Svininfluensan

För Topics som ej är motorrelaterade
Krister

Rogge/AUTOMONTAGE skrev:Tips från coachen ;)

Kasta ut suggan och in med lite lammkött.

Gubbsjuk? Jag !!!
Jo ............ möjligtvis gubbe,
men iaf inte sjuk!
Inte bara jag som lyssnar på mixmegapol och Anders Timell med andra ord... :)
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Användarvisningsbild
Rogge/AUTOMONTAGE
Bil: XC70, 244, Husbil
Namn: Roger "Rogge" Ohlsson
Has thanked: 21 times
Been thanked: 7 times

Nä fick den på SMS :oops:
Lysnar på Rock-klassiker å Vinyl.
Bättre musik för gubbar :whistling:
Roger Ohlsson
0733200002

Kullen -14 1:03,0 EG
Sviesta -14 1:05,5 EG
M-torp -13 1:33,0 EG
Sturup -12 1:17,3 S40
G-åsen -10 1:16,8 EG
K-torp -09 1:15,4 S40
Lunda -09 1:25,6 EG
A-torp -06 2:05,4 Citroen
EcciBaka
Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
Namn: Alexander Rothberg
Kontakt:

charly: my bad, tänkte TBC
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
Andreas79
Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
Namn: Andreas Jönsson

Nyvaccinerad idag (N1H1) mot svininfluensan :)

Efter många om och men så vaccinerade jag mig,
kändes ändå som det enda rätta... skönt att ha fått
gjort det... gick väldigt snabbt dessutom, ville inte
chansa att skippa vaccinera mig, då många jag känner
gjort det med... jag tvekade förut på grund av biverkningar
jag var orolig för... men det enda jag kände av efter sprutan
idag - det var lite varm i pannan och ömhet där sprutan togs
i armen...

Så allt gick hur bra som helst ! :) är inte direkt glad för sprutor,
vilket jag säkerligen inte är ensam om att tycka, har hört så många
som varit sjuka - och vem vet det kan ha varit svininfluensan ju,
därför kände jag att jag ville göra det säkra före det osäkra.

Känns riktigt skönt nu att fått gjort detta iallafall.

Vet att många tänker: "Vänta nån dag eller två" så får du biverkningar,
men det är sånt man får räkna med... av de jag känner som tagit
vaccinet - så har bara vissa känt av feber och huvudvärk o.s.v men
inget allvarligt.... så därför tog jag vaccinet med.

Varför jag ändrade mig från att jag inte ville ta - till att vaccinera
mig är på grund utav de närmsta jag känner som sagt inte fick några
större biverkningar, det var mest det som jag inte var glad för förut,
men som sagt biverkningar är absolut inget konstigt som sagt.

Helt enkelt: jag ångrade inte vaccinationen - tvärtom, känns kanon
och som rätt val för mig. Även sambon o min brorsa har gjort det,
o fler i släkten kommer att göra det snart.

Dessutom gjorde jag det för att minska smittspridningen.
Senast redigerad av Andreas79 den 18 november 2009, 10:58, redigerad totalt 1 gånger.
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
Tahiti

Jag har vaccinerat mig. Anledning:

Jag blev körd i ambulans efter en allergichock för snart 2 år sedan, så jag vet hur det känns att inte kunna andas. Det var inte kul. Jag arbetar med människor hela dagarna och om jag undviker att smitta en enda person så känner jag mig mer än nöjd, det var alltså inte för egen del lika mycket som för andras.

Jag hade biverkningar i form av feber/frossa i 2 dagar. Ju värre biverkningar man har desto större behov har man av vaccinet. Så jag känner mig nöjd med mitt beslut även för egen del.

Vi lever i ett fritt land så alla får bestämma själva men i princip håller jag med alla nejsägare, jag hatar vaccineringar och tror mer på att kroppen bygger upp ett eget immunförsvar.

Ni som refererar till Aftonbladet etc som källa. WTF. Jag blir mörkrädd.
Några Hondatastyle insugspackningar kvar. B18, K20, D16. Volvo B23. Nissan SR20DET
pr0ny
Namn: Ronny P

Krister skrev:<!--quoteo(post=571406:date=16 Nov 2009, 22:37:18:name=pr0ny)--><div class='quotetop'>QUOTE(pr0ny @ 16 Nov 2009, 22:37:18) <a href="index.php?act=findpost&pid=571406"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Jag kommer inte vaccinera mig, vilket ingen av mina polare heller kommer att göra.

Försöker dom tvångsvaccinera mig så är det fan kört sen, då kommer jag iaf sluta handla innanför ramarna av vårat sammhälle iaf =)

my 2 cents
Sorry Pr0ny, men vad tror du egentligen om samhället du lever i? Att de skall tvångsinjecera befolkningen med kemikalier som de inte vill ha??? Tror du får variera ditt filmbibliotek lite mer... ;)
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

well, det händer en högst tvivelaktig och konstig sak i ett land far far away, sen efter det har jag fått stå i en jävla kö och taav mig massa saker, slänga min cola som jag köpt, visa allt jag äger och har när jag ska flyga inom swe, så ja vet inte de ja, bestämmer dom sig att det är för allmänhetens bästa såatteh =) visst jag kan välja att inte flyga, men du förstår min poäng hoppas jag annars så typ, lets go to candymountin charlie, its a place with magical wonders blabb blabb.

ja tror inte att de blir så, utan de va mer ett statement hur mycket jag inte kommer att ta det där =)
Speed is an addiction, that makes me a junkie

0707396659
Användarvisningsbild
Mordiiax
Bil: Civic -15
Namn: Johan Mähler
Has thanked: 4 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Känns kul att jag var i Stenungsund nyss, då dog en gubbe där. Så fort jag kommer hem till Sollefteå, då dör en tant här.
"Jag är Döden" :P
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Användarvisningsbild
insigma
Bil: FK2R 2016
Namn: FredrikLidmark

wtf mordiiax..

på tal om de.. jag kommer inte att vaccinera mig :)
Civic FK2 Type-R -2016 #2616
Tidigare: ED9 -88, -89, EG2 -93, EU8 -03, FK2 -06
Charly

Vaccinera mig i torsdags, inga komplikationer alls.

Även grabben & Frugan är vaccinerade.

Nu är detta inget vansinnigt farligt virus så jag bryr mig egentligen inte om andra vaccinerar sig, men hade det varit polio eller liknande så hade jag blivit riktigt irriterad om någon tyckte att han/hon ska skita i det.
Medlem 427
Användarvisningsbild
Joakim Olsson
Bil: S2000
Namn: Joakim Olsson

pr0ny skrev:<!--quoteo(post=571427:date=17 Nov 2009, 08:55:43:name=Krister)--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister @ 17 Nov 2009, 08:55:43) <a href="index.php?act=findpost&pid=571427"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec--><!--quoteo(post=571406:date=16 Nov 2009, 22:37:18:name=pr0ny)--><div class='quotetop'>QUOTE(pr0ny @ 16 Nov 2009, 22:37:18) <a href="index.php?act=findpost&pid=571406"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Jag kommer inte vaccinera mig, vilket ingen av mina polare heller kommer att göra.

Försöker dom tvångsvaccinera mig så är det fan kört sen, då kommer jag iaf sluta handla innanför ramarna av vårat sammhälle iaf =)

my 2 cents
Sorry Pr0ny, men vad tror du egentligen om samhället du lever i? Att de skall tvångsinjecera befolkningen med kemikalier som de inte vill ha??? Tror du får variera ditt filmbibliotek lite mer... ;)

well, det händer en högst tvivelaktig och konstig sak i ett land far far away, sen efter det har jag fått stå i en jävla kö och taav mig massa saker, slänga min cola som jag köpt, visa allt jag äger och har när jag ska flyga inom swe, så ja vet inte de ja, bestämmer dom sig att det är för allmänhetens bästa såatteh =) visst jag kan välja att inte flyga, men du förstår min poäng hoppas jag annars så typ, lets go to candymountin charlie, its a place with magical wonders blabb blabb.

ja tror inte att de blir så, utan de va mer ett statement hur mycket jag inte kommer att ta det där =)

Säkerheten på flygplatser är väl för att försöka hindra galningar från att spränga ett helt flygplan fullt med "osyldiga" människor i luften?
Vad har det med vaccinering att göra?
Charly

Jag antar att prony tänker på valfrihet & Integritet...

vad gäller flygplatserna och deras orimliga säkerhetskontroller så brukar jag även ha 3 rosa stenar i högerfickan... det håller elefanterna borta.
Det är ungefär lika rimligt som dagens säkerhetskontroller där man fyller containrar med olika vätskor i veckan och slänger på soptippen, p.g.a en oerhört liten chans att någon ska försöka blanda två vätskor och spränga ett plan.
Medlem 427
Användarvisningsbild
Yobaman
Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
Namn: Fredrik Tennberg

Charly skrev:Jag antar att prony tänker på valfrihet & Integritet...

vad gäller flygplatserna och deras orimliga säkerhetskontroller så brukar jag även ha 3 rosa stenar i högerfickan... det håller elefanterna borta.
Det är ungefär lika rimligt som dagens säkerhetskontroller där man fyller containrar med olika vätskor i veckan och slänger på soptippen, p.g.a en oerhört liten chans att någon ska försöka blanda två vätskor och spränga ett plan.

Jo men skulle du föredra att de skiter i att kolla vätskorna och så finns risken att någon har med sig sprängmedel på planet du (och eventuell familj) ska åka med?

När människor är som de är och det finns de som vill andra ont så blir det så här.. Skulle människan inte vara så destruktiv skulle det inte behövas men som sagt, skulle du sätta dig på ett plan där de inte gjort allt de kan för att förhindra problem?
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
Charly

Yobaman skrev:<!--quoteo(post=574217:date=15 Dec 2009, 06:59:44:name=Charly)--><div class='quotetop'>QUOTE(Charly @ 15 Dec 2009, 06:59:44) <a href="index.php?act=findpost&pid=574217"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Jag antar att prony tänker på valfrihet & Integritet...

Jo men skulle du föredra att de skiter i att kolla vätskorna och så finns risken att någon har med sig sprängmedel på planet du (och eventuell familj) ska åka med?

När människor är som de är och det finns de som vill andra ont så blir det så här.. Skulle människan inte vara så destruktiv skulle det inte behövas men som sagt, skulle du sätta dig på ett plan där de inte gjort allt de kan för att förhindra problem?

kort svar : ja.

långt svar: det dör fler människor dagligen i alla möjliga sammanhang exv trafikolyckor och annat, ska vi förbjuda det också?
Jag anser helt enkelt att den risken som finns (obefintlig) att några ska blanda vätskor och försöka spränga ett plan är en risk värd att ta för att folk inte ska behöva hälla ur linsvätskor,drickor,mediciner etc etc.
Förbjuder man bilkörning så har man ju räddat hundratals liv per år, men inte gör man det?
Man skulle även kunna intentifiera genomsökningarna i tullen för att förhindra att droger förs in i landet som dödar människor och orsakar tragedier men inte gör man det heller.
Det är en kalkylerad risk som man godtar helt enkelt, du får inte heller glömma att den här helt sanslöst dumma idén kom flera år efter 9/11.
Jag anser att risken att ett plan pajar och dödar alla i besättningen förmodligen är högre än att några kommer spränga planet... och den risken är låg.. mycket lägre än att jag och min familj ska dö i en "vanlig" bilolycka.
Vi pratar risker som är oerhört mycket lägre än att vinna 10 mille på trisslotter här.
Medlem 427
Användarvisningsbild
Yobaman

Charly skrev:kort svar : ja.

långt svar: det dör fler människor dagligen i alla möjliga sammanhang exv trafikolyckor och annat, ska vi förbjuda det också?
Jag anser helt enkelt att den risken som finns (obefintlig) att några ska blanda vätskor och försöka spränga ett plan är en risk värd att ta för att folk inte ska behöva hälla ur linsvätskor,drickor,mediciner etc etc.
Förbjuder man bilkörning så har man ju räddat hundratals liv per år, men inte gör man det?
Man skulle även kunna intentifiera genomsökningarna i tullen för att förhindra att droger förs in i landet som dödar människor och orsakar tragedier men inte gör man det heller.
Det är en kalkylerad risk som man godtar helt enkelt, du får inte heller glömma att den här helt sanslöst dumma idén kom flera år efter 9/11.
Jag anser att risken att ett plan pajar och dödar alla i besättningen förmodligen är högre än att några kommer spränga planet... och den risken är låg.. mycket lägre än att jag och min familj ska dö i en "vanlig" bilolycka.
Vi pratar risker som är oerhört mycket lägre än att vinna 10 mille på trisslotter här.

Jo men bilkörning är något som vi måste ha, punkt. Att någon häller ut mitt shampoo/linsvätska/medicin är försumbart. Det går att ersätta och inte står de och tar insulinet från någon som behöver medicinen för att överleva, de kontrollerar det bara eftersom det gäller liv.
Att jämföra att förbjuda bilkörning eller att de häller ut ditt shampoo/tandkräm när du ska resa är väl knappast likvärdigt? Det inser du väl själv?

Jag ser hellre att jag skiter i att ta med min tandkräm och istället köper det i landet jag reser till, de borstar tänderna i andra länder också.
Det kan omöjligt bli speciellt jobbigt för dig att resa bara för detta faktum. Samma grej som att folk inte har bälte för de tycker det är i vägen... Löjligt.. Är det verkligen så i vägen? Är det inte värt det?

Klart det är större risk med bilolycka men då kan de ju strunta i sista kontrollen innan planet lyfter också? Risken är ju inte stor att något är fel...
Man kan hålla på i oändlighet och strunta i småsaker men många småsaker blir en stor i slutändan.
Jag är inte inne i terrorhypen utan tycker bara det är en rimlig sak att stå ut med för att få det säkrare vid flygning. Om något händer kan du inte göra något alls åt saken men kör du bil så känns det iaf tryggare då du har kontroll. Även om det är många gg större risk att krocka så är väl folk generellt mer oroliga över att flyga än att åka till affären och handla?

Man kan intensifiera till en viss grad men det är klart att saker smiter igenom och gör de det är det inte för att tullen inte orkat kolla paketet utan det är för att de kommit på ett sätt så det smiter igenom. Jag vet av egen erfarenhet att tullen har koll då de sällan låter något passera om det ska skattas tex.. Som tobak som inte är olagligt eller farligt för någon annan men de ändå fångar upp det för en 500:- i skattepengar.
Tror inte de stora mängderna droger skickas med paket utan de kommer in på något sätt så tullen aldrig får se grejerna.
Senast redigerad av Yobaman den 18 december 2009, 13:45, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Gabriella
Bil: Acura RSX
Namn: Gabriella Wikberg

Ingen spruta för mig å Asse..
Jag hoppas jag inte får det, men vill inte heller spruta in nåt i kroppen som inte behövs bara utifall jag blir sjuk..
Jag ä plasmagivare sen 12 år, så spruträdd ä ja inte då den nålen ä bra mycket tjockare är en vanlig spruta!
Jag vill bara att kroppen ska skaffa sig ett eget immunförsvar om vi nu behöver det..
V-tectjosan :)
Charly

Och det är precis det kroppen gör Gabriella, hur tror du att ett vaccin fungerar?
Medlem 427
Användarvisningsbild
Yobaman

Gabriella skrev:Ingen spruta för mig å Asse..
Jag hoppas jag inte får det, men vill inte heller spruta in nåt i kroppen som inte behövs bara utifall jag blir sjuk..
Jag ä plasmagivare sen 12 år, så spruträdd ä ja inte då den nålen ä bra mycket tjockare är en vanlig spruta!
Jag vill bara att kroppen ska skaffa sig ett eget immunförsvar om vi nu behöver det..
Snälla använd inte "ä" på det där sättet, du är väl inte 15 längre :busted_cop:
Senast redigerad av Yobaman den 20 december 2009, 21:14, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Gabriella
Bil: Acura RSX
Namn: Gabriella Wikberg

Bara kul å kanske retas lite med ä :)
Jag ä ju värmlänning å vi låter så, bara å vänja sig sördu ;)

Jag vill inte ha immunförsvaret genom en sputa bara, utan om jag blir sjuk så får jag dä naturligt, å jag föredrar dä bara :)
V-tectjosan :)
Användarvisningsbild
Yobaman

Skriva med dialekt, det var något nytt. Jo kan ju inte göra något åt att ni låter så men kanske ska skippa att skriva på det sättet? Trots allt är det ju inte standard att skriva med dialekt :)
Senast redigerad av Yobaman den 21 december 2009, 10:58, redigerad totalt 1 gånger.
Eisenhut
HPC Medlem
Bil: Honda Integra
Namn: Marcus Eisenhut
Been thanked: 4 times

Som det ser ut nu har jag gått runt med svininfluensan i en vecka nu... Som en förkylning som håller i sig ungefär, men jag hade nog tur också.

Med facit i hand så gjorde det inte så mycket att jag inte tog sprutan, men jag var också ganska övertygad om att jag inte skulle bli smittad. Ibland är man bra korkad. :)
Mvh/Marcus Eisenhut

Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17

Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Featherweight
Bil: Toyota Corona 1970 (sorry)
Namn: Fredrik Jonsson

Yobaman skrev:Skriva med dialekt, det var något nytt. Jo kan ju inte göra något åt att ni låter så men kanske ska skippa att skriva på det sättet? Trots allt är det ju inte standard att skriva med dialekt :)
skönt att höra att det inte bara är jag som hakat upp mig lite på de där Ä:na:P
Toyota Corona HT Mark II 1970

Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
CRX VT B18c6 -91 (skrotad)
Honda Civic Lsi -93 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
pr0ny

@joakim och övriga, i klartext då eftersom det va krångligt uppenbarligen. Vad staten gör och inte gör för allmänhetens bästa är helt upp till eliten, om eliten bestämmer sig för att det är för allmänhetens bästa att ALLA SKALL vaccineras så gör dom det, sen sa christer att det är som hämtat ur en film och det kan aldrig hända, då använde jag mig av säkerhetskontrollerna som ett exempel på hur långt det går utan problem och ifrågasättande.

Dom flesta som har lite bakom pannan förstår att om man bestämmer sig för att spränga ett plan så är säkerhetskontrollen totalt meningslös, men det får ju allmänheten att få en falsk förhoppning av säkerhet, jag personligen blir jävligt irreterad och eftersom jag vet att det är totalt meningslöst så känns det ändå jobbigare.
tänker man steget längre är det rätt uppenbart vad säkerhetskontrollerna har för funktion, eller varför inte dom nya passen med chip i, its tah shit ive heard.

Men skit i det nu, för nu är det snö i sthlm, alla kommer dö, det hemska monstret snö kommer döda oss alla =(
No offence till någon som förlorat nån pga av snö.

Rädsla är så underbart <3

0707396659
Användarvisningsbild
StockholmsJOCKE
Bil: ITR DC2
Namn: Jocke
Been thanked: 3 times

Vad menar du med eliten ? Vem vad hur syftar du på utveckla gärna lite mer !
pr0ny skrev:Men skit i det nu, för nu är det snö i sthlm, alla kommer dö, det hemska monstret snö kommer döda oss alla =(
No offence till någon som förlorat nån pga av snö.
Vet inte om man skall skratta eller gråta faktiskt....

Börjar bli riktigt trött på pressens skriverier om snön och trafikkaoset som uppstår här i vår sköna huvudstad varje år den kommer. Börjar bli lite som när det är nyhetstorka under sommaren, då kör man på med kamphundar....

Eftersom du räknar dig själv till dom med lite under pannbenet känner jag att jag ej behöver utveckla det hela mer.

Men varför skriver dom inte om alla skåningar som ligger vid sidan av vägen ???

Nu tillbaka till topic, har länge försökt att få i mig en spruta har vaccinerat mig varje år och det har fungerat mycket bra och jag har klarat mig från influensan ! Men tyvärr har jag nu gett upp för hur jag än har försökt har jag ej fått någon och nu orkar jag inte bry mig längre...... Så nu väntar jag bara på att jag skall få den då jag åker kommunalt med vår kära T-bana till och från jobbet......Så bara hoppas på att den inte slår så hårt på en.....

/Jocke
Självservice

Kul med engagerade människor men:
1/ Hur många av er i dag låg hemma och var sjuka i Spanska sjukan när ni var små?
Svar: Ingen av er.
2/ Hur många av er är vaccinerade enligt socialstyrelsens vaccinationsprogram när ni var små?
Svar: Förmodligen alla av er.

Det är ju så, att om alla (nästan 100% är det) ungar inte vore vaccinerade mot mässling, påssjuka, röda hund för att nämna tre så har kanske hälften av de som skrivit här inte kunnat för då hade de antingen varit döda eller inte funnits alls för att morsan eller farsan varit sterila.
Anledningen till att det är sånt väsen om "svininfluensan" är att vi saknar antikroppar i oss som känner igen viruset, det är det som kan göra oss så sjuka. Att prata om att "jag har ett bra immunförsvar" eller "att jag är aldrig sjuk" håller tyvärr inte.
Media är som dom är men sant är att om ngt halvår kommer "flunsan" i en omgång till o då kan vi få ordentligt på skallen, de som inte vaccinerat sig mer än andra.

En björn, ett lejon och en gris träffas.
Björnen säger: "Om jag skriker så darrar hela skogen av rädsla."
Lejonet säger: "Om jag skriker så skakar hela djungeln av rädsla."
Då säger svinet : "Ha, jag behöver bara hosta och hela världen skiter i byxorna!"

Så var det med det !
pr0ny

Jag förkastar inte människans framsteg i medicin, jag förkastar dock detta vaccinet, det är min åsikt sen kan vi lägga för och imot "bevis" hur mycket vi vill.

Eliten så syftar jag dom som styr ekonomin som i slutändan styr världen just nu, ett annat kanske litet exempel är väl fra lagen, ingen vill ha den, men vi har den iaf, vart är demokratin?

Dom viktigaste besluten tas utan samtycke ifrån dom det påverkas, det kan väl dom flesta hålla med om, varför krigar man, jag tvivlar på att det finns så mycket personligt hat att man faktiskt vill döda flera tusen människor ifrån oss vanliga själar, därför säger jag att det är eliten eller dom som sitter högstupp i pyramiden om man vill, som styr.

nu är det jättemycket offtopic å massa konspirations-snack osv, ber om ursäkt för detta.

Bild

BASTERD U HAVE DOOMED US ALL!
Senast redigerad av pr0ny den 21 december 2009, 21:21, redigerad totalt 1 gånger.

0707396659
Featherweight
Bil: Toyota Corona 1970 (sorry)
Namn: Fredrik Jonsson

konspirationer är kul att diskutera.. en ny tråd:D?
Toyota Corona HT Mark II 1970

Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
CRX VT B18c6 -91 (skrotad)
Honda Civic Lsi -93 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
Användarvisningsbild
StockholmsJOCKE
Bil: ITR DC2
Namn: Jocke
Been thanked: 3 times

Tack för förtydligandet !!!

Ha ha ha HPC goes Flashback :D

/Jocke
Charly

Självservice skrev:Kul med engagerade människor men:
1/ Hur många av er i dag låg hemma och var sjuka i Spanska sjukan när ni var små?
Svar: Ingen av er.
2/ Hur många av er är vaccinerade enligt socialstyrelsens vaccinationsprogram när ni var små?
Svar: Förmodligen alla av er.

Det är ju så, att om alla (nästan 100% är det) ungar inte vore vaccinerade mot mässling, påssjuka, röda hund för att nämna tre så har kanske hälften av de som skrivit här inte kunnat för då hade de antingen varit döda eller inte funnits alls för att morsan eller farsan varit sterila.
Anledningen till att det är sånt väsen om "svininfluensan" är att vi saknar antikroppar i oss som känner igen viruset, det är det som kan göra oss så sjuka. Att prata om att "jag har ett bra immunförsvar" eller "att jag är aldrig sjuk" håller tyvärr inte.
Media är som dom är men sant är att om ngt halvår kommer "flunsan" i en omgång till o då kan vi få ordentligt på skallen, de som inte vaccinerat sig mer än andra.
word...
Medlem 427
pr0ny

Jag tycker inte vi ska dra sånt på denna typ av forum =) ja tycker själv att allt sånt är jätteintressant men det hänger förmånga olika typer av själar för att en sån tråd inte ska bli flamead som fasiken och tillslut bli tvungen att låsas ;)

ja hänger inte på flashback själv längre, mycket kul att läsa dock =)

0707396659
Andreas79
Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
Namn: Andreas Jönsson

Kan meddela en sak:

Min morsa pratade med en som bor på samma ort som hon bor på,
och där hade en person varit sjuk ett tag, och hade han INTE tagit vaccinet
hade han inte levt idag hade han fått reda på ! detta är kollat noga och faktiskt sanning.

Så nu efter att hon nu fått reda på detta så kommer även hon att vaccinera sig.
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
Skriv svar