Pistagegrön Civic ED7 1,6 16v -88
Bra omhändertagen bil som gått 14000 mil
Nylackad för precis ett år sedan
Färgkod Ral 6019
Nya bakskärmar, igenlagda hål för lyktspolning, dimmljus, antenn (a-stolpe), svetsat böserblick lite smakfullt över strålkastarna, igensvetsade hål för dörrlister, igenlagd taklucka (tyvärr har rosten visat sig där men går lätt att åtgärda), i övrigt runt lackeringen är en 2-komponents grund- och baslack använd, underarbetet är gjort med omsorg och resultatet behöver därför inte skämmas för sig. Bilen är lackad inne i dörrar, under motorhuven, i bagage, alla "lösa" delar har lackats separat precis som det ska göras och detta är gjort av en lackerare men i en enklare lackbox, motorrummet och under golvmattan är fortfarande svart.
Bilen är nyligt underredsbehandlad och karosserikittad där det behövdes.
Vindrutan är ny men har ett litet stenskott högst upp i högra hörnet, går att laga för 200 kr
Batteriet är ett år gammalt.
Bilen gick genom besiktningen utan anmärkningar i fjol våras.
Till det supertråkiga med min fina bil - Motorn la av efter lite skrammel...
Har inte haft någon vidare lycka att hitta en b16 motor inom räckhåll till rimligt pris så har därför bestämt mig för att avyttra bilen till någon som har större glädje av den. Jag ser självklart gärna att den får en starkare motor och ett styvare chassie av nästa ägare!
Utgångspris 5000 kr, högre bud är också välkommna
Bilen finns att hämta i Umeå
Nylackad för precis ett år sedan
Färgkod Ral 6019
Nya bakskärmar, igenlagda hål för lyktspolning, dimmljus, antenn (a-stolpe), svetsat böserblick lite smakfullt över strålkastarna, igensvetsade hål för dörrlister, igenlagd taklucka (tyvärr har rosten visat sig där men går lätt att åtgärda), i övrigt runt lackeringen är en 2-komponents grund- och baslack använd, underarbetet är gjort med omsorg och resultatet behöver därför inte skämmas för sig. Bilen är lackad inne i dörrar, under motorhuven, i bagage, alla "lösa" delar har lackats separat precis som det ska göras och detta är gjort av en lackerare men i en enklare lackbox, motorrummet och under golvmattan är fortfarande svart.
Bilen är nyligt underredsbehandlad och karosserikittad där det behövdes.
Vindrutan är ny men har ett litet stenskott högst upp i högra hörnet, går att laga för 200 kr
Batteriet är ett år gammalt.
Bilen gick genom besiktningen utan anmärkningar i fjol våras.
Till det supertråkiga med min fina bil - Motorn la av efter lite skrammel...
Har inte haft någon vidare lycka att hitta en b16 motor inom räckhåll till rimligt pris så har därför bestämt mig för att avyttra bilen till någon som har större glädje av den. Jag ser självklart gärna att den får en starkare motor och ett styvare chassie av nästa ägare!
Utgångspris 5000 kr, högre bud är också välkommna
Bilen finns att hämta i Umeå
- Mordiiax
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Det sitter alltså inte en defekt b16 i den nu?
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
HPC IRC CREW
- Mordiiax
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Det jag undrade över nämligen... Har dock bara en b16. Inte så mycket mer än så. Ett insug och spjällhus iofs har jag nog liggande.
Honda Civic Tourer -15
HPC IRC CREW
HPC IRC CREW