Tänkte vi kunde ha en tråd för diverse däckfunderingar inför säsongen som kommer. Själv har jag lite huvudbry och ångest över vilka däck jag ska skaffa och tiden går fortare än man tror så tänkte jag skulle bestämma mig snart och handla i god tid.
Kommer att köra på gatdäck till att börja med men söker något riktigt bra då de ska fungera bra/ok på bana och om det blir någon konbana med. Är ju främst Mantorp man har i sikte
däck jag tittat på är:
Yokohama AD08
Hankook z212 billigare än yokohama men jag vet inte hur prestandan skiljer.
För att ett sport däck skall komma i närheten av ett riktigt R-däck som kommer det att bli dyrt.
Tål ni lite buller så köper ni toyo r888 vilka är billiga
bättre däck är Yokahama 048 slits lite snabbare, men lite mer värme stabil. dyrare
kanske ännu bättre, direzza via rejsa.nu
En gång r-däck alltid r-däck. själv så kör jag med r888 på vår familje jazz 195-50-15
048 och r888 på crxén
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779
Har kikat runt endel på Toyo R1R vilket enligt dem ska vara mellan T1R och R888 tyvärr fann jag att de låg väldigt högt i pris även hos Camskill av någon anledning. Högre än R888 så det blir nog inte dem.
Jag kör själv med dom just nu ja. Dom är likvärdiga om inte bättre än 888 vid torrt.
Men vid regn har jag hört att dom inte är något vidare, har inte testat dom själv i regn än dock.
Det är ett problem att kunna både ha kakan och äta den med däck man vill ha R-däck jämnt men det är lurigt när man kör med den till vardags i ur och skur. Fanns det bara ett däck till hyfsat pris och med bra våtgrepp vore det ju enkelt hehe
Jag är jäkligt sugen på AD08 men får se vart det landar..
själv så tänkt jag testa dom nya Yokohama Advan Neova AD08. Detta ska vara ett klubb däck, alltså ett däck mellan ett sport gatdäck och ett r-däck. Tänkte jag skulle testa dom på mantorp när jag är på den första träffen med hondaklubben. Fast sen har jag A048:orna ifall att dom andra inte är så bra
Cypfer skrev:själv så tänkt jag testa dom nya Yokohama Advan Neova AD08. Detta ska vara ett klubb däck, alltså ett däck mellan ett sport gatdäck och ett r-däck. Tänkte jag skulle testa dom på mantorp när jag är på den första träffen med hondaklubben. Fast sen har jag A048:orna ifall att dom andra inte är så bra
Låter bra, då kan du lämna en rapport så jag vet om det är något att satsa på
Ja till rally och konbana.... om den är på grus
Skulle aldrig våga köra med detta däck på asfaltsbana.
Tror inte det klarar den värmen m.m.
Dessutom är det ju regummerat !
tack för svar... Tänkte bara kolla om det var något att ha.
Rogge; jag väntar fortfarande på pengar. haha har haft många utgifter nu senast, fälgar, avgassystem, massa små grejer som man köpt till bilen, skatt ska betalas Förhoppningsvis snart men om du får dem sålda så tveka inte, jag vill inte vara ett förhinder