"– Först jobbar vi bara med Prius, men vi ska bygga om alla Toyotas och Lexus hybrider. Däremot inte Hondas, deras elmotor är för klena."
jahapp....
Vad gäller Toyota har man ju hört att mekaniken i mycket har varit överdimensionerad, vilket fått till resultat att bilarna (och bussarna) hållt mycket bra.M Scotte skrev:Få tillverkare kan kosta på sig att överdimensionera saker som man gjorde förr i tiden. Japaner komme ralltid göra det i större utsträckning än europeiska, men samtidigt betydligt mindre än tidigare.
Kraft kör en nia, med 3" från turbo, och filter, mappad för detta. Runt 380hk och 500Nm, dock hann han bara ett varv på ringen innan lådan var historia.blown skrev:Evo X med U'K-avgaset och ett lite luftigare panelfilter ger efter mappning strax över 400 häst, om sen växellåda håller i längden vet jag inte, men det verkar duga för evo-Jocce iaf. Det är nog det närmaste man kommer en Supra med en modern bil.
Just saying...
Kraft kör en nia, med 3" från turbo, och filter, mappad för detta. Runt 380hk och 500Nm, dock hann han bara ett varv på ringen innan lådan var historia.M Scotte skrev:<!--quoteo(post=584027:date=29 Mar 2010, 17:06:17:name=blown)--><div class='quotetop'>QUOTE(blown 4 29 Mar 2010, 17:06:17) <a href="index.php?act=findpost&pid=584027"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Evo X med U'K-avgaset och ett lite luftigare panelfilter ger efter mappning strax över 400 häst, om sen växellåda håller i längden vet jag inte, men det verkar duga för evo-Jocce iaf. Det är nog det närmaste man kommer en Supra med en modern bil.
Just saying...
Dock är det väl så att "Supra" är ett starkt varumärke när det gäller prestanda, inte "Toyota".Welen XLR8 Performance skrev:... KOlla på supran vad den gjort för varumärket för unga män.. Man kan ju hoppas att det hjälper till att bygga upp varumärket så att det lönar sig att göra så.. Helt borkastat är det ju inte i alla fall. Man kan ju hoppas på att det kommer att överdimensioneras i sådana syften i framtiden.. Jag skulle tro att det inte blir så tyvärr..