Byta främre sidorutor på ATR, Hur?

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Decson

Hej
Finns det nåt tips om hur man enklast demonterar och monterar främre sidorutorna på accord 99-02 utan att repa?
Ska i med besiktningsrutor efter en flygande kontroll i helgen.
David Ericson
Honda Accord Type-R -00
Volvo 740 Turbo -90 leksak
Decson

Ingen som gjort det? Tänkte jag skulle slippa vända och vrida alltför mycket i onödan på mina filmade rutor, då varje rörelse är en risk att repa
David Ericson
Honda Accord Type-R -00
Volvo 740 Turbo -90 leksak
stephane_

Jag lyfter denna tråden igen men jag ska byta främre sidorutor på en CTR.. har aldrig gjrot det tidigare lite tips på hur man gör och så hade varit uppskattat :)
stephane_

Finns där någon som kan ha gjort detta tidigare på en CTR. Försökte igår men fick fan inte av dörrsidan.
and1
Bil: Civic VT
Namn: Cuong Nguyen
Been thanked: 1 time

skaffar WSM det är lättare, finns bilder o står vart skruvarna sitter o hur man skall göra...
Honda ATS-06
Honda Civic -92
stephane_

and1 skrev:skaffar WSM det är lättare, finns bilder o står vart skruvarna sitter o hur man skall göra...

Vad är WSM? du har inte lust att hjälpa mig du bor ju i Ängelholm inte så långt från Helsingborg :)
Malkolm
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

WSM står för WorkShopManual och är Verkstadsmanual på svenska. Du kan ladda ner WSMen för din bil ifrån hondahookup.com under Manuals, men du måste regga dig där först, men det går fort.

Ta bort dörrsidan på en CTR gör man på 5min när man vet hur allt sitter, men det är inte lätt första gången om man inte har WSM. ;)

Du kan äkerligen oxå googla på hur man gör, tex "remove door panels EP3" eller dylikt.
stephane_

malkolm666 skrev:WSM står för WorkShopManual och är Verkstadsmanual på svenska. Du kan ladda ner WSMen för din bil ifrån hondahookup.com under Manuals, men du måste regga dig där först, men det går fort.

Ta bort dörrsidan på en CTR gör man på 5min när man vet hur allt sitter, men det är inte lätt första gången om man inte har WSM. ;)

Du kan äkerligen oxå googla på hur man gör, tex "remove door panels EP3" eller dylikt.

Aha okey jag ska prova googla på det oxå, se om jag hittar lösningen annars så får jag lämna iväg den för lite hjälpa men om det bara tar5min som du sa så tycker jag det är onödigt att lämna iväg den.
stephane_

Nu har jag hittat på Youtube hur man får av dörrsidan. Men jag har hört att rutan är klistrad på nåt sätt. Någon som vet något om detta? När man sedan har fått av dörrsidan, rutan trillar bara inte av då eller?
Användarvisningsbild
David Lundin
Namn: David Lundin

Rutan sitter inte fast i dörrsidan så det behöver du inte oroa dig för!

WSM är verkligen att rekommendera som en utgångspunkt för allt jobb på bilen, inte alltid helt lätt att följa om man är lite grön (som jag!) men man får ett bra hum om hur prylarna sitter och vad man behöver lossa m.m.

Får man problem efter det så finns det alltid vänliga människor som hjälper en på rätt spår!
and1
Bil: Civic VT
Namn: Cuong Nguyen
Been thanked: 1 time

klart att jag kan hjälpa dig, om du kommer ner till Ä-holm....
Honda ATS-06
Honda Civic -92
Skriv svar