Tack vare att jag tycker det är väldigt långt till Emmaboda och SS så har jag länge velat köra något liknande fast närmre.
Och nu har vi fått möjligheten att hyra Vårgårda flygfält den Lördag den 26 Maj.
Flygfältet ligger precis bredvid E20 och det är ca 7mil norr om Göteborg
Samling kl 08.00 och så börjar körningen kl 09.00 till 17.00 om intresset finns.
Efter som det är första gången så blir de en prova på omgång för att se hur de kommer att fungera.
Jag tror att detta kan bli hur kul som helst och jag tänker mig seriöst att detta skall köras 2 till 3 gånger per säsong sen när vi har kommit igång.
Så att man skall kunna jämföra tider med varandra precis som SS.
Alla bilar är välkomna, original som banbilar..
Men de får framtiden utvisa.
Nu börjar vi med denna gången och så ser vi hur kul vi kan ha denna lördag.
Det finns 12 platser och inte mer och detta är pga att om de nu tar lite tid att fixa å trixa med banan och tidtagning så vill jag att man ändå skall få köra ganska mycket.
Det kostar 500kr att köra denna heldag.
Ni måste ha hjälm & heltäckande klädsel samt en hel & fungerande bil naturligtvis.
Dessa 12 platser är till för betalande medlemmar i första hand. Men är de inte fullt
2 veckor innan (2012-05-12) så kommer vi ta in ickebetalande medlemmar för dom som är intresserade.
Sen så skulle jag behöva hjälp med att ta fram mått för själva konbanan.
Jag har dålig koll på detta men letar med ljus och lyckta efter mått som man kan gå efter när man ställer ut koner.
De bästa hade ju varit att få exakta mått på SS i Emmaboda men de verkar svårt.
Så om någon lite erfarenhet ang detta så får ni gärna hojta till.
Jag har lite trådar jag skall dra i och förhoppningsvis så löser de sig men all hjälp gör mig glad.
Så här ser banan ut.

Frågor om allt möjligt ställs naturligvis till mig.
Så se till att anmäl er och så gör vi detta till en GRYM Westcoast körning...