Drivknut
-
Guttiz
- Bil: Honda Prelude -92 Honda Accord - 94
- Namn: Markus Gattermann
Tjena!
Har en liten fråga om drivknutar.
Jag har köpt 2 stycken drivknutar nu efter att mina damasker har gått samt en drivknut knackar när man kör.
Grejen är den att jag har köpt sakerna från olika leverantörer och ena visade sig vara med abs spår...
Går det att montera ihop det ändå eller blir det helt fel? :blink:
Det är inte heller exakt samma längd på dem. :annoyed:
Bilen jag har är en Honda Accord is - 1994
Tack på förhand!
Mvh Markus
Har en liten fråga om drivknutar.
Jag har köpt 2 stycken drivknutar nu efter att mina damasker har gått samt en drivknut knackar när man kör.
Grejen är den att jag har köpt sakerna från olika leverantörer och ena visade sig vara med abs spår...
Går det att montera ihop det ändå eller blir det helt fel? :blink:
Det är inte heller exakt samma längd på dem. :annoyed:
Bilen jag har är en Honda Accord is - 1994
Tack på förhand!
Mvh Markus
There is no time to fear, When we have Honda here ;)
Honda Accord - 94 (Såld)
Honda Prelude - 92
Honda Accord - 94 (Såld)
Honda Prelude - 92
-
sherman86
- Bil: Civic -eg4
- Namn: Johan "Shörman" Sörmlind
är inte helt säker men kan inte tänka mig att det går att montera ihop den med abs (om du nu har utan abs på)...tips är ju att köpa bara en damasker för ca 50 (?) kr på mekonomen;)
-
Forenademotor.se
- Kontakt:
Det går att knacka bort abs kransen med ett dorn och en hammare då denna sitter på pressad
Men innan du gör det så kolla så du har lika många splins i båda så det ej skiljer sig år dumt att ta bort den om det nu visar sig att den ej passar på axeln
Men innan du gör det så kolla så du har lika många splins i båda så det ej skiljer sig år dumt att ta bort den om det nu visar sig att den ej passar på axeln
<!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Peter Israelsson<!--sizec--></span><!--/sizec-->
Klågerup ( skåne)
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Södervidinge.se<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->
ERC <a href="http://www.sodervidinge.se/" target="_blank">Visit My Website</a>
SS 1,24,69
Klågerup ( skåne)
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Södervidinge.se<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->
ERC <a href="http://www.sodervidinge.se/" target="_blank">Visit My Website</a>
SS 1,24,69
-
Guttiz
- Bil: Honda Prelude -92 Honda Accord - 94
- Namn: Markus Gattermann
sherman86 skrev:är inte helt säker men kan inte tänka mig att det går att montera ihop den med abs (om du nu har utan abs på)...tips är ju att köpa bara en damasker för ca 50 (?) kr på mekonomen;)
Tjena, joo jag har sådana liggandes men nu efter att ha kört med trasiga damasker under vintern så känns det bättre att byta hela drivknuten. I fall att det har kommit in salt osv?
There is no time to fear, When we have Honda here ;)
Honda Accord - 94 (Såld)
Honda Prelude - 92
Honda Accord - 94 (Såld)
Honda Prelude - 92
-
sherman86
- Bil: Civic -eg4
- Namn: Johan "Shörman" Sörmlind
Guttiz skrev:<!--quoteo(post=578195:date=23 Jan 2010, 05:56:15:name=sherman86)--><div class='quotetop'>QUOTE(sherman86 4 23 Jan 2010, 05:56:15) <a href="index.php?act=findpost&pid=578195"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->är inte helt säker men kan inte tänka mig att det går att montera ihop den med abs (om du nu har utan abs på)...tips är ju att köpa bara en damasker för ca 50 (?) kr på mekonomen;)
Tjena, joo jag har sådana liggandes men nu efter att ha kört med trasiga damasker under vintern så känns det bättre att byta hela drivknuten. I fall att det har kommit in salt osv?
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
ja det har du en poäng i iofs^^