Glappande förarstol civic EP2
Hej allihopa.
Är det bara jag som lagt märke till att förarstolen på civic oftast "glappar"? Vid gaspådrag och vid bromsning så rör sig stolen lite kan man säga. Ungefär som om man har någonting under ett stolben vilket gör att stolen "gungar" när man rör sig. Märkte detta både på min och min polares civic. Senaste tiden har det ökat mer och mer på min bil. Vet någon hur man korrigerar detta och om det är ett vanligt fel?
Är det bara jag som lagt märke till att förarstolen på civic oftast "glappar"? Vid gaspådrag och vid bromsning så rör sig stolen lite kan man säga. Ungefär som om man har någonting under ett stolben vilket gör att stolen "gungar" när man rör sig. Märkte detta både på min och min polares civic. Senaste tiden har det ökat mer och mer på min bil. Vet någon hur man korrigerar detta och om det är ett vanligt fel?
-
alex_side
- Bil: Honda Civic
- Namn: alexander wernersson
Verkar som många här inte svarar för att de tycker frågorna är för dumma elr ngt?? jaa jag vet inte men iaf
Om den är lös borde du kolla upp varför.. fattas det ngn skruv elr liknande? kanske bara behövs spännas med tiden?
ryck i den o se vart det "glappar" sen får man väll använda fantasin för att få fast den..sätta dit eget fäste eller liknande.
hoppas du löser det:)
Om den är lös borde du kolla upp varför.. fattas det ngn skruv elr liknande? kanske bara behövs spännas med tiden?
ryck i den o se vart det "glappar" sen får man väll använda fantasin för att få fast den..sätta dit eget fäste eller liknande.
hoppas du löser det:)
Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
- Bullet---
- Bil: Honda Civic EG K20
- Namn: Andre´ Seppä Fritz
Antingen har någon bult till stolskenan lossnat eller har den börjat glappa i "hjulen" som den rullar fram o tillbaka på. Vet inte hur det ser ut på en ep3.
*Regionsombud Syd*
Andre´ Seppä Fritz
Andre´ Seppä Fritz
- Yobaman
- Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
- Namn: Fredrik Tennberg
Det är ju ingen EP3 han har..Bullet--- skrev:Antingen har någon bult till stolskenan lossnat eller har den börjat glappa i "hjulen" som den rullar fram o tillbaka på. Vet inte hur det ser ut på en ep3.
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
Jag hade samma problem med min stol. Gör så här:
1: Skruva dän de 4 skruvarna runt om stolen.
2: Koppla ur eventuella kablar om du har stolsvärme etc
3: Vänd uppochner på stolen och dra bort själva "locket" på skenan som stolen förflyttar sig på fram och tillbaks.
4: Se ifall skruven är lös som sitter i skenan.
Det ska även finnas en slags rullmanick i skenan. Liknar en liten boll som följer med när man justerar stolen. Kolla ifall den är hel och att den rör sig fritt.
1: Skruva dän de 4 skruvarna runt om stolen.
2: Koppla ur eventuella kablar om du har stolsvärme etc
3: Vänd uppochner på stolen och dra bort själva "locket" på skenan som stolen förflyttar sig på fram och tillbaks.
4: Se ifall skruven är lös som sitter i skenan.
Det ska även finnas en slags rullmanick i skenan. Liknar en liten boll som följer med när man justerar stolen. Kolla ifall den är hel och att den rör sig fritt.
Robban Karlsson
Civic EJ2 2D coupé 95
Civic EJ2 2D coupé 95