Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Hur många FN2 Champion White finns det i Sverige?
- LaCiViC
- Bil: CIVIC - 88
- Namn: Ramiz Mansur
Skulle vara 16 st som sverige skulle få men det känns att det finns mer .
SÖDERTÄLJE BILVERKSTAD
DITEC Car Preservation Center
www.ditec-sodertalje.se
Aukt. Honda Service
Autoexperten Verkstad
www.sodertaljebilverkstad.se
Ramiz Mansur
0735694651
DITEC Car Preservation Center
www.ditec-sodertalje.se
Aukt. Honda Service
Autoexperten Verkstad
www.sodertaljebilverkstad.se
Ramiz Mansur
0735694651
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Jag hade för mig det var 20st? Kanske bara var 16...
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
70st har tagits in.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
- Zahak
- Bil: BMW E46 320Ci
- Namn: Johannes Henrysson
- Kontakt:
Hur många har letat sig hit då? 
(det finns väl ca 7-8st på garaget, inkl min?)
[url=http://johannes.leafstudios.se]Johannes Henrysson | Antingen är det åt det ena hållet, eller det andra.[/url]
+1 (ej på garaget)Zahak skrev:Hur många har letat sig hit då?
Henrik Fleur
Honda CTR CW -10 "vardagsracer"
Alfa Romeo GTV -96 "långsam banåkarbil"
Alfa Romeo GTV6 3.0 -87 "glassätarbil"
-
Haziza
- Bil: Honda S2000
- Namn: Jeff Holmström
Har kollar på blocket över en månad nu, ser ut som att dessa bilar verkar vara extremt svår sålda för firmorna. Finns en del hyllvärmare som stått på firman långt över 2 månader. Dessa bilar måste ju gå pruta rätt så bra på?
Är själv sugen på en, dock så verkar de flesta bilar rullat ett par mil, allt ifrån 5 till 200mil.
Är själv sugen på en, dock så verkar de flesta bilar rullat ett par mil, allt ifrån 5 till 200mil.
Trevligt! Har hört av kompisar (som först trodde att det var mig dom mötte) att det ska rulla nån till i stan. Kommer montera Type R dekaler/emblem så folk känner igen migZahak skrev:Oh, en till så nära som helsingborg, härligt!
Henrik Fleur
Jag är såååå sugen på att köpa mig en, men priserna varierar ganska mycket från firma till firma..hur mycket ska man betala igentligen
Kör -Accord Type-R -99
Körde:
-Civic Type-R -05
-Integra Type- DC5 -02
-Civic VTi -98
-Civic Type-R -05
-Accord Type-R-99
-Civic VTi hb -92
-Civic Lsi hb -95
--I once had an Audi S3...sold it after a DC5 Integra Type R ate me for breakfast--
Körde:
-Civic Type-R -05
-Integra Type- DC5 -02
-Civic VTi -98
-Civic Type-R -05
-Accord Type-R-99
-Civic VTi hb -92
-Civic Lsi hb -95
--I once had an Audi S3...sold it after a DC5 Integra Type R ate me for breakfast--
- Zahak
- Kontakt:
Hur länge har du haft den? Har varit med om samma, fast de flesta har inte varit säkra på om det var en Type R, så jag tänkte att de nog hade misstagit sigHJF skrev:Trevligt! Har hört av kompisar (som först trodde att det var mig dom mötte) att det ska rulla nån till i stan. Kommer montera Type R dekaler/emblem så folk känner igen migZahak skrev:Oh, en till så nära som helsingborg, härligt!
Ang priset så vet jag inte riktigt vad som ses som okej nu? Jag köpte min för ca 250, men det var ju i slutet av December i fjol.
[url=http://johannes.leafstudios.se]Johannes Henrysson | Antingen är det åt det ena hållet, eller det andra.[/url]
Har haft den en månad ungefär, hämtade ut bilen 31/8. Bilpartner i Skåne har köpt upp några helt nya CW och säljer dem till kampanjpris. Pris för en ny 219.900:-. Bra rabatt jämfört med ordinarie pris, det som gjorde att jag kom till skott och gjorde ett byte... Har precis beställt dekalsetet och det kommer om en vecka, sen går det att se skillnad på vems som är vems 
Henrik Fleur
- Zahak
- Kontakt:
Härligt, jag funderar faktiskt på lite detaljer som skulle göra min lite mer unik också, men inga extra type r emblem då.. 
Vad säger du om bilen än så länge då?
Jag tror jag nöjer mig med dekalerna, sen börjar det bli dyrtZahak skrev:Härligt, jag funderar faktiskt på lite detaljer som skulle göra min lite mer unik också, men inga extra type r emblem då..
Jag är helnöjd med bilen. Visst kan man hitta detaljer att gnälla på om man är petig, men på det hela taget kanon!
PS. Min förra FN2a som jag bytte in står på Bilpartner förresten, om någon skulle vara spekulant på den går det bra att ställa frågor till mig om det skulle behövas.
Henrik Fleur
- Zahak
- Kontakt:
Skoj. Har hittat några detaljer att klaga på, men det är ju småsaker.. (tex svängradie, att stolen återställs till längst fram i cp-ställning när man har låtit någon kliva in i baksätet mm)
Hade inte tänkt några större/dyrare förändringar än, utan funderade mest på någon form av dekaler (men som sagt inte r-dekaler). Men får väl se vad det blir, vill ändå hålla den hyfsat clean (klart att jag kan kladda ner bilen om jag får betalt för det
).
Hade inte tänkt några större/dyrare förändringar än, utan funderade mest på någon form av dekaler (men som sagt inte r-dekaler). Men får väl se vad det blir, vill ändå hålla den hyfsat clean (klart att jag kan kladda ner bilen om jag får betalt för det
Nån som gjort nåt klipp på sin CW?, sett några nu som ligger på 219,900:-, ganska hyffsat för en ny bil enligt mig.
Kör -Accord Type-R -99
Körde:
-Civic Type-R -05
-Integra Type- DC5 -02
-Civic VTi -98
-Civic Type-R -05
-Accord Type-R-99
-Civic VTi hb -92
-Civic Lsi hb -95
Körde:
-Civic Type-R -05
-Integra Type- DC5 -02
-Civic VTi -98
-Civic Type-R -05
-Accord Type-R-99
-Civic VTi hb -92
-Civic Lsi hb -95
-
Holman85
- Bil: Nissan Qashqai
- Namn: Andreas Holmgren
Funderar på en Cw jag också:) fina bilar!
Stockholm - Lidingö
Kör - Honda CBR 600RR' 06:a - Moviestar
kör - VW Caddy 08:a vit
kör - Nissan Qashqai 2.0 Tekna 2010 Svart
kör - VW Caddy 08:a vit
kör - Nissan Qashqai 2.0 Tekna 2010 Svart
csos
- Bil: Honda Civic Type R CW
- Namn: Conny Svensson
Grym bil! Köpte den på Åkessons bil i Götene. Har, trots många bilar, aldrig varit med om maken till service!!!Holman85 skrev:Funderar på en Cw jag också:) fina bilar!
Kolla gärna in min. Stripade den i somras. Tycker den blev bra.
Effekten blev att den blev både lägre och bredare.
Jag är ny här och tycker det är svårt att navigera i alla trådar och vad det nu är ni kallar olika sidor....
Hej alla!
Funderar starkt på att köpa mig en Fn2 CW till våren. Och som det i tråden tagits upp så verkar den ganska svårsåld då det står en hel del hos handlare (och de har stått länge!).
Vad kan man tänkas ge för en CW idag? Med vinterdäck då såklart. Svårt att svar på kanske men dela gärna med er av hur ni skulle resonerat
// Snick
Funderar starkt på att köpa mig en Fn2 CW till våren. Och som det i tråden tagits upp så verkar den ganska svårsåld då det står en hel del hos handlare (och de har stått länge!).
Vad kan man tänkas ge för en CW idag? Med vinterdäck då såklart. Svårt att svar på kanske men dela gärna med er av hur ni skulle resonerat
// Snick
Billigaste i dagsläget på firma är 195 000kr. Ring och kolla med de som du finner intressanta och pruta. Det är svårt att säga vad någonting är värt! Enligt mig är värdet på saker och ting det någon är villig att betala för produkten.snick skrev:Hej alla!
// Snick
FN2 CW är kanske svårsåld i dagsläget men enligt mig är det en bättre investering i framtiden dels på diff och dels för den läckra färgen som trots allt inte är en dussin bil som "vanliga" FN2:an blivit.
Mvh Aidin
http://www.blocket.se/hela_sverige/bilar?ca=15&q=civic type r&cg=1020&st=s&mys=2007&cxcw=1&l=0&sp=1&w=3
Blir det en Fn2 så blir det absolut en CW! 
Är väl då bara att ringa och pruta sen när det börjar närma sig vår då. Men sålänge som de stått hos firmorna så tycker man ju att det borde gå att slipa på de priserna än mer... Är ju ändå en "gammal" modell nu.
Men skull ju vara kul att höra vad ni skulle gissa på att man kan lösa en FN2 CW för i dagsläget;)
är då helt införstådd med att det är era gissningar!
MVH Snick
Är väl då bara att ringa och pruta sen när det börjar närma sig vår då. Men sålänge som de stått hos firmorna så tycker man ju att det borde gå att slipa på de priserna än mer... Är ju ändå en "gammal" modell nu.
Men skull ju vara kul att höra vad ni skulle gissa på att man kan lösa en FN2 CW för i dagsläget;)
är då helt införstådd med att det är era gissningar!
MVH Snick
- Zahak
- Kontakt:
Tycker att det borde gå att pruta till åtminstone (för ny då alltså) 200k inkl vinterdäck. Begagnad borde gå att trycka ner till 180k, eller kanske till och med mer. Borde ju bara vara att gnälla om att nybil går för 220k, och att ett år gammal bil med nästan 2000 mil i nacken tappar i värde och blabla. Sen om handlaren säger att bilen kostade 250k för ett år sen spelar ju faktiskt ingen roll eftersom man som köpare utgår från nypriset just nu 
Annars kan du ju pröva en klassiker. Gå in och lägg ett bud, nappar inte handlaren så kommer du tillbaka om en vecka, och om en vecka, och... Förutsatt att bilen inte blir såld under tiden så... Bilhandlare brukar inte uppskatta att bilarna bara står och samlar damm.
O andra sidan så vet jag inte om jag tycker att man kan kalla det för svårsålt. BMW-handlaren här hade en Z4 i bilhallen när jag var där och tittade på hösten för ca ett år sen. Den hade drivor av damm och spindelnät i sig, där kan man snacka svårsåld...
Ps. För övrigt så är nypriset på en vanlig GT ungefär samma som CW just nu, så det finns väl verkligen ingen som helst anledning till att inte köpa en CW.
Annars kan du ju pröva en klassiker. Gå in och lägg ett bud, nappar inte handlaren så kommer du tillbaka om en vecka, och om en vecka, och... Förutsatt att bilen inte blir såld under tiden så... Bilhandlare brukar inte uppskatta att bilarna bara står och samlar damm.
O andra sidan så vet jag inte om jag tycker att man kan kalla det för svårsålt. BMW-handlaren här hade en Z4 i bilhallen när jag var där och tittade på hösten för ca ett år sen. Den hade drivor av damm och spindelnät i sig, där kan man snacka svårsåld...
Ps. För övrigt så är nypriset på en vanlig GT ungefär samma som CW just nu, så det finns väl verkligen ingen som helst anledning till att inte köpa en CW.
- Yobaman
- Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
- Namn: Fredrik Tennberg
Jag blev förvånad över det lilla antalet. När jag gick in på honda och kollade då de släpptes verkade det gå att välja CW precis som vilken modell som helst, utan begränsning..
Är gränsen för att Honda inte tror de kan sälja fler i svea eller någon annan anledning till just 70?
Är gränsen för att Honda inte tror de kan sälja fler i svea eller någon annan anledning till just 70?
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
- Zahak
- Kontakt:
CW var väl tänkt till att vara en begränsad utgåva som skulle vara lite mer speciell. Har ju egen numrering från noll osv.
Sen tror jag inte att det har varit så enkelt att sälja dem i Sverige. När jag skulle köpa min så tyckte ju säljaren att det var viss prestige i att just deras lilla bilaffär lyckats sälja en cw (de var väl 3 eller 4 affärer som samsades om en och samma cw).
Sen tror jag inte att det har varit så enkelt att sälja dem i Sverige. När jag skulle köpa min så tyckte ju säljaren att det var viss prestige i att just deras lilla bilaffär lyckats sälja en cw (de var väl 3 eller 4 affärer som samsades om en och samma cw).
- Yobaman
- Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
- Namn: Fredrik Tennberg
EP3 har ju också numrering om jag inte missuppfattat? Dock inte lika låga antal men ändå, hehe 
Tänker på den lilla plåten på luckan mellan stolarna.
Tänker på den lilla plåten på luckan mellan stolarna.
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98