Charlie är förbannat duktig chafför och han hade inte kört på kinnekulle förr så han hamna
i den klassen han gjorde, nån borde ha flyttat upp han en klass eller 2 helt klart.
Sen har det vart mycket snack på dom andra klubbarnas forum om den lånade RS500 som vi åkte ner i
läs min lilla blogg så får ni hela historian
http://jjizzle.wordpress.com/2010/09/07 ... cus-rs500/
jag kan iaf erkänna att jag va förbannat dum som sålde min system kamera för nått år sen, för faaaan så kul det va å fota lite igen
trots att det va en Nikon som ja inte hade koll på alls, tack för lånet Okyo å hjälmen åxå för den delen
Eftersnack + bilder (?) Kinnekulle 2010
Kategoriregler
Här skapar du eftersnackstrådar med bilder och filmer.
Här skapar du eftersnackstrådar med bilder och filmer.
- Börja alltid topic med "Eftersnack:" Detta för att det ska bli enkelt vid en sökning att se vilken tråd som är inför och efter en träff.
- Ha alltid med träffdatum i topic.
-
Jimmy
- Bil: Civic EG
- Namn: Jimmy Eriksson
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Shit, hade han lånat bilen bara alltså? För att köra på banan eller bara för att provköra generellt?
Om jag förstår det rätt, så har han köpt en RS500 som skulle kommit förra veckan med det blev något trubbel med "folieringen" så Ford Sverige lånade deras press bil till honom över helgen så han skulle kunna köra på "kullen"
Nuvarande Hondor:
Honda lös
Tidigare ägda Hondor:
Honda Integra Type-R -98
Honda Civic Coupé LSi -95
Honda Civic HB -87
Honda Crx 1.6 -86
Honda Civic EK 1,5 HB -96
Honda lös
Tidigare ägda Hondor:
Honda Integra Type-R -98
Honda Civic Coupé LSi -95
Honda Civic HB -87
Honda Crx 1.6 -86
Honda Civic EK 1,5 HB -96
- Zahak
- Bil: BMW E46 320Ci
- Namn: Johannes Henrysson
- Kontakt:
Riktigt schysst av Ford. Har ju tittat runt lite i de andra forumen också och förstod att den var lånad, men förstod aldrig hela storyn. Riktigt bra service.Jimmy skrev:Charlie är förbannat duktig chafför och han hade inte kört på kinnekulle förr så han hamna
i den klassen han gjorde, nån borde ha flyttat upp han en klass eller 2 helt klart.
Sen har det vart mycket snack på dom andra klubbarnas forum om den lånade RS500 som vi åkte ner i
läs min lilla blogg så får ni hela historian
http://jjizzle.wordpress.com/2010/09/07 ... cus-rs500/
jag kan iaf erkänna att jag va förbannat dum som sålde min system kamera för nått år sen, för faaaan så kul det va å fota lite igen
trots att det va en Nikon som ja inte hade koll på alls, tack för lånet Okyo å hjälmen åxå för den delen
Sen alltså, jag tycker inte att han är en dålig förare, bara att han var en aning aggressiv vid något tillfälle.
Behöver ju inte göra större sak av det hela nu. Ingen skada skedd och jag tror ändå att alla är överens om att det var riktigt kul att köra?
[url=http://johannes.leafstudios.se]Johannes Henrysson | Antingen är det åt det ena hållet, eller det andra.[/url]
-
Jimmy
- Bil: Civic EG
- Namn: Jimmy Eriksson
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
som sagt han har beställt en å vart måttligt irriterad när det kom 5 bilar till sverige utan folie, varav en var hans
sen att dom lånar ut bilen till charlie när dom vet att han ska köra bana är förbannat stort av ford så all heder åt dom
sen att dom lånar ut bilen till charlie när dom vet att han ska köra bana är förbannat stort av ford så all heder åt dom
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.RubNScrape.com
www.RubNScrape.com
- David Lundin
Ja fan det var inte illa får jag säga!
- Hammerin
- Bil: Integra Type-r -98
- Namn: Richard Hammerin
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 12 times
Nu skall vi se om jag får det till att funka, men här skall det vara en liten film från mig på Kullen.
Var snälla! Detta är min oskuld som ryker.
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
Kul att se sin bil bakifrån.Hammerin skrev:Nu skall vi se om jag får det till att funka, men här skall det vara en liten film från mig på Kullen.
När du filmade mig så körde jag på de gamla Direzzorna och vi snittade runt på ca 1:04 - 1:05
Sen ser man tydligt hur mycket snabbare du accelererar på Start/Mål-rakan.
Turbo is da shit!
Nu till lite konstruktiv kritik:
- Kamerans placering OK
- Bildstabilitet och skärpa OK med tanke på din gamla kamera
- Men flytta på Perf.Boxen, den skymmer mitt i bild
- Skippa de töntiga textkommentarerna, och varför är de på svengelska ?
Väntar du på att TopGear skall ringa och erbjuda dig en roll som programledare när Jeremy Clarkson pensioneras ?
Mvh Benci_Hovanyi
- Hammerin
- Bil: Integra Type-r -98
- Namn: Richard Hammerin
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 12 times
Ja, vi vet att alltid är det något.benci skrev:Kul att se sin bil bakifrån.Hammerin skrev:Nu skall vi se om jag får det till att funka, men här skall det vara en liten film från mig på Kullen.
Var snälla! Detta är min oskuld som ryker.![]()
När du filmade mig så körde jag på de gamla Direzzorna och vi snittade runt på ca 1:04 - 1:05
Sen ser man tydligt hur mycket snabbare du accelererar på Start/Mål-rakan.
Turbo is da shit!![]()
Nu till lite konstruktiv kritik:
- Kamerans placering OK
- Bildstabilitet och skärpa OK med tanke på din gamla kamera
- Men flytta på Perf.Boxen, den skymmer mitt i bild
- Skippa de töntiga textkommentarerna, och varför är de på svengelska ?
Väntar du på att TopGear skall ringa och erbjuda dig en roll som programledare när Jeremy Clarkson pensioneras ?
Ja,turbo är kul!
Ja, jag såg boxens taskiga placering tyvärr. skall placera den mitt framför mig i stället.
Kommentarerna tycker jag är lite kul och lite intressanta, tech info om bilarna i bild är alltid intressant tex motor, effekt m.m. Det förklarar lite om hur dagen är och hur jag upplever den.
SVENGELSKA! Du får nog sätta dig i skolbänken igen
Visst kanske lite Oidiomatisk, men inget man inte kan ha överseende med.
Är tyvärr inte tillräckligt lång för att ersätta honom
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
- Jalle
- Bil: Acura TL 2004
- Namn: Jari Saren
Vart juh skitbra! Kul med film. Håller med om placeringen av PB:en, lite i vägen. Annars tycker jag kvaliten var bra.
Din crx går verkligen fint, borde bli grym på mantorp. Tänker du ladda på mer eller kör du på max nu :?:
Shit vad min rök, men jag var i alla fall inte värst :lol:
Min skall plockas ner och renoveras/masseras, måste göra något så man hänger med bättre på rakorna, får se vad jag hittar på :wink:
Har gjort en "att göra inför 2011 lista" men den blev på tre A4 sidor och på tok för dyr så det blir till att prioritera. Verkar bli en spännande säsong 2011.
Din crx går verkligen fint, borde bli grym på mantorp. Tänker du ladda på mer eller kör du på max nu :?:
Shit vad min rök, men jag var i alla fall inte värst :lol:
Min skall plockas ner och renoveras/masseras, måste göra något så man hänger med bättre på rakorna, får se vad jag hittar på :wink:
Har gjort en "att göra inför 2011 lista" men den blev på tre A4 sidor och på tok för dyr så det blir till att prioritera. Verkar bli en spännande säsong 2011.
______
Banbil: Del sol -92 H22
Vardagsbil: Acura TL 2004
MC: Yamaha XT660X
- David Lundin
Blev du peppad av tiden på Mantorp och vill ha lite mer fart på rakorna nu också?Jalle skrev:Min skall plockas ner och renoveras/masseras, måste göra något så man hänger med bättre på rakorna, får se vad jag hittar på
- Zahak
- Bil: BMW E46 320Ci
- Namn: Johannes Henrysson
- Kontakt:
Kul film. Kan väl hålla med om att boxen kanske var lite i vägen ibland, men så farligt var det ändå inte.
[url=http://johannes.leafstudios.se]Johannes Henrysson | Antingen är det åt det ena hållet, eller det andra.[/url]
- Jalle
- Bil: Acura TL 2004
- Namn: Jari Saren
[quote="David Lundin"][quote="Jalle"]Min skall plockas ner och renoveras/masseras, måste göra något så man hänger med bättre på rakorna, får se vad jag hittar på :wink:[/quote]
Blev du peppad av tiden på Mantorp och vill ha lite mer fart på rakorna nu också? :)[/quote]
Det skall gå fortare överallt på banan, som jag sagt tidigare: mål för 2011 på mantorp under 1.30,0 :twisted:
Och detta utan överladd..
Blev du peppad av tiden på Mantorp och vill ha lite mer fart på rakorna nu också? :)[/quote]
Det skall gå fortare överallt på banan, som jag sagt tidigare: mål för 2011 på mantorp under 1.30,0 :twisted:
Och detta utan överladd..
______
-
Honda4ever
OJOJOJ vad den svarta Forden gick. Resten såg ut som konor...
Bra fart i turbo Hondan också, man ser att framförvarande bilar blir stressade när den tutar för omkörning...bra kört helt enkelt.
Bra fart i turbo Hondan också, man ser att framförvarande bilar blir stressade när den tutar för omkörning...bra kört helt enkelt.
Jocke Johansson.
Kör hellre än bra...
Fd Civic Esi -92
Kör hellre än bra...
Fd Civic Esi -92