Hej.
Ny som Hondaägare och forumaktiv så jag hoppas på en aktiv klubb.
Köpte nyligen en Civic Hybrid och undrar om det finns någon ägare till en sån på det här forumet. Bilen har gått 2500 mil och jag har ett par frågor som jag undrar om det är normalt.
1. Tempmätaren ligger under mitten. jag får intrycket att det ligger precis på gränsen så att start/stopp blir aktiverat. Ni som har en vet att det är svårt att säga hur högt den går men den går inte upp till halva. Någon som har en som kan titta på sin?
2. När man backar och bilen är kall "hugger" lådan. Svårt att backa mjukt. Har inte upplevt det på mammas CVT Jazz även om lådan kan vara lite abrupt i första ingreppet på hennes så är det inte som den här.
Om någon som har en Hybrid skulle kunna kommentera skulle det vara tacksamt eller om ni vet ändå går det också bra.
Civic Hybrid motortemp + lite annat
Tempmätare på Honda ska generellt ligga en bit under mitten. Först om bilen överhettar/tempen sjunker under färd kan man ana thermostat fel.
Lådan är känslig för olja med kondens etc i, så med intervallen 2år/4000mil ska oljan i växellådan bytas. Annars så finns det massvis med mjukvaru-uppdateringar till hybriden bla CVT styrenheten.
Lådan är känslig för olja med kondens etc i, så med intervallen 2år/4000mil ska oljan i växellådan bytas. Annars så finns det massvis med mjukvaru-uppdateringar till hybriden bla CVT styrenheten.
070 58 60 137
Kalmar
CRV RD8 - 03
Civic EC8/EE9 Bastard -91
CRF 250R -14
Kalmar
CRV RD8 - 03
Civic EC8/EE9 Bastard -91
CRF 250R -14
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Normal motortemp är nio staplar på hybriden.
Du har garanti på bilen, och din närmaste återfösäljare kan hjälpa dig om du får problem.
Ingreppet på backen är inget man kan uttala sig om generellt, är det precis när du lagt i växel eller under hela backningsförloppet.
Du har garanti på bilen, och din närmaste återfösäljare kan hjälpa dig om du får problem.
Ingreppet på backen är inget man kan uttala sig om generellt, är det precis när du lagt i växel eller under hela backningsförloppet.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Nu har jag räknat staplar och jag har 9 så jag gissar att det är normalt, troligen blir den piggare på autostop när det blir varmare.
Enligt Rosenholtz har jag senaste mjukvaran men bilen är typ klen speciellt när den är kall. Enligt Rosenholtz verkstad är jag inte den första som påpekat ryckigheten på backen. Det är som den är för klen, så gasar man ännu mer och sen kommer hela ketchupeffekten. Jag förväntade mig inte riktigt det av en Honda.
Enligt Rosenholtz har jag senaste mjukvaran men bilen är typ klen speciellt när den är kall. Enligt Rosenholtz verkstad är jag inte den första som påpekat ryckigheten på backen. Det är som den är för klen, så gasar man ännu mer och sen kommer hela ketchupeffekten. Jag förväntade mig inte riktigt det av en Honda.