Byta främre sidorutor på ATR, Hur?
Hej
Finns det nåt tips om hur man enklast demonterar och monterar främre sidorutorna på accord 99-02 utan att repa?
Ska i med besiktningsrutor efter en flygande kontroll i helgen.
Finns det nåt tips om hur man enklast demonterar och monterar främre sidorutorna på accord 99-02 utan att repa?
Ska i med besiktningsrutor efter en flygande kontroll i helgen.
David Ericson
Honda Accord Type-R -00
Volvo 740 Turbo -90 leksak
Honda Accord Type-R -00
Volvo 740 Turbo -90 leksak
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
WSM står för WorkShopManual och är Verkstadsmanual på svenska. Du kan ladda ner WSMen för din bil ifrån hondahookup.com under Manuals, men du måste regga dig där först, men det går fort.
Ta bort dörrsidan på en CTR gör man på 5min när man vet hur allt sitter, men det är inte lätt första gången om man inte har WSM.
Du kan äkerligen oxå googla på hur man gör, tex "remove door panels EP3" eller dylikt.
Ta bort dörrsidan på en CTR gör man på 5min när man vet hur allt sitter, men det är inte lätt första gången om man inte har WSM.
Du kan äkerligen oxå googla på hur man gör, tex "remove door panels EP3" eller dylikt.
malkolm666 skrev:WSM står för WorkShopManual och är Verkstadsmanual på svenska. Du kan ladda ner WSMen för din bil ifrån hondahookup.com under Manuals, men du måste regga dig där först, men det går fort.
Aha okey jag ska prova googla på det oxå, se om jag hittar lösningen annars så får jag lämna iväg den för lite hjälpa men om det bara tar5min som du sa så tycker jag det är onödigt att lämna iväg den.
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Rutan sitter inte fast i dörrsidan så det behöver du inte oroa dig för!
WSM är verkligen att rekommendera som en utgångspunkt för allt jobb på bilen, inte alltid helt lätt att följa om man är lite grön (som jag!) men man får ett bra hum om hur prylarna sitter och vad man behöver lossa m.m.
Får man problem efter det så finns det alltid vänliga människor som hjälper en på rätt spår!
WSM är verkligen att rekommendera som en utgångspunkt för allt jobb på bilen, inte alltid helt lätt att följa om man är lite grön (som jag!) men man får ett bra hum om hur prylarna sitter och vad man behöver lossa m.m.
Får man problem efter det så finns det alltid vänliga människor som hjälper en på rätt spår!