Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Vad köpte du sist till bilen?
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
-
Little Elk
- Namn: Fredrik Edin
Att byta belägg är ju mycket enklare på dessa än org ju! Bara bort med sprintarna, in med en sån där grej som trycker in kolvarna och sen i med nya beläggen. Så någe repor ska det banne mig inte bli..Dani skrev:Svart med röd logga, de kommer ändå bli smutsiga och skrapade här eller där när man vänder och bänder för att byta belägg osv. Lika bra att det syns så lite som möjligt var man smutsat ner osv. Glöm inte heller bromsvätskan!
Och bromsvätskan ska givetvis bytas. Den där blåa saken från Ate eller vad de heter. I samma veva ska jag sätta på mina stålomspunna broms slangar som jag köpte inför fjolårets sässong som Åberg tog
Ordförande
Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
XP8 om du vill rädda dina slitsade skivor ett litet längre tag.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
-
Little Elk
Sliter XP10 så mycekt på skivorna? :huh:
Om det är så pass så kan ju XP8 Vara melodin. Har XP6 nu men de får nån annan ta över (Åberg kanske?) eller så får de gå med bilen då den säljs...
Om det är så pass så kan ju XP8 Vara melodin. Har XP6 nu men de får nån annan ta över (Åberg kanske?) eller så får de gå med bilen då den säljs...
Ordförande
-
M Scotte
- Kontakt:
Du kör ju en klumpeduns, så det är kanske krav på Xp10 för att du ska få stopp på humlan?=)
Senast redigerad av M Scotte den 15 februari 2010, 13:47, redigerad totalt 1 gånger.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
- {BÅGEN}

- Bil: Civic Ed / Civic Hybrid
- Namn: Mattias Bågenholm
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 30 times
Ha ha ha 
*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3
Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig.
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
VW Multivan
VW ID3
-
Little Elk
Haha!
Ja den väger vell ändå mer än din "gamla sportbil" och jag är tämligen säker på att jag väger mindre än dig så passa dig.
Men va fan, skivorna är ju billigare än beläggen så då kan man ju byta dom istället för belägg. :prop:
Ja den väger vell ändå mer än din "gamla sportbil" och jag är tämligen säker på att jag väger mindre än dig så passa dig.
Men va fan, skivorna är ju billigare än beläggen så då kan man ju byta dom istället för belägg. :prop:
Ordförande
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Att byta belägg är ju mycket enklare på dessa än org ju! Bara bort med sprintarna, in med en sån där grej som trycker in kolvarna och sen i med nya beläggen. Så någe repor ska det banne mig inte bli..Little Elk skrev:<!--quoteo(post=580255:date=15 Feb 2010, 12:36:32:name=Dani)--><div class='quotetop'>QUOTE(Dani 4 15 Feb 2010, 12:36:32) <a href="index.php?act=findpost&pid=580255"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Svart med röd logga, de kommer ändå bli smutsiga och skrapade här eller där när man vänder och bänder för att byta belägg osv. Lika bra att det syns så lite som möjligt var man smutsat ner osv. Glöm inte heller bromsvätskan!
Och bromsvätskan ska givetvis bytas. Den där blåa saken från Ate eller vad de heter. I samma veva ska jag sätta på mina stålomspunna broms slangar som jag köpte inför fjolårets sässong som Åberg tog
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Och du tror inte att när du ska slå ut sprintarna så kommer dornet att flytta sig lite åt sidan och göra märken på oket? Du tror inte att när du stoppar in "en sån där grej" för att trycka tillbaka kolven såkommer det bli märken på kanten där beläggen trycks in? Du tror inte att du kommer behöva byta bromsvätska även i framtiden och att det därför kommer söla och kladda?
Men visst kör hårt
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
-
Little Elk
Dani skrev:Och du tror inte att när du ska slå ut sprintarna så kommer dornet att flytta sig lite åt sidan och göra märken på oket? Du tror inte att när du stoppar in "en sån där grej" för att trycka tillbaka kolven såkommer det bli märken på kanten där beläggen trycks in? Du tror inte att du kommer behöva byta bromsvätska även i framtiden och att det därför kommer söla och kladda?
Men visst kör hårt
Jag märker att du är klen i tron du.
Nej det är klart att man inte kommer söla ner dem när man byter bromsvätska. Jag gör nemligen inte detta själv då jag är för feg (farten kan jag labba med men INTE stopp kraften) så där lämnar jag in bilen till Nelzon, min allt i allo/däck kille eller till Christers hejdunkar. Och GUD NÅDE dom om dom sölar ner dom!
Nelzon hade i alla fall en sån där fin grej med slang och en burk som vätskan hamnar i
Sen så har ju mina mekaniker vita rockar och bommulshandskar på sig då dom meckar med min bil men jag vet inte hur det ser ut hos BMW där jag har för mig du jobbar (?).
Ordförande
-
M Scotte
- Kontakt:
Ja min bil väger mindre än din alla gånger, minst 200kg om inte mer, väger du mindre än mig är du säkerligen en liten räka på ynka 70kg, så då är du förlåten. Men jag ser inte riktigt hur fem kilos skillnad blir en enorm massa så fort man sätter sig i bilen?=) Så hur blir det nu, jag har mer effekt, och mindre kilo att dras med samt en betydligt bättre hjulupphängning, kan bara ge ett resultat, jag förlorar?Little Elk skrev:Haha!
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
-
Clintan_86
Beställde K-pro, Rbc samt grenrör igår
Längtar efter montering och lite mer torra vägar ;D
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Little Elk skrev:<!--quoteo(post=580266:date=15 Feb 2010, 14:37:34:name=Dani)--><div class='quotetop'>QUOTE(Dani 4 15 Feb 2010, 14:37:34) <a href="index.php?act=findpost&pid=580266"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Och du tror inte att när du ska slå ut sprintarna så kommer dornet att flytta sig lite åt sidan och göra märken på oket? Du tror inte att när du stoppar in "en sån där grej" för att trycka tillbaka kolven såkommer det bli märken på kanten där beläggen trycks in? Du tror inte att du kommer behöva byta bromsvätska även i framtiden och att det därför kommer söla och kladda?
Men visst kör hårt
Jag märker att du är klen i tron du.
Nej det är klart att man inte kommer söla ner dem när man byter bromsvätska. Jag gör nemligen inte detta själv då jag är för feg (farten kan jag labba med men INTE stopp kraften) så där lämnar jag in bilen till Nelzon, min allt i allo/däck kille eller till Christers hejdunkar. Och GUD NÅDE dom om dom sölar ner dom!
Nelzon hade i alla fall en sån där fin grej med slang och en burk som vätskan hamnar i
Sen så har ju mina mekaniker vita rockar och bommulshandskar på sig då dom meckar med min bil men jag vet inte hur det ser ut hos BMW där jag har för mig du jobbar (?).
Hahahaha...rock on
Skämt åsido, bara lite tankar som oxå är sanna oavsett vem som gör det men lämnar du bort det så tas ju 99% av skaderisken bort
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
-
Little Elk
Smacke:
Angående din vikt har jag förväxlat dig med Smacke (oops
) så där tar du nog mig med mina 82 pannor. 
Men med mina haxxor skillz på att googla så kom jag fram till att din gammla bil väger 1.340kg och min überfeta röda sportbil väger 1.204kg.
Sen så kommer vi ju till det där med ponnysarna, jag bör ha runt 300 ponnysar i min bil till sommaren och du har runt 270 lika starka ponnysar.
Sen vet vi ju alla att röda bilar är snabbast. Och chassie spelar ju ingen roll. Man måste ju bara våga gasa tillräckligt mycket och bromas så sent man vågar. :drive1:
Dani:
Du ska få inspektera mina bromsar till mantorp. Jag ska ta med mig damvippan och microtrasan och torka av dom innan bara. Sen så tror jag du nog har rätt så rätt i att om man lämnar bort jobbet så har man större chans att itne sabba dom direkt (bromsvätskan är nog största orosmomentet) då en riktig verkstad har riktiga verktyg för att inte spilla så mycket. En anna har ju en inte några verktyg alls för detta.
Skotte, jag hoppas du förstår att jag är ironisk. :huglove:
Angående din vikt har jag förväxlat dig med Smacke (oops
Men med mina haxxor skillz på att googla så kom jag fram till att din gammla bil väger 1.340kg och min überfeta röda sportbil väger 1.204kg.
Sen så kommer vi ju till det där med ponnysarna, jag bör ha runt 300 ponnysar i min bil till sommaren och du har runt 270 lika starka ponnysar.
Sen vet vi ju alla att röda bilar är snabbast. Och chassie spelar ju ingen roll. Man måste ju bara våga gasa tillräckligt mycket och bromas så sent man vågar. :drive1:
Dani:
Du ska få inspektera mina bromsar till mantorp. Jag ska ta med mig damvippan och microtrasan och torka av dom innan bara. Sen så tror jag du nog har rätt så rätt i att om man lämnar bort jobbet så har man större chans att itne sabba dom direkt (bromsvätskan är nog största orosmomentet) då en riktig verkstad har riktiga verktyg för att inte spilla så mycket. En anna har ju en inte några verktyg alls för detta.
Skotte, jag hoppas du förstår att jag är ironisk. :huglove:
Senast redigerad av Little Elk den 15 februari 2010, 22:39, redigerad totalt 1 gånger.
Ordförande
- StockholmsJOCKE
- Bil: ITR DC2
- Namn: Jocke
- Been thanked: 3 times
Bra jobbat Clintan, helt rätt köp av prylar.Clintan_86 skrev:Beställde K-pro, Rbc samt grenrör igårLängtar efter montering och lite mer torra vägar ;D
Tror att du kommer bli mycket nöjd med det du köpt och bilen kommer bli mycket roligare med full BPU !
Så jag skulle också längta till torrare vägar om jag vore du :thumbup:
/Jocke
-
Clintan_86
Bra jobbat Clintan, helt rätt köp av prylar.GTBM skrev:<!--quoteo(post=580297:date=15 Feb 2010, 21:08:47:name=Clintan_86)--><div class='quotetop'>QUOTE(Clintan_86 4 15 Feb 2010, 21:08:47) <a href="index.php?act=findpost&pid=580297"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Beställde K-pro, Rbc samt grenrör igårLängtar efter montering och lite mer torra vägar ;D
Tror att du kommer bli mycket nöjd med det du köpt och bilen kommer bli mycket roligare med full BPU !
Så jag skulle också längta till torrare vägar om jag vore du :thumbup:
/Jocke
Tack ska du ha !
Jo jag hoppas verkligen de bli kanon när allt är på plats, tänkte jag skulle försöka övertala Valpen att också investera i lite godis
Tror de räcker med en åktur sen kommer han handla direkt
Du kan väl inte säga att jag är den ända på forumet som längtar till torra sommarvägar ? :prop:
//Magnus
-
Little Elk
Tror nog alla längat tills vägarna torkat och temperaturen krypit upp till runt 4-5 grader som lägst. 
Jag längtar då i alla fall något sjukligt mycket!!!
JRSC here I come! :drive:
Jag längtar då i alla fall något sjukligt mycket!!!
JRSC here I come! :drive:
Ordförande
-
TriXiE77
- Bil: Bilbytarkungen
- Namn: Mikael Fröjdfeldt
faan är de en riktigt HPC battle på G!?!?!? gammal mot ung... tidigare ordförande mot nya... eg mot ep... two men... one finishline!
Question is!!!? vem faan filmar alltsammans?
Question is!!!? vem faan filmar alltsammans?
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
- Kontakt:
Vet inte om Lillälgen fortfarande förväxlar mig med Smacke? Min EG väger inga 1340kg, och jag väger 5 kg mindre än lillälgen, och har nästan lika mycket hk.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
-
Featherweight
- Bil: Toyota Corona 1970 (sorry)
- Namn: Fredrik Jonsson
hahaha, bästa på länge!
Toyota Corona HT Mark II 1970
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
CRX VT B18c6 -91 (skrotad)
Honda Civic Lsi -93 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
CRX VT B18c6 -91 (skrotad)
Honda Civic Lsi -93 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
-
Little Elk
Men va fan? :huh:
Är det Smacke som har NSX oxå??? Om inte, vem fasen har den???
Jag Menar ju givetvis inget illa som jag tror alla förstår. Vi måste ju hålla värmen på något sätt under dessa bistra månader. :hpcrock:
Anledningen till att jag valde ordet gamla var just för att alla vet ju att en NSX är hondas crem de la crem men jag är ju som sagt en katastof när det kommer till namn så här tror jag allt jag får äta upp min keps.... Någon som har lite HP sås?
Är det Smacke som har NSX oxå??? Om inte, vem fasen har den???
Jag Menar ju givetvis inget illa som jag tror alla förstår. Vi måste ju hålla värmen på något sätt under dessa bistra månader. :hpcrock:
Anledningen till att jag valde ordet gamla var just för att alla vet ju att en NSX är hondas crem de la crem men jag är ju som sagt en katastof när det kommer till namn så här tror jag allt jag får äta upp min keps.... Någon som har lite HP sås?
Senast redigerad av Little Elk den 16 februari 2010, 23:27, redigerad totalt 1 gånger.
Ordförande
men scotte kör EG b18 kompressor 
Elvis
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
- {BÅGEN}

- Bil: Civic Ed / Civic Hybrid
- Namn: Mattias Bågenholm
- Been thanked: 30 times
Ha ha snacka om att röra till de...
Du e rolig du Fredrik...
Du e rolig du Fredrik...
*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
VW Multivan
VW ID3
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
VW Multivan
VW ID3
detta var värre än när jag rörde till de me Dani och Eko, båda hade samma visningsbild
Elvis
-
Little Elk
Det bjuder jag så gärna på. 
Nått måste vi ja ha att skratta över nu i vintermörkret...
Skotte, hoppas du inte känner dig nertrampad. Menar som sagt inget illa. :huglove:
Nått måste vi ja ha att skratta över nu i vintermörkret...
Skotte, hoppas du inte känner dig nertrampad. Menar som sagt inget illa. :huglove:
Ordförande
usch hur ska scotte förlåta dig, du trode han var smacke ,haahahaha jag hade inte förlåtit dig! 
Elvis
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Scotte kör SS med NSX, jo jag tackar det hade jag velat se 
Nämen det är väl allmänt kännt att en EG väger betydligt mer än en CTR som har extra ljudisolering och stora tunga fälgar. haha fy sjutton så sjukt!
Nämen det är väl allmänt kännt att en EG väger betydligt mer än en CTR som har extra ljudisolering och stora tunga fälgar. haha fy sjutton så sjukt!
- NitraM
- Bil: Cr-v Gen 1 / CRX gen 1 / EE9
- Namn: Martin Augustsson
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 86 times
hhahahaha fy faan vad jag har älskat och läst detta. 
du är så vilsen lille älg
undra hur detta kommer bli på kryssningen sen . när alla börjar bli onyktra och man sitter och snackar på småtimmarna.
då måste ju detta snack komma upp.
smacke kör nsx och lotus seven kit bil med s2000 motor och crv blöjexpress om jag inte mistar mig.
och SCOTTE kör egb18 kompressor och en insight... det kanske är insighten du menar att du kör ifrån ^^
det enda du har haft rätt med hittills mannen är att båda deras nick namn börjar med S
du är så vilsen lille älg
undra hur detta kommer bli på kryssningen sen . när alla börjar bli onyktra och man sitter och snackar på småtimmarna.
då måste ju detta snack komma upp.
smacke kör nsx och lotus seven kit bil med s2000 motor och crv blöjexpress om jag inte mistar mig.
och SCOTTE kör egb18 kompressor och en insight... det kanske är insighten du menar att du kör ifrån ^^
det enda du har haft rätt med hittills mannen är att båda deras nick namn börjar med S
Senast redigerad av NitraM den 17 februari 2010, 10:06, redigerad totalt 1 gånger.
Martin Augustsson
Privat: 0735-325213
Inköpsansvarig på Nya Allbilskroten