civic vti -97 såld
-
Kimzz
- Bil: Integra Type-R DC5
- Namn: Kim Huseby
- Been thanked: 1 time
tycker det värkar tvärt om. Dc5an är billigare än RSXan. sen gemför jag visserligen med en RIKTIGT fin RSX som allt är gjort med. Har nu mailat lite med simon på wargtrading så vi får se vart det slutar. ska slänga ut båda mina bilar på blocket. köpa en billig Accord kombi till tanten och en DC5a till mig 
Bilar i min ägo:
Honda CR-V 2,2 CTDi Executive -07
Honda Integra Type-R CW DC5 -02
Honda Accord 2,0 -94
www.tsdtuning.se
Honda Accord 2,0 -94
www.tsdtuning.se
- Aker
- Bil: Honda NSX 3.0
- Namn: Fredrik Aker
- Kontakt:
Somliga vill sitta på vänster sida och styra andra spelar det ingenroll för, anlendningen till att jag tog hem en Acura är att jag tillhör kategorin vänsterstyrt och den tillverkas i det vill säga.
Att ta hem en bil från England betyder ingen moms vilket också innebär att bilarna hamnar på en relativt lika peng då är det bara att konstatera att kan man tänka sig att sitta på höger sida så "go for it" , du får mera godis på en orginal bil men är det så att du inte gärna sitter där så kanske Acura är alternativet för dig(jag menar inte just dig Kim).
När det gäller min så kan man inte jämföra den med en orginal DC5 för då måste man nästan ta en orginal RSX för att kunna säga att man får mera bil för pengarna.
Bara att bestämma dig, höger/vänster styrt, orginal/ombyggd.
Punkt slut!
Att ta hem en bil från England betyder ingen moms vilket också innebär att bilarna hamnar på en relativt lika peng då är det bara att konstatera att kan man tänka sig att sitta på höger sida så "go for it" , du får mera godis på en orginal bil men är det så att du inte gärna sitter där så kanske Acura är alternativet för dig(jag menar inte just dig Kim).
När det gäller min så kan man inte jämföra den med en orginal DC5 för då måste man nästan ta en orginal RSX för att kunna säga att man får mera bil för pengarna.
Bara att bestämma dig, höger/vänster styrt, orginal/ombyggd.
Punkt slut!
Honda is the shit....not the actual shit but the essencs in shit!
Förvisso kanske dem är billigare att ta hem, men jag kan garantera dig att du får leta läääääääääänge innan du hittar någon bil som ens kommer i närheten av Akers, den är sjukt fin och omhändertagen! Hade jag inte haft min ctr så....... *drömmer mig iväg*Kimzz skrev:Men om man säger så här. inget illa mot aker. men en type-r i england går på ca 50-60k mindre än vad aker ska ha för sin. Så man får väl grunna lite på detta. Och vänster styrd eller inte är skit samma.
Ps. Glömde jag nämna att jag är fullständigt kär i Akers bil?
Mvh,
-
Kimzz
hehe ja som jag sa innan så är jag väldigt förtjust i akers bil med men jag skulle inte våga rasta av den på en bana. skulle jag få ett stenskott på den bilen så skulle jag ha ångers väldigt länge. Så det är ju lite därför jag går på en dc5a från england. Jag kan inte ha en bil som är lika fin som akers fast jag så gärna skulle vilja ha det.
Bilar i min ägo:
Honda Accord 2,0 -94
www.tsdtuning.se
Honda Accord 2,0 -94
www.tsdtuning.se
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Akers bil är en utställningsbil i utställningskick, one of a kind med andra ord.
Den prisbild jag själv har fått när jag har kikat lite på att ta hem en DC5 är att om man tar från england så kommer det att kosta runt 140k, medans om man tar från usa kostar det runt 100-110k.
Visst då blir det ingen äkta typeR, men för 40.000kr kan man antingen "TypeR"-konvertera den eller forma den på annat vis om man hellre vill det. Man kanske ändå inte vill ha Recaros eller Brembos. Själv är jag så pass insnöad att vilken man en köper så är Kpro ett måste, och med Kpro i en RSX med full Bpu så spöar man skiten ur en typeR.
Men för min egna del om jag själv hade tagit hem en RSX såhade min inköpslista sett ut så här:
Recaros 6.000kr
RBC-insug och JDM-kammar 10.000kr.
SPOONbromsar 12.000kr
Titanavgas 10,000kr.
kolfiber täcklock till takluckan 2000kr
Summa: 40k. och både fetare, snyggare och snabbare än en typeR... Och givetvis rättstyrt och mera lättsålt.
Den prisbild jag själv har fått när jag har kikat lite på att ta hem en DC5 är att om man tar från england så kommer det att kosta runt 140k, medans om man tar från usa kostar det runt 100-110k.
Visst då blir det ingen äkta typeR, men för 40.000kr kan man antingen "TypeR"-konvertera den eller forma den på annat vis om man hellre vill det. Man kanske ändå inte vill ha Recaros eller Brembos. Själv är jag så pass insnöad att vilken man en köper så är Kpro ett måste, och med Kpro i en RSX med full Bpu så spöar man skiten ur en typeR.
Men för min egna del om jag själv hade tagit hem en RSX såhade min inköpslista sett ut så här:
Recaros 6.000kr
RBC-insug och JDM-kammar 10.000kr.
SPOONbromsar 12.000kr
Titanavgas 10,000kr.
kolfiber täcklock till takluckan 2000kr
Summa: 40k. och både fetare, snyggare och snabbare än en typeR... Och givetvis rättstyrt och mera lättsålt.
- Martin_M

- Bil: del Sol K24
- Namn: Martin Mogren
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 22 times
- Kontakt:
Asså en sak är säker, jämnför inte en Type-R med nån RSX-S finns förstärkningar som en RSX aldrig skulle ens komma nära på produktionslinjen. Glasrutorna är tunnare osv. inte bara det vi ser som är annorlunda. ITRen är 4mm bredare tex.
Aker skrev det sjukt bra på sin lapp på elmia!
Personligen tycker jag du skulle köpa akers. varför inte köra bana med den? lack går ju spruta dit nytt. skippa flejk-lacken så blir de nog lite billigare bland annat
Aker skrev det sjukt bra på sin lapp på elmia!
Personligen tycker jag du skulle köpa akers. varför inte köra bana med den? lack går ju spruta dit nytt. skippa flejk-lacken så blir de nog lite billigare bland annat
Senast redigerad av Martin_M den 1 maj 2009, 12:50, redigerad totalt 1 gånger.
Bil:
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
- Aker
- Bil: Honda NSX 3.0
- Namn: Fredrik Aker
- Kontakt:
Förvisso kanske dem är billigare att ta hem, men jag kan garantera dig att du får leta läääääääääänge innan du hittar någon bil som ens kommer i närheten av Akers, den är sjukt fin och omhändertagen! Hade jag inte haft min ctr så....... *drömmer mig iväg*luckan skrev:<!--quoteo(post=544156:date=1 May 2009, 08:49:09:name=Kimzz)--><div class='quotetop'>QUOTE(Kimzz 4 1 May 2009, 08:49:09) <a href="index.php?act=findpost&pid=544156"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Men om man säger så här. inget illa mot aker. men en type-r i england går på ca 50-60k mindre än vad aker ska ha för sin. Så man får väl grunna lite på detta. Och vänster styrd eller inte är skit samma.
Ps. Glömde jag nämna att jag är fullständigt kär i Akers bil?
Mvh,
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Tackar
Honda is the shit....not the actual shit but the essencs in shit!
Kimzz skrev:Men om man säger så här. inget illa mot aker. men en type-r i england går på ca 50-60k mindre än vad aker ska ha för sin. Så man får väl grunna lite på detta. Och vänster styrd eller inte är skit samma.
Fan vilken propaganda ni håller på med tycker jag..!!!!
Killen säger ju att han vill ha en DC5 Type R och att det inte spelar någon roll vilken sida man sitter på,
vad läser man då vart annat svar är " Köp Aker's"
Jag är en av dem som oxo är jätte intresserade av en DC5. och Akers bil är ju en helt annan division.
Att tycka synd om den och inte köra bana är lite fel tycker jag håller den så bara kör på...
AKER's acura är ju skit snygg men den är inte lika bra som tiddes DC5 till exempel
För mig känns det att köpa AKER's bil är som att köpa en CTR om vi snackar prestanda då..
Sen att Aker's bil är bland den snyggaste bil på Elmia är ju en annan femma beroende på vad man vill ha..
Alla dem som äger en DC5 nu på forumet ingen gnäller över att dem får sitta på höger sida..
Kanske lite svårare och sälja men det blir nog inga problem till rätt pris..
Jag tror att Kimzz precis som jag är ute eftre prestanda och bil att köra bana med!!!
Eftersom jag har ägt en CTR vill man ta ett steg upp nu då känns DC5 TYPE R som ända alternativet...
MVH yll
Yll Ramadani
håller med dig superyll alla får väll köpa vad dom vill o skulle alla ha samma smak hur jävla kul skulle det vara
jag köpte en dc5 för ja har haft crx vt civic vti o ctr o allt kul o vill testa nått nytt är trött på o ha samma som alla andra o sen om det är höger styr va fan spelar det för roll.
sen som malkolm säger om man köper en acura då kan man bygga om den som man vill så som aker har gjort
absolut inget fel med det har inte sett aker bil live än men verkar riktigt fet på dom bilderna ja sett på den
kan bara säga att ja är riktigt nöjd med min bil
jag köpte en dc5 för ja har haft crx vt civic vti o ctr o allt kul o vill testa nått nytt är trött på o ha samma som alla andra o sen om det är höger styr va fan spelar det för roll.
sen som malkolm säger om man köper en acura då kan man bygga om den som man vill så som aker har gjort
absolut inget fel med det har inte sett aker bil live än men verkar riktigt fet på dom bilderna ja sett på den
ibrahim georges
örebro
Corolla kombi 03 brukis
Civic eg4 vit 92 såld
ctr -04 såld
ctr -04 såld
crx v-tech -91 såld
corolla -92 såld
civic vti -92 såld
civic vti -97 såld
örebro
Corolla kombi 03 brukis
Civic eg4 vit 92 såld
ctr -04 såld
ctr -04 såld
crx v-tech -91 såld
corolla -92 såld
civic vti -92 såld
civic vti -97 såld
tidde skrev:håller med dig superyll alla får väll köpa vad dom vill o skulle alla ha samma smak hur jävla kul skulle det vara
sen som malkolm säger om man köper en acura då kan man bygga om den som man vill så som Aker har gjort
absolut inget fel med det har inte sett Aker bil live än men verkar riktigt fet på dom bilderna ja sett på den
Jag tycker vi ska se till vad Kimzz vill ha och är ute eftre inget fel och presentera Akers bil..
Men när jag läser hans inlägg så är det inte riktigt vad han är ute efter..
Sen vet vi alla att all eftermarknads jobb du lägger på din bil är inget du ska räkna med och få tillbaka för..
Det gör kanske din bil lättare och sälja men det är ju fortfarande en Acura och inte en DC5..
En kille som jag köper heslt en bil där jag slipper meka alldeles för mycket för det är inget jag är så grejt på...
Så köper en färdigbygg bil och ut på banan
Yll Ramadani
kimzz köp dig en dc5 du kommer inte att ångra dig det kan ja lova dig va själv lite osäker på det här med höger styrt
men efter 5 min så är man van har aldrig varit så nöjd med ett bil köp som jag är med min dc5
men efter 5 min så är man van har aldrig varit så nöjd med ett bil köp som jag är med min dc5
ibrahim georges
örebro
Corolla kombi 03 brukis
Civic eg4 vit 92 såld
ctr -04 såld
ctr -04 såld
crx v-tech -91 såld
corolla -92 såld
civic vti -92 såld
civic vti -97 såld
örebro
Corolla kombi 03 brukis
Civic eg4 vit 92 såld
ctr -04 såld
ctr -04 såld
crx v-tech -91 såld
corolla -92 såld
civic vti -92 såld
civic vti -97 såld
-
Kimzz
Nu ligger mina bilar ute på blocket så Simon på wargtrading kan fixa hem en åt mig. 
Bilar i min ägo:
Honda Accord 2,0 -94
www.tsdtuning.se
Honda Accord 2,0 -94
www.tsdtuning.se
-
kristian75
fixa hem den själv..... :thumbup: inte så krångligt och billigare än att låta ngn annan göra det. vad får du betala hos wargtrading och är den reggad och klar om dom hjälper dig?
kristian jonsson
ja bilen är reggad o klar
ibrahim georges
örebro
Corolla kombi 03 brukis
Civic eg4 vit 92 såld
ctr -04 såld
ctr -04 såld
crx v-tech -91 såld
corolla -92 såld
civic vti -92 såld
civic vti -97 såld
örebro
Corolla kombi 03 brukis
Civic eg4 vit 92 såld
ctr -04 såld
ctr -04 såld
crx v-tech -91 såld
corolla -92 såld
civic vti -92 såld
civic vti -97 såld
-
kristian75
kostade ca 10k för mig att få hem ek9:an....
reg bes, strålkastare, (mätaren fixade jag själv)
kristian jonsson
-
Kimzz
hur tog du hem den då? Jag har ju inga kontakter och sånt. Och man vill ju att bilen ska vara i något bra skick,
Bilar i min ägo:
Honda Accord 2,0 -94
www.tsdtuning.se
Honda Accord 2,0 -94
www.tsdtuning.se
-
kristian75
köpte min genom ett företag som heter Tegiwa imports...... dom kan jag rekomendera sen sedan ordnade jag frakt till färjan i Immingham därifrån den gick till Gbg. kolla efter bilar på ebay.co.uk också för där är det ofta firmor som säljer. kan höra av mig om jag ser någon fin, vad har du för budget på bilen?
kristian jonsson
-
Kimzz
runt 140-150k med allt. Det är vad simon garanterar pris.
Bilar i min ägo:
Honda Accord 2,0 -94
www.tsdtuning.se
Honda Accord 2,0 -94
www.tsdtuning.se