hur lång är du och hur mycket väger du?
det är nämligen så att jag har provåkt 2st s2000. nu var det ju ett tag sedan men vad jag kommer ihåg så tar ratten i knäna. jag kunde inte heller sträcka ut benen helt.
jag spenderade en stor del utav turen med en gam nacke. för att kunna se varvräknaren samt se ut genom rutan istället för att stirra på plastbiten ovanför solskyddet.
Dock var det otroligt roligt. riktig gocart styrning skön motor. det bästa av allt var ju att det inte ryckte och hade sig i ratten. utan den drev i rätt ända. visst framhjuls drift kan vara snabbt bla bla bla. fast när man kör ensam ut på en större väg eller in i en rondell vad är roligare är an drifta loss lite. leka av sig efter det regnat etc. min dröm honda dvs.
jag är 192cm och 110kg fick plats med arslet i stolen inga problem där verkar mest vara längden som spökar.
båda honda ägarna som lät mig provköra var i för sig rätt korta...
första bilen satte jag mig och körde bara.
andra gången försökte jag sätta mig lite bättre.
kom på hur jag drog stolen bakåt. men då hamnade jag med spik rak rygg. och det är inte så jag kör.
stolen verkade inte gå att sänka? samma sak med ratten verkade rätt låst den med.
är det något jag missat? någon hemlig sitt inställing?
eller är det så att honda s2000 är till för stridspiloter ?
dvs:
Max längd och vikt: ca 185 cm och 88 kg (vissa delmått är avgörande).
är du s2000 ägare?
-
SAUD
- Bil: CTR-2016
- Namn: Saud Omerovic
Jag har kört ett antal ggr s2000 och jag hittar inte någon bra körställning alls(kan inte sträcka på benen som jag vill och ryggstödet vill man ju ha mer bakåt lutad,jag är 187cm och väger 83kg.
Med din längd och vikt tror jag att du blir bara plågad i en sån bil tyvärr?
Med din längd och vikt tror jag att du blir bara plågad i en sån bil tyvärr?
Saud Omerovic
Civic Type R - 2016
Civic 1.6 - 2014
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
är 189cm och 91kg, hade problem med benen i min S2000 tills en dag när jag vart förbannad och spjänade med benen och tryckte bak stolen så jäkla långt det bara gick med "rätt rygginställning", då kom jag ett hack längre bak på stolskenan, då blev det perfekt och så slutade plasten bakom stolen att skrammla
Du är lite längre så jag tror att du får göra samma sak som i en Porsche GT3:a nämligen byta stol, tex en Buddyclub eller Sparcostol, då kommer du både längre ner och längre bak.
Du är lite längre så jag tror att du får göra samma sak som i en Porsche GT3:a nämligen byta stol, tex en Buddyclub eller Sparcostol, då kommer du både längre ner och längre bak.
-
ylitalo021
- Bil: honda s2000
- Namn: jani ylitalo
Har en kompis som är ungefär dina mått som försökte sätta sig till rätta i min s2k men utan att lyckas, det var ännu roligare när han skulle ta sig ur:D Du får nog göra som malkolm sa och byta stol... själv är jag ca 175-177cm 70-75kg så jag sitter som en kung i bilen:D