22 år för o bygga sin egen bil
o så blir finnishen såhär
<a href="http://sydsvenskan.se/webbtv/webbtv_ska ... ghini.html" target="_blank">http://sydsvenskan.se/webbtv/webbtv_ska ... ni.html</a>
<a href="http://sydsvenskan.se/webbtv/webbtv_ska ... ghini.html" target="_blank">http://sydsvenskan.se/webbtv/webbtv_ska ... ni.html</a>
-
EG_project
hahahaha
-
PhR34k

- Bil: Honda Civic Type R
- Namn: Rustem Cures
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Han skulle tagit de där 22 åren och lagt dem på nåt annat. För den bilen blev ful, visa delar är krokiga, äh den ser förjävlig ut.
Honda Civic Type R
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
Civic Si Mugen Bride, APR,
FK8
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
FK8
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Nä men... Jag tycker lite synd om honom. Den ser bara lite nästan ut som en Lambo... Den ser ut som en Lambo som en ganska duktig mellanstadieelev ritat på bildlektionen typ. Lite skev och halvsned och med finish som något som konstruerats i Kina.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
-
Lars P

- Bil: EK4 K20
- Namn: Lars Palmgren
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 9 times
- Kontakt:
På 22 år kan man tjäna ihop en beggad äkta lambo rätt lätt
Senast redigerad av Lars P den 7 september 2009, 20:15, redigerad totalt 1 gånger.
076-1174430
Lars@allbilskroten.se
Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -93 Ombyggd till biltransport
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
Lars@allbilskroten.se
Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -93 Ombyggd till biltransport
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
De va väl inge större fel på bilen utom att den inte hade några somhelst likheter med en Lamborghini (förutom öppningen av dörrarna, och eventuellt kanske baklysena).
Det jag störde mej mest på va den sunkiga reporten som skulle försöka prata någon form av rikssvenska. Det låter ju förjävligt, om du är skåning prata skånska förhelvete!
Det jag störde mej mest på va den sunkiga reporten som skulle försöka prata någon form av rikssvenska. Det låter ju förjävligt, om du är skåning prata skånska förhelvete!
Kristian, Hondalös.
- Steffo

HAHAHAHA! Skön reflektion Kristian! Efter att ha sett klippet en gång till och lyssnat efter vad du menade så kan jag inte annat än torka tårarna av skrattattacken och pusta ut. Otroligt märklig halvdialekt 
Stockholm
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Vilken del av Sverige pratar rikssvenska, dem vill jag möta, det är något blaj tv och radio hittat på så att Kattis Alhströmer ska få et tprogram som hon kan förstöra. Prata den dialekt du hade från början. Jag är stolt över skånska språket, vi är dem enda i hela Sverige som förstår alla andra dialekter utan problem, och samtidigt förstår både norska och Danska.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
Jag vill ge guuuben några pluspoäng faktiskt. Jag har byggt en egen bil och man kan göra på två sätt. Antingen lämnar man bort det man känner att man inte behärskar till 100% och då blir det dyrt, och dessutom kan man inte påstå att man byggt själv. Eller så gör man ALLT själv, och då blir det inte top-quality.
Men visst kan jag hålla me dom att den ser fördjävlig ut. Detaljfinishen på min är 100ggr bättre och jag har bara hållit på i 5 år...
Men visst kan jag hålla me dom att den ser fördjävlig ut. Detaljfinishen på min är 100ggr bättre och jag har bara hållit på i 5 år...
Några Hondatastyle insugspackningar kvar. B18, K20, D16. Volvo B23. Nissan SR20DET
- Steffo

Du går nog bet på Gutamål och Älvdalsmål Scotte
.
Dialekter är skitkul. Det gör vårt språk mer levande och intressant. Jag är verkligen motståndare till att öva bort dialekten för att prata på TV. Men samtidigt så finns det faktiskt vissa extrema former av olika dialekter som är svåra att förstå och tar man sedan i beaktande att hälften av befolkningen inte är så väsrt slängda på att förstå språk så har man ett problem. En lösning skulle kunna vara att texta skogsskåningar och fiskegubbar från Bohuslän etc samt en och annan ärkenorrlänning
Dialekter är skitkul. Det gör vårt språk mer levande och intressant. Jag är verkligen motståndare till att öva bort dialekten för att prata på TV. Men samtidigt så finns det faktiskt vissa extrema former av olika dialekter som är svåra att förstå och tar man sedan i beaktande att hälften av befolkningen inte är så väsrt slängda på att förstå språk så har man ett problem. En lösning skulle kunna vara att texta skogsskåningar och fiskegubbar från Bohuslän etc samt en och annan ärkenorrlänning
Stockholm
Ursäkta, men kan du skriva liiite lånsammare. Och snälla... Gröten där behövs inte utan den torkar vi bort från tangentbordet.M Scotte skrev:Vilken del av Sverige pratar rikssvenska, dem vill jag möta, det är något blaj tv och radio hittat på så att Kattis Alhströmer ska få et tprogram som hon kan förstöra. Prata den dialekt du hade från början. Jag är stolt över skånska språket, vi är dem enda i hela Sverige som förstår alla andra dialekter utan problem, och samtidigt förstår både norska och Danska.
Några Hondatastyle insugspackningar kvar. B18, K20, D16. Volvo B23. Nissan SR20DET
-
PhR34k

- Kontakt:
I Stockholm talar man rikssvenska. :]M Scotte skrev:Vilken del av Sverige pratar rikssvenska, dem vill jag möta, det är något blaj tv och radio hittat på så att Kattis Alhströmer ska få et tprogram som hon kan förstöra. Prata den dialekt du hade från början. Jag är stolt över skånska språket, vi är dem enda i hela Sverige som förstår alla andra dialekter utan problem, och samtidigt förstår både norska och Danska.
Jo, men då kan tex säga. Ja antingen tar man in ett byggföretag som bygger ett hus åt dig, de blir bra men dyrt. Eller så gör du det själv.Tahiti skrev:Jag vill ge guuuben några pluspoäng faktiskt. Jag har byggt en egen bil och man kan göra på två sätt. Antingen lämnar man bort det man känner att man inte behärskar till 100% och då blir det dyrt, och dessutom kan man inte påstå att man byggt själv. Eller så gör man ALLT själv, och då blir det inte top-quality.
Wtf, om du inte kan så göre fan inte
Honda Civic Type R
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
FK8
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
FK8
-
Eisenhut

- Bil: Honda Integra
- Namn: Marcus Eisenhut
- Been thanked: 4 times
Tro det eller ej, men det låter mer som nån slags österlendialekt... Alla skåningar kör inte med "äurrrr" utan vissa rullar på den och ändå klassas som skåningar. Kolla bara på alla sablans Lundabor.Kristian skrev:De va väl inge större fel på bilen utom att den inte hade några somhelst likheter med en Lamborghini (förutom öppningen av dörrarna, och eventuellt kanske baklysena).
här är ett roligt klipp för er som tror att skånska är en dialekt. <a href="" target="_blank">
PS. Bilen var strykful.
Mvh/Marcus Eisenhut
Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Jo, men då kan tex säga. Ja antingen tar man in ett byggföretag som bygger ett hus åt dig, de blir bra men dyrt. Eller så gör du det själv.PhR34k skrev:<!--quoteo(post=563467:date=7 Sep 2009, 21:03:27:name=Tahiti)--><div class='quotetop'>QUOTE(Tahiti @ 7 Sep 2009, 21:03:27) <a href="index.php?act=findpost&pid=563467"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Jag vill ge guuuben några pluspoäng faktiskt. Jag har byggt en egen bil och man kan göra på två sätt. Antingen lämnar man bort det man känner att man inte behärskar till 100% och då blir det dyrt, och dessutom kan man inte påstå att man byggt själv. Eller så gör man ALLT själv, och då blir det inte top-quality.
Wtf, om du inte kan så göre fan inte
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Men där tycker jag du missar hela poängen. Vill man bygga sin egen bil själv så är det så man vill ha det. Jag började drömma om det som 12åring och köpte likdelar till ett projekt 2005, när jag var 35. Jag är helt ointresserad av att lämna bort nånting då det handlar om att segra över maskinen så att säga. För min egen del är det också så att själva körandet är ointressant med mitt hembygge, det är byggandet som är grejen, och då snackar vi inte sätta ihop byggsats.
- Yobaman
- Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
- Namn: Fredrik Tennberg
Jag stör mig mer på att de ofta använder de bräkigaste dialekter de kan hitta för radio och tv. Extremer åt båda hållen. Som att de vill visa att på statlig radio är minsann alla dialekter välkomna oavsett hur det låter. Sen att det är så och att alla vet det är en annan femma. Man kan ju inte påstå att alla dialekter låter bra, vissa låter förjävligt enligt min mening. Ibland har jag faktiskt svårt att höra vad folk säger om de har riktigt grov skånska och P3 verkar gilla att köra på det. Går i ett på jobbet och de har alla grova dialekter.
Har en farmor från skåne så man har ju hört en del
Man behöver inte komma mer än 20 min utanför sthlm så pratar helt plötsligt alla med dialekt (jag räknar vanlig stockholmska som dialekfritt tal eller rikssvenska). Vissa dialekter är inga problem men vissa är fan inte örongodis om man säger så.
Hoppas ingen tar illa upp nu, jag kan inte namnet på de dialekter jag avskyr så därför kan jag inte nämna de heller
Allt min egen åsikt såklart.
Och bilen var ful som stryk.
Har en farmor från skåne så man har ju hört en del
Man behöver inte komma mer än 20 min utanför sthlm så pratar helt plötsligt alla med dialekt (jag räknar vanlig stockholmska som dialekfritt tal eller rikssvenska). Vissa dialekter är inga problem men vissa är fan inte örongodis om man säger så.
Hoppas ingen tar illa upp nu, jag kan inte namnet på de dialekter jag avskyr så därför kan jag inte nämna de heller
Allt min egen åsikt såklart.
Och bilen var ful som stryk.
Senast redigerad av Yobaman den 8 september 2009, 21:17, redigerad totalt 1 gånger.
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
-
PhR34k

- Kontakt:
Jo, jag har inget emot dialekter. Men pallar inte lyssna på P3. De känns som om de verkligen riktar in sig på folk som INTE har snackar med skånsk dialekt (det är en utav de många anledningar jag inte klarar av P3).
Honda Civic Type R
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
FK8
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
FK8
- Steffo

Stockholmsdialekt är ett faktum också. Alla pratar olika dialekter. Den från Stockholm har också sina tydliga särdrag. Ä uttalas E, Ö uttalas ofta mer som ÖA, Ah eller Oh för att nämna toppen av isberget.
För länge sedan ansågs risksvenska vara den dialekt som talas i Nyköping. men om man träffar någon därifrån så hörs en tydlig dialekt med svaga inslag av gnäll. Jag kommer själv från gnällbältet
.
För länge sedan ansågs risksvenska vara den dialekt som talas i Nyköping. men om man träffar någon därifrån så hörs en tydlig dialekt med svaga inslag av gnäll. Jag kommer själv från gnällbältet
Senast redigerad av Steffo den 8 september 2009, 21:24, redigerad totalt 1 gånger.
Stockholm
hahah fan stackars gubbe. Ság ju riktigt jävlig ut. Visst om den var klar för 22ár sen sá kanske det skulle vara en hit men nu, nej.
xp
xp
<!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->-----------------------
Andree Wall (Sthlm)
Honda CRX-90 Dohc *SOLD*
Honda CRX-91 VTEC *SOLD*
Honda Civic Type R-04 *For Sale*
Medlem# 1261 // -----------------------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Andree Wall (Sthlm)
Honda CRX-90 Dohc *SOLD*
Honda CRX-91 VTEC *SOLD*
Honda Civic Type R-04 *For Sale*
Medlem# 1261 // -----------------------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
I sthlm talar man inte rikssvenska även om kanske sthmare tror det. Rikssvenska ska som steffo påpekar ursprungligen komma från Nyköping, men idag är det relativt urvattnat, då rikssvenska är mer en dilektform än ren dialekt. En skåning kan med mjukare uttal och difftonger närma sig rikssvenskan med lätthet, men det låter artificiellt, och konstlat, ungeför som rikssvenskan i allmänhet gör. För mig är rikssvenska endast ett tal och skriftspråk som sällan används i vardagslivet om inte TV eller radio slås på.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Haha @ stockholmska skulle vara rikssvenska... stockholmare kan uttala Ä lika bra som vi göteborgare klarar av att säga U, dvs skitdåligt 
Faktum är att man inte hör sin egen dialekt förrän man åker någon annanstans i sverige...
Faktum är att man inte hör sin egen dialekt förrän man åker någon annanstans i sverige...
Medlem 427
- Yobaman
Nu snackar ni om söderkisarna... De som säger "Keka reka" men som jag som har bott i Sthlm hela livet har inga problem med ä osv. Men många sthlm kör just med E istället för Ä men det är mer känt från Söder och tex Jerry williams.
Dialektfritt tal är då omöjligt egentligen men man kan ju konstatera att vissa har garanterat dialekt medan vissa är närmare dialketfria än andra. Dock har väl alla lite dialekt, inget fel med det
Klarar inte av de där riktigt bonniga dialekterna, vetifan vart de kommer ifrån men vet en som har en sådan som jag aldrig hört maken av. Vet inte varifrån men den är extremt snabb och otydlig, hehe.
Dialektfritt tal är då omöjligt egentligen men man kan ju konstatera att vissa har garanterat dialekt medan vissa är närmare dialketfria än andra. Dock har väl alla lite dialekt, inget fel med det
Klarar inte av de där riktigt bonniga dialekterna, vetifan vart de kommer ifrån men vet en som har en sådan som jag aldrig hört maken av. Vet inte varifrån men den är extremt snabb och otydlig, hehe.
-
PhR34k

- Kontakt:
Vad jag vet anses oftast rikssvenskan det som används utav median osv. Och lessen men aldrig hört nån linköpare rabbla upp nyheterna, och jag säger inte att Stockholmska ska vara rikssvenska bara för att jag bor här men helt seriöst så är de väl den dialekten som håller sig mest till hur man faktis stavar orden när man uttalar dem? Sen det där med kleder o keka istället för käka. Ja du, det är fan en myt för man hör det aldrig om det inte är så att man träffar en riktig gammal Stockholmare. Det vi däremot gör är säga tex "Vart e du på väg?"
Men de här börjar spåra ut, de var väl en ful bil vi skulle diskutera?
Men de här börjar spåra ut, de var väl en ful bil vi skulle diskutera?
Honda Civic Type R
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
FK8
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
FK8
- Nollåttan

- Bil: UXY en ctr från -04
- Namn: Gustavo Mastalli
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 11 times
- Kontakt:
Cool bil med tanke att den är byggt i en lada av en super amatör. Och bara så ni vet så är skånska rikssvenska.
Vågar inte säga något annat som 08 i skåne.
- Yobaman
PHR34K:
Jo men det är ju det jag menar, man hör ju bara keka och kleder från de gamla och speciellt från söder. Som Jerry williams som jag nämnde innan, ett typexempel
Nollåttan: Jo men fan inte en enda grej sitter ju på riktigt fast i bilen. Ser ut som att allt sitter fast med dubbelhäftande tejp. Tom när man får se genom framrutan så är ventilationsgallret helt vind och skevt. Som att varenda del på bilen bara vill bort därifrån.
Jo men det är ju det jag menar, man hör ju bara keka och kleder från de gamla och speciellt från söder. Som Jerry williams som jag nämnde innan, ett typexempel
Nollåttan: Jo men fan inte en enda grej sitter ju på riktigt fast i bilen. Ser ut som att allt sitter fast med dubbelhäftande tejp. Tom när man får se genom framrutan så är ventilationsgallret helt vind och skevt. Som att varenda del på bilen bara vill bort därifrån.
Senast redigerad av Yobaman den 9 september 2009, 20:45, redigerad totalt 1 gånger.
-
PhR34k

- Kontakt:
Yes
.
Honda Civic Type R
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
FK8
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
FK8
Jag har varit runt rätt mycket i landet och jag måste säga att i kiruna så pratar dom bra, dom som pratar rent och inte bryter på fi, vilket det faktiskt finns många som inte gör, sen är vissa ord kanske lite speciella men uttalet är vad jag skulle säga väldigt nära rixsvenska
Speed is an addiction, that makes me a junkie
0707396659
0707396659
Hehe, åk till Björbo så kommer du få se på grejer.M Scotte skrev:Vilken del av Sverige pratar rikssvenska, dem vill jag möta, det är något blaj tv och radio hittat på så att Kattis Alhströmer ska få et tprogram som hon kan förstöra. Prata den dialekt du hade från början. Jag är stolt över skånska språket, vi är dem enda i hela Sverige som förstår alla andra dialekter utan problem, och samtidigt förstår både norska och Danska.
076 799 25 11
ALIVE.SE
Bahnwaffe
ALIVE.SE
Bahnwaffe