Måste tyvärr sälja delsolen eftersom jag och exsambon har separerat. Det är en kompetent banmaskin som jag hade tänkt att rusta upp i vinter. Det är väldigt mycket gjort på den och kommer tyvärr inte ihåg allt, då åren har gått kvitton slarvats bort och teflonminnet blir inte bättre med åren. Den säljs som den står obesiktigad med körförbud och oskattad då jag inte har haft tid att köra och mecka med den.
Det som är gjort är följande vad jag kan komma på:
Motor: B16a2 botten med acl lager och kollat över allt för ca 500mil sedan och allt var toppskick planslipad. Pluggat igen orgianl vevhusvent och öppnat de två större hålen brevid till en öppen catchtank som smidigt görs till en återcirckulerande för bes.
B18c6 toppen med total renoverad topp med allt nytt och ny slipade ventilsäten och allt kollat av mmr även planslipad av dem ny kamrem även, Turboknoverterad med garret gt3071r turbin, inlinepro grenrör,tial 38mm med 0,5bar fjäder wastegate, greedy type-rs dumpventil, drag intercooler kommer ej ihåg storlek men pallar för 400hp,givetvis alla rör för dragning, magnecore tändkablar, rc 550cc, uppfräst spjällhus till 65mm av welen spridare, Hondata s300 för att styra allt,gm 3bar mapsensor, Walbro 255l bränslepump, Clutchmaster stage4 koppling, Steg 2 drivaxlar kommer ej ihåg fabrikat men vet att de var de shit för turbo hondor när det begav sig. Uppborrat två utag för vevhusvent i topplocket till en öppen catchtank även den går att göra återcirckulerande lätt, Energy supension motorkuddar. 2,5” downpipe ut i ett 3” hemmabyggt system med någon sorts japdämpare.
Hjulupphängning: Relativt nya bakok och skivor ,original belägg, d2 camber och toe justering bak, krängningshämmre från en itr med asr platta,skunk2 camberjustering fram, uretanbussningar runt om, buddyclub racing spec dämpare och fjädrar har för mig att de är 12k fram och 8k bak men inte säker, ställbara i höjd och hårdhet. Prelude ok fram 295mm med splittnya xp8 belägg, nya spindelleder och nya hjullager fram och bak, ABS systemet totalt bort plockat,har besiktigat utan i 7 år utan några som helst problem och sitter en bromskrafts fördleare från en esi med skivor bak är samma fördelnig som orginal. Buddyclub p1 qf fälgar, de riktiga inte senare sp modellen som gick under qf, de väger in på under 5kg styck, buddyclub hjulmuttrar och halv sletna r-888 sitter på.
Kaross: Seibon xt kolfiberhuv, onepiece strålkastare har även kopplat så att helljuset är på de små och huvudstrålkastaren, sedan tätat det lilla läckaget nästan alla delsoler lider av i bagageutrymmet, vid ventilationsluckorna även rensat dräneringsslangarna, rensat bagaget på all inredning och målat det svart. Sedan det stora abert som skulle fixas i vinter där är små rosthål och rostbubblor på bakskärmarna vid hjulhusets början på båda sidor stora som en krona ungefär, dock har den knappt sett regn och hålen har varit för tejpade så fukt inte skulle krypa in, och en buckla efter garagedörren plötsligt smällde igen när jag skulle rulla ut bilen och avgassystemet ligger i två delar då jag hade tänkt att sätta på en liten dämpare då bara en japsdämpare blr lite väl tröttande i längden.
Inredning, Tagit bort asfasltmattorna och lagt tyvärr väldigt dåligt en rödmatta istället, sparco evo2 stol, momoratt med snapoff nav, bort plockad abs lampa, shortshifter från skunk2 och mugen knopp+ annat smått och gott som jag ej kommer på. Sitter en sony mm-8800 enhet med rockford/fosgate 6.5” fram och 5,25” bak, oljetemp,oljetryck,laddtryck,avgastemp mätare i astolpen och en extra stor varvräknare.
Det var i princip allt, som sagt där är lite små skavanker men perfekt vinterprojekt,givetvis så följer allt för att återställa den till orginal med för besiktingens skull och fler foton kan ordnas om så önskas
30000sek tänkte jag mig för den.
Delsol vti -92 Turbokonverterad och mycket godis säljes.Såld
-
krollan
- Bil: del sol vti-t
- Namn: Kristofer Andersson
Man ska inte skriva annonser när man jobbar natt, har glömt en del. Där sitter en plx m serie bredbandslambda, tjockare cometic packning,samt golden eagle pinbultar.
Kristofer Andersson
medlemnr. 557
Man ska ha testat allt utom folkdans och sin syster.
medlemnr. 557
-
anno
- Namn: Andreas Norberg
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 10 times
Måste finnas någon som vill ta över detta roliga projekt!? Och vilket pris!
Honda Insight ZE1 K20A2 2000
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
Honda Civic Tourer FK3 N16A1 2015
Honda Accord CB7 F22A3 1991
Mini Cooper SE F56 2024
-
krollan
- Bil: del sol vti-t
- Namn: Kristofer Andersson
Numera äger en lycklig ängelholmare denna, hoppas att han får lika roligt med den som jag har, och vad det högg i hjärtat att se den forslas bort på släpet..
Kristofer Andersson
medlemnr. 557
medlemnr. 557