Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Eventuellt Honda-specifik del efterlyses!
Hej!
Min bil har blivit lätt krockad i fronten och står nu på verkstad. I och med att det är en Mekonomen verkstad så är deras utbud av delar ganska litet, så jag måste köpa en del begagnade delar själv.
En av de saker som behöver bytas är en "burk som sitter före luftburken, under höger strålkastare". Det är en del som "inte finns på alla bilar". Verkstan kan inte säga exakt vad delen heter, så jag undrar därför om någon här kan berätta det, samt gärna berätta var man kan få tag i en. Bildelsbasen.se är inte till mycket hjälp eftersom jag inte vet vad jag ska ha. Vet inte om man kan ringa Honda och fråga?
Bilen är den som är i min signatur. Jag kan uppge chassinummer etc om det skulle hjälpa. Bifogar även en bild på eländet om det gör det lättare att identifiera bilen.
MYCKET tacksam för svar!
/Henrik
[attachment=35687:IMG_0023.JPG]
Min bil har blivit lätt krockad i fronten och står nu på verkstad. I och med att det är en Mekonomen verkstad så är deras utbud av delar ganska litet, så jag måste köpa en del begagnade delar själv.
En av de saker som behöver bytas är en "burk som sitter före luftburken, under höger strålkastare". Det är en del som "inte finns på alla bilar". Verkstan kan inte säga exakt vad delen heter, så jag undrar därför om någon här kan berätta det, samt gärna berätta var man kan få tag i en. Bildelsbasen.se är inte till mycket hjälp eftersom jag inte vet vad jag ska ha. Vet inte om man kan ringa Honda och fråga?
Bilen är den som är i min signatur. Jag kan uppge chassinummer etc om det skulle hjälpa. Bifogar även en bild på eländet om det gör det lättare att identifiera bilen.
MYCKET tacksam för svar!
/Henrik
[attachment=35687:IMG_0023.JPG]
Senast redigerad av Henrik85 den 8 januari 2010, 15:20, redigerad totalt 1 gånger.
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Art.nummer: 17230-P04-G00
Insugsljuddämpare
Insugsljuddämpare
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
Tack så mycket
Var kan man köpa? "Insugsljuddämpare" finns på Bildelsbasen, men det finns ingen som säljer det.
EDIT: Börjar med att fråga Rosenholtz och Autopunkten...
EDIT: Börjar med att fråga Rosenholtz och Autopunkten...
Senast redigerad av Henrik85 den 8 januari 2010, 15:38, redigerad totalt 1 gånger.
Är den onödig så behöver jag definitivt inte ha den. Jag vill bara att bilen ska vara hyfsat hel och gå att köra. Exakt vad är den till för och varför klarar man sig utan den? Kan man alltså bara plocka bort den och kasta den utan att det påverkar något?Mattias skrev:Helt onödig del dock...
-
Featherweight
- Bil: Toyota Corona 1970 (sorry)
- Namn: Fredrik Jonsson
lite mer insugsljud bara, men det är nog marginellt.
Toyota Corona HT Mark II 1970
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
CRX VT B18c6 -91 (skrotad)
Honda Civic Lsi -93 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
CRX VT B18c6 -91 (skrotad)
Honda Civic Lsi -93 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
-
M Scotte
- Kontakt:
Om du inte gillar insugsljud så behåll den, för den låter mycket mer utan denna.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Ok. Vad är det för typ av ljud? Susande/brummande/etc? Hörs det mycket in i kupén? Däckljudet överröstar det mesta på min bil, så jag vet inte om det gör så mycket...M Scotte skrev:Om du inte gillar insugsljud så behåll den, för den låter mycket mer utan denna.
-
M Scotte
- Kontakt:
Hörs endast mer när du gasar på, vid jämn fart är ljudet som innan.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Okej, då är det ju skitsamma.
Tusen tack för alla svar!
EDIT: Nu är bilen hel och fin igen
Den låter lite mer när man gasar på över 3-4 tusen varv, men det är absolut inte farligt.
Tusen tack för alla svar!
EDIT: Nu är bilen hel och fin igen
Senast redigerad av Henrik85 den 15 januari 2010, 22:03, redigerad totalt 1 gånger.