Stänklappar?

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Användarvisningsbild
Arson
Bil: Civic FK2 2016
Namn: Mattias Aronsson
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Hallå!

Kvinnan klagar på att kärran drar upp så mycket grus som skvätter överallt vilket kan bli otrevligt under vintertid. Är därför inne på att skaffa stänkskydd till CTR:en och efter lite slösurfning på diverse sidor hittar jag inget superintressant förutom dessa?

<a href="http://cgi.ebay.co.uk/RallyflapZ-to-fit ... 286.c0.m14" target="_blank">http://cgi.ebay.co.uk/RallyflapZ-to-fit ... .c0.m14</a>

Har köpt stänkisar till Evon därifrån och de passade superbra, men det är ju trots allt en rallybil...

Hur tror ni stänklapparna kommer att se ut på en EP3? Finns det Honda original stänkskydd att köpa?

Mvh Mattias
//Mattias Aronsson
Användarvisningsbild
Mordiiax
Bil: Civic -15
Namn: Johan Mähler
Has thanked: 4 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Orginal har jag för mig kostar ~700-850kr eller något sådant. I alla fall när jag kollade efter nya till min :)
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Användarvisningsbild
StockholmsJOCKE
Bil: ITR DC2
Namn: Jocke
Been thanked: 3 times

Coolt !

Ingen som har en bild, skulle vara kul att se !!

/Jocke
ablazed

ja har sett en EP3 mä original stänkskärmar å de såg ganska bra ut faktiskt.
kunde varit bättre då den va röd å skydden va olackerade, men som sagt, såg inte dumt ut alls.

har dock inga bilder
JAG SAKNAR MIN HONDA!!!!!!!!!
I'll be back..... som han sa! :D
Användarvisningsbild
JDM-Junior
Bil: CW EP3
Namn: Aldin Kuric

Bild

Bild

Ingen EP3 på andra bilden men man ser ju iallfall på ett ungefär.
JDM - all day, every day
PhR34k
Regionombud Gold
Bil: Honda Civic Type R
Namn: Rustem Cures
Has thanked: 17 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Och sen på med Snorkel och tak korg så är du klar! :)
Honda Civic Type R
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
Civic Si Mugen Bride, APR,
FK8
Användarvisningsbild
StockholmsJOCKE

Ha ha ha mmm kanske lite tacky om det ska stå Type R på dom.

Men visst på med dom bara Paris-Dakar here I come !

Tack för bilderna !!!!

/Jocke
Senast redigerad av StockholmsJOCKE den 29 augusti 2009, 23:04, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Yobaman
Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
Namn: Fredrik Tennberg

Fy fan va det ser ut. Lapparna sticker ut på sidorna.. Den silvriga va ingen vacker syn. Nä det passar inte någonstans tycker jag. Är ju ingen offroad bil direkt ;)
Som tur är så är smaken som baken.
Senast redigerad av Yobaman den 31 augusti 2009, 20:32, redigerad totalt 1 gånger.
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
ablazed

de va ju absolut inte sånna som satt på den type r:en ja såg.
utan de va som vilka original-stänklappar som helst.
matte_d
Bil: EP3 -05
Namn: Mattias Dahl

Jag frågade min lokala Honda återförsäljare, men de sa att det inte finns några "vanliga" stänkskydd till EP3.

Är det någon som har artikelnummer på "vanliga" om det nu finns......
Användarvisningsbild
Arson
Kontakt:

Hehe, beställde som tur var svarta lappar utan någon text, återstår att se hur blir när de kommer. Lär nog inte vinna några större stilpoäng, men bättre det än en massa tråkiga stenskott under vintern :)
//Mattias Aronsson
Användarvisningsbild
StockholmsJOCKE

Lite spännande faktiskt hur det kommer se ut tycker jag ;)

Arson du får lägga upp lite bilder när du fått på dom !!!

/Jocke
Användarvisningsbild
Yobaman

matte d: Har inte upplevt stenskott på någon synlig del av bilen. Du menar under balkarna kanske?
Hellre lite stenskott och köra utan stänklappar för min del ;) Hoppas de är snyggare än på de bilderna som ligger i denna tråd :)
matte_d
Bil: EP3 -05
Namn: Mattias Dahl

Yobaman skrev:matte d: Har inte upplevt stenskott på någon synlig del av bilen. Du menar under balkarna kanske?
Hellre lite stenskott och köra utan stänklappar för min del ;) Hoppas de är snyggare än på de bilderna som ligger i denna tråd :)
Yobaman: ???, det blev nog lite fel där........

Jag har inte nämt något om stenskott eller balkar.
Användarvisningsbild
Arson
Kontakt:

Fick lapparna idag, jävlar vad stora de är. Typ samma storlek som till EVO:n hehe :D

Får se om jag hinner hänga dit dom imorgon, kommer bli grymmast av alla ricers i stan med lapparna ;)
//Mattias Aronsson
Användarvisningsbild
Yobaman

matte_d skrev:<!--quoteo(post=563648:date=8 Sep 2009, 20:38:19:name=Yobaman)--><div class='quotetop'>QUOTE(Yobaman @ 8 Sep 2009, 20:38:19) <a href="index.php?act=findpost&pid=563648"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->matte d: Har inte upplevt stenskott på någon synlig del av bilen. Du menar under balkarna kanske?
Yobaman: ???, det blev nog lite fel där........

Jag har inte nämt något om stenskott eller balkar.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Sorry, det var Arson jag skulle skriva till ;)
Senast redigerad av Yobaman den 9 september 2009, 13:16, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
StockholmsJOCKE

Arson skrev:Fick lapparna idag, jävlar vad stora de är. Typ samma storlek som till EVO:n hehe :D

Får se om jag hinner hänga dit dom imorgon, kommer bli grymmast av alla ricers i stan med lapparna ;)
Ha ha ha lite spännande att se hur det blir !!!

Yepp garanterat fetast :D

Glöm inte bilder nu....

/Jocke
ablazed

ska kolla om ja kanske har vägarna förbi värnamo där ja såg EP3'an mä dom andra stänklapparna, så ja kan ta en bild på den.
Senast redigerad av ablazed den 9 september 2009, 18:32, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Arson
Kontakt:

Fick dit dem idag. Är lite tveksam hur det blev, men kanske ger ett lite busigare utseende ändå? Hur som helst så får de sitta över vintern tills en sänkning åker på till våren :P

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av Arson den 10 september 2009, 08:57, redigerad totalt 1 gånger.
//Mattias Aronsson
Användarvisningsbild
StockholmsJOCKE

Coolt !!

Tycker det ser bra ut, dom ser verkligen rejäla ut som du sa.

Ser helt klart bättre ut än dom andra som visats tidigare i tråden !

/Jocke
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

Var är världen på väg :o!?
Stänklappar... Det var ju världens otyg på min tid. Alla bilar hade dem enligt lag och folk som hade någon uppfattning om vad som vad snyggt tog bort dem för att de sabbade alla linjer och hela bilens karaktär.

På en rally eller rallycrossbil är det befogat för att inte hela underredet ska blästras och att inte åskådare ska tappa tänder och bli blinda av flygande stenar, men på en framhjulsdriven gatbil... Nej tack!

No hard feelings Mordbrand ;)

PS Funderar på om inte ett par luddiga tärningar i backspegeln, klistermärke på bakrutan med ett monster som ser ut att klättra upp och titta ut, samt slutpip på avgasröret som ser ut som ett kromat snäckskal skulle förhöja utseendet på min CTR :rolleyes:
Senast redigerad av Steffo den 9 september 2009, 23:30, redigerad totalt 1 gånger.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
sherman86
Bil: Civic -eg4
Namn: Johan "Shörman" Sörmlind

såg inte så dumt ut ju:)
Användarvisningsbild
Arson
Kontakt:

Steffo skrev:Var är världen på väg :o!?
Stänklappar... Det var ju världens otyg på min tid. Alla bilar hade dem enligt lag och folk som hade någon uppfattning om vad som vad snyggt tog bort dem för att de sabbade alla linjer och hela bilens karaktär.

På en rally eller rallycrossbil är det befogat för att inte hela underredet ska blästras och att inte åskådare ska tappa tänder och bli blinda av flygande stenar, men på en framhjulsdriven gatbil... Nej tack!

No hard feelings Mordbrand ;)

PS Funderar på om inte ett par luddiga tärningar i backspegeln, klistermärke på bakrutan med ett monster som ser ut att klättra upp och titta ut, samt slutpip på avgasröret som ser ut som ett kromat snäckskal skulle förhöja utseendet på min CTR :rolleyes:
Hehehe, skulle kunna anlägga moteld och hävda att det är ju ändå "bara en Civic", men undviker då jag gillar bilen skarpt.
Däremot känns din jämförelse med Danmobilty styling inte helt befogad i sammanhanget?

Nej men absolut, ser kanske inte helt optimalt ut på en CTR med stänkisar, dock fick bilen ett litet busigare utseende trots allt. Har man dessutom lite självdistans får man även se saken med lite glimten i ögat. :)
Det som ser lite konstigt ut är att CTR:en har så jävla smala däck original, detta framhävs tydligt när stänklapparna är betydligt bredare. Har dock ett par 8" OZ F1-fälgar över som jag funderar på att donera till Civicen, det tillsammans med vettiga, lägre fjädrar till våren får bli målet.

Men under vintern får de sitta kvar så har man något att se fram emot till våren ;)

Tillägga böres att det är frugan som har sista ordet beträffande stänklapparna, jag bara gör som hon säger :P
//Mattias Aronsson
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

:D! Jag drog bara några exempel på bilstylingprylar som var coolt när jag var liten grabb för att göra mig lite lustig över att stänklappar har blivit lite hett igen efter 20 år i malpåse. För 20 år sedan var det det minst heta man kunde tänka sig.

Håller fullständigt med dig angående däckdimensionen på EP3. 225:or skulle sitta fint, men redan original så borde 215 ha varit standard.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Användarvisningsbild
eko
Namn: Ekrem Coskun

arson: var fick du tag i dom? pris?

Jag har varit ute efter det några dagar nu vet inte riktigt var man kan hitta billiga, fick tag i stänkisar som tommy mäkkinen själv har på deras bilar de bygger i finland, via en som hälsade på från subaru nordic, men priset låg på 4000kr.. kändes lite saftigt det var bara polyuretan liknande mjuka såna med överpris på, ingen som ser att de e tommy som ollat dom :)
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
ablazed

kom på en liten sak!!! aha!!

om de kanske finns original stänkskydd till vanliga civic:n med samma kaross,borde inte dom passa type r:n hyffsat bra.
då nån skrev att de inte fanns till just type r:n. men de kanske kan finnas till vanliga lilla civic:n.

kanska ska kolla upp de.
and1
Bil: Civic VT
Namn: Cuong Nguyen

kollat på Ebay Eko?

<a href="http://cgi.ebay.co.uk/NEW-Mud-Flaps-SUB ... 286.c0.m14" target="_blank">http://cgi.ebay.co.uk/NEW-Mud-Flaps-SUB ... .c0.m14</a>

runt 1000:- hem till dig
Honda ATS-06
Honda Civic -92
Användarvisningsbild
Arson
Kontakt:

eko skrev:arson: var fick du tag i dom? pris?

Jag har varit ute efter det några dagar nu vet inte riktigt var man kan hitta billiga, fick tag i stänkisar som tommy mäkkinen själv har på deras bilar de bygger i finland, via en som hälsade på från subaru nordic, men priset låg på 4000kr.. kändes lite saftigt det var bara polyuretan liknande mjuka såna med överpris på, ingen som ser att de e tommy som ollat dom :)
De finns via eBay och ett företag som heter typ rally flapz eller nåt liknande. Lapparna hade förborrade hål och brackets så det var busenkelt att montera. Tror slutnotan med frakt och allt landade på c:a 650-700kr.
//Mattias Aronsson
mudflaps.se
Namn: Christian Söderholm

Hej

Vi på mudflapsse är störst i Sverige på stänklappar och har modellanpassade till just Honda Civic Ep3 och Fn2 modeller. Vi har samarbeten med lite olika bilklubbar och ger rabatt på våra produkter.

Vem kan jag få tag på i denna klubb så kanske vi kan ge er en bra rabatt?

Bild

http://www.mudflaps.se
Användarvisningsbild
fonzeka
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Has thanked: 7 times
Been thanked: 58 times

Kontakta våran sponsoransvarige Karlhakan.
sponsor@hondaklubben.com
Skriv svar