Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Hpc´s egen röstning i valet
-
moggesthlm
- Been thanked: 6 times
Lägg eran röst, så får vi se vilka som vinner hpc´s röster
//Morgan Blom, Stockholm
Kör:
Honda Civic 1.5 Sedan -88
Honda Civic 1.6i 16v K20 swap -89
Honda Legend 3.5 -97
Honda Integra Type - R -99
Honda Accord V6 Hybrid - 07
Honda Civic Tourer -14
Kör:
Honda Legend 3.5 -97
Honda Civic Tourer -14
- Mordiiax
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
HPC borde byta färgtema till något mer blått istället 
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
HPC IRC CREW
-
moggesthlm
- Been thanked: 6 times
ser så utMordiiax skrev:HPC borde byta färgtema till något mer blått istället
//Morgan Blom, Stockholm
Kör:
Honda Legend 3.5 -97
Honda Civic Tourer -14
Kör:
Honda Legend 3.5 -97
Honda Civic Tourer -14
- Rogge/AUTOMONTAGE
- Bil: XC70, 244, Husbil
- Namn: Roger "Rogge" Ohlsson
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 7 times
Deadhead skrev:Intressant att sd får fler röster än sossarna.
Roger Ohlsson
0733200002
Kullen -14 1:03,0 EG
Sviesta -14 1:05,5 EG
M-torp -13 1:33,0 EG
Sturup -12 1:17,3 S40
G-åsen -10 1:16,8 EG
K-torp -09 1:15,4 S40
Lunda -09 1:25,6 EG
A-torp -06 2:05,4 Citroen
0733200002
Kullen -14 1:03,0 EG
Sviesta -14 1:05,5 EG
M-torp -13 1:33,0 EG
Sturup -12 1:17,3 S40
G-åsen -10 1:16,8 EG
K-torp -09 1:15,4 S40
Lunda -09 1:25,6 EG
A-torp -06 2:05,4 Citroen
Fick inget rostkort i ar sa det verkar som jag lagger ner min (finns inte som valmojlighet).
Trodde de alltid skickade ut rostkort till utlandssvennar, fick det forra gangen det var val. Kanner mig lite smatt utanfor da jag inte heller fick rosta i parlamentsvalet har, endast borgmastarvalet.
Trodde de alltid skickade ut rostkort till utlandssvennar, fick det forra gangen det var val. Kanner mig lite smatt utanfor da jag inte heller fick rosta i parlamentsvalet har, endast borgmastarvalet.
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
Tackar, fast jag var lite sent ute. Skulle tydligen hangt pa laset i Augusti for att de skulle hunnit med det, sa blir inget med det i ar. Far vackert vanta tills nasta gang..
Kanns lite fel att inte rosta, forsta gangen som jag inte deltagit.
Kommer fortfarande ihag forsta gangen; vi drog pa oss roda 'Mao Rules' och 'Che for President' trojor och traskade ner till rostlokalen. Sag helfestligt ut nar valfiskarna utanfor ryggade tillbaka illa kvickt nar de sag trojorna
Kanns lite fel att inte rosta, forsta gangen som jag inte deltagit.
Kommer fortfarande ihag forsta gangen; vi drog pa oss roda 'Mao Rules' och 'Che for President' trojor och traskade ner till rostlokalen. Sag helfestligt ut nar valfiskarna utanfor ryggade tillbaka illa kvickt nar de sag trojorna
-
M Scotte
- Kontakt:
Vidrigt helt rätt, men folk utnyttjar missnöjesparti för att göra sin röst hörd, när andra partier inte levererar lika enkla svar på frågor som upprör människor. Jag tror att SD kommer avancera något enormt i detta val, och inte alls omöjligt att dem kliver en bra bit ovanför 4 %-spärren i riksdagsvalet. I kommunalval, kan dem få en betydligt större roll än dem redan haft. I Landskrona träffafe dem nästan in på 25% förra valet, Malmö snuddande nära 10%. I speciellt dessa två kommuner kommer man nog se ännu större stöd under nästa mandatperiod.
Icke-demokratiska partigrunder japp, men likväl kommer dem få en mängd röster från människor som är enormt missnöjda med situationen.
Icke-demokratiska partigrunder japp, men likväl kommer dem få en mängd röster från människor som är enormt missnöjda med situationen.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Är man missnöjd med de etablerade partierna kan man rösta blankt, då visar man att man är missnöjd och inte bara lat, samt utan att stödja idioter. Jag är rädd att SD håller på att gräva fram smygrasisten i Svensson dock, genom att göra det till synes rumsrent.
-
M Scotte
- Kontakt:
Så kan man som rationell människa resonera, men det ger ingen direkt effekt. Piratpartiet är ett annat misnöjesparti, med i princip endast en fråga, som fick stort stöd av många grupper av människor.
Blankröst är för abstrakt för en missnöjd person med snävt seende.
Blankröst är för abstrakt för en missnöjd person med snävt seende.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
- NitraM
- Bil: Cr-v Gen 1 / CRX gen 1 / EE9
- Namn: Martin Augustsson
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 86 times
Är sjukt att se hur SD bara ligger 7 personer efter Moderaterna..
DET ÄR SJUKT!!!
Ni som röstar SD kanske borde köra volvo eller saab också. istället för något som kommit in i landet och inte byggts här
DET ÄR SJUKT!!!
Ni som röstar SD kanske borde köra volvo eller saab också. istället för något som kommit in i landet och inte byggts här
Martin Augustsson
Privat: 0735-325213
Inköpsansvarig på Nya Allbilskroten
-
M Scotte
- Kontakt:
Respektera folks val Martin, vi behöver inte skapa interna motsättningar pga folks val i politiken, i slutändan är politiken långt från våra vanliga diskussioner på forumet.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
-
M Scotte
- Kontakt:
Det ska bli väldigt intressant att se hur väl HPC:s val speglar rikets total procenttal på söndag.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
- NitraM
- Bil: Cr-v Gen 1 / CRX gen 1 / EE9
- Namn: Martin Augustsson
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 86 times
sorry.. har bara en väldigt dålig dag än så länge..
klart får folk får rösta det de tror på.
Kan bara inte fatta det dock.
klart får folk får rösta det de tror på.
Kan bara inte fatta det dock.
Martin Augustsson
Privat: 0735-325213
Inköpsansvarig på Nya Allbilskroten
-
Frode85
- Bil: Prelude BA4 1990
- Namn: Frode Altink
- Has thanked: 1 time
du har helt rätt. men det hjälper inte ett dugg med en förklaring till varför.M Scotte skrev:Vidrigt helt rätt, men folk utnyttjar missnöjesparti för att göra sin röst hörd, när andra partier inte levererar lika enkla svar på frågor som upprör människor. Jag tror att SD kommer avancera något enormt i detta val, och inte alls omöjligt att dem kliver en bra bit ovanför 4 %-spärren i riksdagsvalet. I kommunalval, kan dem få en betydligt större roll än dem redan haft. I Landskrona träffafe dem nästan in på 25% förra valet, Malmö snuddande nära 10%. I speciellt dessa två kommuner kommer man nog se ännu större stöd under nästa mandatperiod.
min direkta reaktion när jag såg att det fanns 10 pers här som tänker rösta på SD så funderade jag allvarligt över om det var dags att säga upp mitt medlemskap i hpc! kom fram till att det var en överdriven reaktion och lugnade mig lite, men jag tar det jävligt allvarligt.
det bästa hade nog varit om denna tråd inte kommit upp! alldeles för stor risk att detta spårar ur!
-
Kimzz
- Bil: Integra Type-R DC5
- Namn: Kim Huseby
- Been thanked: 1 time
Alla har ju rätt till sin åsikt. Jag kan ju säga samma sak att det är vidrigt att folk röstar på Sossarna för jag tycker dom har helt fel åsikter.
Det är upp till var och en, alla sitter i olika situationer m.m.
Själv skulle jag inte ha nått att säga pga av att jag inte är Svensk medborgare utan Norsk
Själv skulle jag inte ha nått att säga pga av att jag inte är Svensk medborgare utan Norsk
Bilar i min ägo:
Honda CR-V 2,2 CTDi Executive -07
Honda Integra Type-R CW DC5 -02
Honda Accord 2,0 -94
www.tsdtuning.se
Honda CR-V 2,2 CTDi Executive -07
Honda Integra Type-R CW DC5 -02
Honda Accord 2,0 -94
www.tsdtuning.se
-
Frode85
- Bil: Prelude BA4 1990
- Namn: Frode Altink
- Has thanked: 1 time
det är bara det att sossarna (vare sig de har bra eller dålig politik) inte baserar sin politik på rasistiska åsikter.Kimzz skrev:Alla har ju rätt till sin åsikt. Jag kan ju säga samma sak att det är vidrigt att folk röstar på Sossarna för jag tycker dom har helt fel åsikter.
- Chrille79
- Bil: CH1
- Namn: Christian Roskjaer
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 20 times
Jag gjorde valtestet på svt. Då blev det 50/50 mellan SD & M.
Blev förvånad sj faktiskt. Som sagt innan, tror många rösta på SD i rent missnöje. Men tror nog inte att nån skulle vilja ha dom vid makten.
Blev förvånad sj faktiskt. Som sagt innan, tror många rösta på SD i rent missnöje. Men tror nog inte att nån skulle vilja ha dom vid makten.
Gammal räv...
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Jag röstar själv på Piratpartiet för övrigt, de må vara ett enfrågeparti men det råkar vara en fråga som ligger mig nära om hjärtat (personlig integritet och inget annat alltså). Jag tror inte de kommer förändra världen men det behövs någon åtminstone ifrågasätter idioter som Bodström när de böjer sig för kommersiella intressen och tullar på integriteten.
De etablerade partierna känns mest som en gröt med löften och lite substans. Att rösta på nationalsocia... förlåt, Sverigedemokraterna, är inget alternativ. Synd att folk bryr sig mindre om personlig integritet än hudfärg och kulturella skillnader (vad det än må vara kamoflerat bakom).
De etablerade partierna känns mest som en gröt med löften och lite substans. Att rösta på nationalsocia... förlåt, Sverigedemokraterna, är inget alternativ. Synd att folk bryr sig mindre om personlig integritet än hudfärg och kulturella skillnader (vad det än må vara kamoflerat bakom).
- Pollie
- Bil: Honda CRX VTEC
- Namn: Robin Thunstrom
- Kontakt:
Tycker SD är som vilket annat kalleankaparti som helst. Som redas reklam tex, handlar om vem man ska ge mest pengar till, pensionärer eller invandring. Tycker dom att det är den största frågan att ta upp?
- Mordiiax
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
HPC reflekterar väl inte direkt Sverige i övrigt om man kollar på resultaten 
Honda Civic Tourer -15
HPC IRC CREW
HPC IRC CREW
- Hammerin
- Bil: Integra Type-r -98
- Namn: Richard Hammerin
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 12 times
Det var väl en jäkla tur det, jag menar se vilket dåligt valdeltagande
Jag är väl inte speciellt för, att ha politiskt inriktade trådar på forumet då vi är obundna samt att politiska partibundna uttalanden ofta skapar mer problem än löser dem.
Men trådar som berör varför man skall rösta, eller hur man går till väga för att rösta tex utomlands är enligt min mening bara bra, då jag vill se att alla går och röstar och gör sitt för Sverige istället för att bara klaga.
/ Richard
Jag är väl inte speciellt för, att ha politiskt inriktade trådar på forumet då vi är obundna samt att politiska partibundna uttalanden ofta skapar mer problem än löser dem.
Men trådar som berör varför man skall rösta, eller hur man går till väga för att rösta tex utomlands är enligt min mening bara bra, då jag vill se att alla går och röstar och gör sitt för Sverige istället för att bara klaga.
/ Richard
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
Vilket jävla val detta blev.
Synd att man ska få in SD i riksdagen, detta val kunde kvittat i mina ögon då inget block har egen majoritet.
Synd att man ska få in SD i riksdagen, detta val kunde kvittat i mina ögon då inget block har egen majoritet.
NU: CTR Turbo
Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..
Mvh Junior Shahin
Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..
Mvh Junior Shahin
- nenilsson
- Bil: Civic VT
- Namn: Emil Nilsson
Tycker också att det är trist att sd kommer med, men jag tror att man kan skylla det en hel del på resten av partierna som inte tagit dom på allvar och inte heller tagit deras väljare på allvar. På vilket sätt löser tex. Lars Ohly´s agerande igår i sminkrummet något överhuvudtaget?
Emil Nilsson
Sthlm
Civic VT
Sthlm
Civic VT
- Zahak
- Bil: BMW E46 320Ci
- Namn: Johannes Henrysson
- Kontakt:
Det är väl iofs mest Koenigsegg som funkar om man vill köra helsvensktNitraM skrev:Ni som röstar SD kanske borde köra volvo eller saab också. istället för något som kommit in i landet och inte byggts här
Jag tycker att det är både intressant och på sätt och vis viktigt att SD ändå kommer in. Jag håller verkligen inte med om deras politik, men samtidigt så visar det ju ändå att en stor del av Sverige tycker så (alternativt mest vill protestera, men den biten spelar egentligen ingen roll). Framförallt så tror jag att många inte har så bra koll på vad det egentligen är som SD står för, och då tycker jag att det är bra att de får visa vilka de egentligen är (nu säger jag inte att de är bättre eller sämre än vad många tror, vill inte starta en diskussion om den biten).
Något annat som jag tycker är väldigt intressant är att folk inte förstår att det även är vi runt om, som har gjort så att SD har blivit så pass stora som de är. De får ju löjligt mycket publicitet (negativ blir ändå positiv, ofta). Det är ju dessutom inte så att tidningen skriver: "SD misshandlade invandrare i Malmö", utan snarare så blir det "300 demonstranter hindrade SD möte i Malmö".
Båda rubrikerna är givetvis rent påhittade från min sida...
Nu ska inte media sluta skriva och visa SD, det får de nog inte göra heller för den delen (fryser du ute ett parti inför ett val så är det ju säkerligen någon form av brott). Men man behöver ju som sagt inte skriva precis allt om dem.
I slutändan så tror jag inte att det gör någon direkt skillnad. Jag är tämligen övertygad över att man väljer miljöpolitik framför främlingsfientlighet, så mp till moderaterna o Co, så får inte SD den där viktiga vågmästarrollen...
[url=http://johannes.leafstudios.se]Johannes Henrysson | Antingen är det åt det ena hållet, eller det andra.[/url]
- Chrille79
- Bil: CH1
- Namn: Christian Roskjaer
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 20 times
Är inte heller SD sympatisör så. Men tycker det är viktigt att dom får komma in å sätta lite "sprätt" på resten av "soff" regeringen.
Tycker det är pinsamt och fegt att ingen vill ta en verklig diskussion med dom. Nu har ju folket valt in dom. Det går ju inte att bortse från. Å att bara skita i en ändå så pass stor del av befolkningen är ju inte rätt.
Alla har rätt att tycka, även dom som tycker fel!! Det har tyvärr regeringen glömt lite.
Hur korkade än SD är så är det snudd på olagligt att frysa ut/mobba dom. Så fungerade det iaf i det normala livet när någon bli utstött/mobbad på jobbet.
Tror dock det är mycket snack och lite verkstad (som vanligt) från alla. Tror det mesta kommer ebba ut inom några månader. Om 1 år är det ingen som tänker så mycket mer på detta.
Tycker det är pinsamt och fegt att ingen vill ta en verklig diskussion med dom. Nu har ju folket valt in dom. Det går ju inte att bortse från. Å att bara skita i en ändå så pass stor del av befolkningen är ju inte rätt.
Alla har rätt att tycka, även dom som tycker fel!! Det har tyvärr regeringen glömt lite.
Hur korkade än SD är så är det snudd på olagligt att frysa ut/mobba dom. Så fungerade det iaf i det normala livet när någon bli utstött/mobbad på jobbet.
Tror dock det är mycket snack och lite verkstad (som vanligt) från alla. Tror det mesta kommer ebba ut inom några månader. Om 1 år är det ingen som tänker så mycket mer på detta.
Gammal räv...