Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
EBC RED STUFF VS ORGINAL BELÄGG???
-
SAUD
- Bil: CTR-2016
- Namn: Saud Omerovic
Jag har otroligt svårt att hitta belägg till min ATS,har letat och letat och det enda jag har hittat är Red Stuff EBC. Men det skulle inte förvåna mig om jag skulle beställa att dom säger tyvärr vi har inga till din bil,har hört dessa ord så många ggr
.
Är det någon som kör eller har kört tidigare med dessa belägg och är det nånting att ha?
Är dem bättre än orginal? Behöver lite bättre belägg om man vill köra bana,skulle kunna bromsa betydligt senare men vågar inte med orginal,eftersom en gång på Sturup brosarna försvan helt.
Scotte! Vet du om det är någon annan modell som har samma belägg som ATS?
Tydligen enligt Christer det är inte någon modell som delar bromsar med ATS och det är så himla tråkigt verkligen
!
Är det någon som kör eller har kört tidigare med dessa belägg och är det nånting att ha?
Är dem bättre än orginal? Behöver lite bättre belägg om man vill köra bana,skulle kunna bromsa betydligt senare men vågar inte med orginal,eftersom en gång på Sturup brosarna försvan helt.
Scotte! Vet du om det är någon annan modell som har samma belägg som ATS?
Tydligen enligt Christer det är inte någon modell som delar bromsar med ATS och det är så himla tråkigt verkligen
Saud Omerovic
Civic Type R - 2016
Civic 1.6 - 2014
-
christer_carlsson
- Bil: Accord Type-S
- Namn: Christer Carlsson
Bra att detta dök upp, jag är också i farten att byta, men som du säger är det väldigt litet utbud.
Peansweden hjälpte mig att leta och de hade enbart ett frambelägg som passar. Inga bak alls. Märket är roesch som ska vara ett sportigare belägg, men även klara en del lättare bankörning.
Sedan hörde jag med endless och de ville ha en bild på hur belägget ser ut, alltså de bad mig att rita av det och återkomma. Är det någon som kanske kan hjälpa mig med det? Mina är monterade..
I USA verkar hawk vara ett alternativ.
Så jag undrar som Saud, finns det andra modeller som har samma belägg? Typ TL kanske..eller om det finns andra originalok som passar till ATS för att öppna till mer möjligheter? Lite småsurt faktiskt..
Peansweden hjälpte mig att leta och de hade enbart ett frambelägg som passar. Inga bak alls. Märket är roesch som ska vara ett sportigare belägg, men även klara en del lättare bankörning.
Sedan hörde jag med endless och de ville ha en bild på hur belägget ser ut, alltså de bad mig att rita av det och återkomma. Är det någon som kanske kan hjälpa mig med det? Mina är monterade..
I USA verkar hawk vara ett alternativ.
Så jag undrar som Saud, finns det andra modeller som har samma belägg? Typ TL kanske..eller om det finns andra originalok som passar till ATS för att öppna till mer möjligheter? Lite småsurt faktiskt..
Accord Type-S, <!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->Graphite grey<!--colorc--></span><!--/colorc-->, Special Edition 2008
Medlem #1538
Tidigare: CTR- milano red -02, såld, tack för den tiden :-)
Medlem #1538
-
and1
- Bil: Civic VT
- Namn: Cuong Nguyen
- Been thanked: 1 time
<a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HAWK-HPS ... enameZWDVW" target="_blank">http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HAWK-HPS ... meZWDVW</a>
kan detta vara nått att har?
passar:
2001 - 2003 Acura CL
1999 - 2004 Acura RL
1999 - 2004 Acura TL
2004 - 2006 Acura TSX
2003 - 2004 Honda Accord Coupe - V6 - Ex, 6 Speed M/T
kan detta vara nått att har?
passar:
2001 - 2003 Acura CL
1999 - 2004 Acura RL
1999 - 2004 Acura TL
2004 - 2006 Acura TSX
2003 - 2004 Honda Accord Coupe - V6 - Ex, 6 Speed M/T
Honda ATS-06
Honda Civic -92
Honda Civic -92
-
Aerodynamic
- Bil: Speedster
- Namn: Per Axblom
- Been thanked: 1 time
Hawk har jag hört bra om.
Annars har forza i Alingsås andra belägg med bra kvalitet och dom kan skära till belägg i den formen du vill ha.
Så har du ditt gammla belägg som mall är det kanske bra.
Mvh, Per
Annars har forza i Alingsås andra belägg med bra kvalitet och dom kan skära till belägg i den formen du vill ha.
Så har du ditt gammla belägg som mall är det kanske bra.
Mvh, Per
Per Axblom / Lotus Type 116 K24 powered.
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Har Hawk HP+ belägg på min CTR och de har fungerat bra, CHRiS satte sådana på bilen när han hade den och jag är nöjd så jag har skaffat likadana nu när jag bytte frambelägg för nån månad sedan.
Greppar bra och verkar vara snälla mot skivorna, och känsla nog för att jag skulle kunna köra utan ABS på Mantorp utan att låsa upp och platta till däcken
Greppar bra och verkar vara snälla mot skivorna, och känsla nog för att jag skulle kunna köra utan ABS på Mantorp utan att låsa upp och platta till däcken
-
SAUD
Malkolm hade skaffat till mig Hawk HP+ från TSX men tyvärr dom var inte likadana som mina belägg. Jag vet att dom på Endless kan fixa fram bra belägg om man har sina gamla kvar och det har jag ju men deras belägg kostar en bra bit över 2000k och det är ganska mycket för ett par belägg.
Har hittat Ebc Red Stuff men jag vet ej om det är något att ha och tydligen det är ingen på forumet som vet det heller???
Har hittat Ebc Red Stuff men jag vet ej om det är något att ha och tydligen det är ingen på forumet som vet det heller???
Senast redigerad av SAUD den 14 maj 2009, 21:57, redigerad totalt 1 gånger.
Saud Omerovic
Civic Type R - 2016
Civic 1.6 - 2014
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Kom precis på att min depågranne på Mantorp kör EBC Red Stuff fram på sin CTR!
Han körde hela passen och jag hörde inget om att bromsarna gav sig... kolla med honom, RoadRunner här på forumet, vet inte hur ofta han är inne dock.
Han körde hela passen och jag hörde inget om att bromsarna gav sig... kolla med honom, RoadRunner här på forumet, vet inte hur ofta han är inne dock.
-
SAUD
Tack David! Du är snäll duDavid Lundin skrev:Kom precis på att min depågranne på Mantorp kör EBC Red Stuff fram på sin CTR!
Saud Omerovic
Civic Type R - 2016
Civic 1.6 - 2014
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Min erfarenhet är att alla belägg EBC erbjuder är rena leksakerna jämfört med Ferodo, Carbotech, Pagid etc.
Även om dem är billiga så slits dem oerhört fort, körde upp ett par splitt nya redstuff på en bankörning för 6-7 år sedan.
Även om dem är billiga så slits dem oerhört fort, körde upp ett par splitt nya redstuff på en bankörning för 6-7 år sedan.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
-
SAUD
Det är problem för mig att hitta några alls,Ferodo,Carbotech etc finns ej till ATS.M Scotte skrev:Min erfarenhet är att alla belägg EBC erbjuder är rena leksakerna jämfört med Ferodo, Carbotech, Pagid etc.
Orginal belägg håller hur bra som helst men jag vill ha lite bättre bett i dom,helt enkelt kunna bromsa lite senare.
Jag tror att jag har kört 4 eller 5 bankörningar med mina orginal belägg och det är fortfarnde hälften kvar,dom är riktigt bra på det viset men vill gärna ha lite kortare bromssträcka.
Jag har liggandes stålomspunna bromsslangar som ska snart på kanske då blir det lite bättre bett i dom??
Saud Omerovic
Civic Type R - 2016
Civic 1.6 - 2014
-
christer_carlsson
- Bil: Accord Type-S
- Namn: Christer Carlsson
oops, så våran ATS har alltså inte samma som tsx? Varken fram eller bak?SAUD TYPE R skrev:Malkolm hade skaffat till mig Hawk HP+ från TSX men tyvärr dom var inte likadana som mina belägg. Jag vet att dom på Endless kan fixa fram bra belägg om man har sina gamla kvar och det har jag ju men deras belägg kostar en bra bit över 2000k och det är ganska mycket för ett par belägg.
Undrar om det skiljer på usa och europa eller om det har med årsmodellen att göra..
Inte lätt det här saud
Accord Type-S, <!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->Graphite grey<!--colorc--></span><!--/colorc-->, Special Edition 2008
Medlem #1538
Medlem #1538
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Det är det inte, då Dc5R har brembos 4-kolvsok.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Vi har åkt RedStuf belägg på våran rallybil.. Visst bettar dem, men de får inte bli för varma +att de har en livslängd sämre än org.... Verkligen inte ekonomiskt att byta belägg efter varje tävling..
Jag ringde Pär Stacke på www.peansweden.com och han fixa fram nya som låg ungefär i samma prisklass +att vi nu åkt 2 tävlingar och har minst 2 tävlingar kvar på dem..
Mvh
Uffe
Jag ringde Pär Stacke på www.peansweden.com och han fixa fram nya som låg ungefär i samma prisklass +att vi nu åkt 2 tävlingar och har minst 2 tävlingar kvar på dem..
Mvh
Uffe
Ulf Norss