Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Servicebesked
- turbobulten
- Bil: EP3
- Namn: Sebastian "Basse" Forssman
- Has thanked: 3 times
Lämnade in ep3an på service igår. Idag ringde han och berättade att det vänstra stabiliseringsstaget fram glappade. Bromsskivorna runt om var riktigt usla, beläggen bak var under all kritik och skulle inte gå igenom besiktningen. Det mest akuta var skivor + belägg bak och det skulle han ha 3400kr för och fram 3800kr.
Är det någon som vet vad oem skivor och belägg bak kostar, respektive fram? Verkstan där bilen står nu skulle ha 2300 för belägg + skivor bak, men jag kan tänka mig att de kanske finns billigare.? är det även svårt att byta själv.
Är det någon som vet vad oem skivor och belägg bak kostar, respektive fram? Verkstan där bilen står nu skulle ha 2300 för belägg + skivor bak, men jag kan tänka mig att de kanske finns billigare.? är det även svårt att byta själv.
Civic Type R Rotrex - 04
CR-V Lifestyle - 15
Accord Tourer Type S - 08 Såld
Eg LSi 93 - Såld
----
http://www.garaget.org/?car=320962" onclick="window.open(this.href);return false; <- Garaget
viewtopic.php?f=29&t=69677" onclick="window.open(this.href);return false; <- Hondaklubben projekttråd
CR-V Lifestyle - 15
Eg LSi 93 - Såld
----
http://www.garaget.org/?car=320962" onclick="window.open(this.href);return false; <- Garaget
viewtopic.php?f=29&t=69677" onclick="window.open(this.href);return false; <- Hondaklubben projekttråd
Jag har ingen koll på oem skivor men jag säljer Mtech skivor med belägg slitzade och borrade runt om med klossar, en hel uppsättning (fram och bak) brukat gå på 3000 - 4500 kr, tyvärr görs dem efter hur kunden vill ha dem så de e två veckors lev tid.
http://www.garaget.org/?car=304247 Sitter sådana på min st220
Maila info@tdracing.se med reg nr om du vill ha offert på dem.
(skall tala med HPC om att ge en klubb rabatt senare med, måste bara få allt annat här klart)
http://www.garaget.org/?car=304247 Sitter sådana på min st220
(skall tala med HPC om att ge en klubb rabatt senare med, måste bara få allt annat här klart)
Webshop.tdracing.se
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Byt till något slitsat eller annat trams, ingen mening när du har org-kvalitet från början.
Vilken honda återförsäljare lämnade du till?
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
- turbobulten
Södertälje bilverkstad lämnade jag in den på.M Scotte skrev:Byt till något slitsat eller annat trams, ingen mening när du har org-kvalitet från början.
Vad menar du? SKa jag köra med slitsat istället? trodde original funkade bra med eventuellt andra belägg, typ xp8. Jag kommer troligtvis inte köra bana och kör dessutom väldigt lugnt med bilen i övrigt.
Civic Type R Rotrex - 04
CR-V Lifestyle - 15
Eg LSi 93 - Såld
----
CR-V Lifestyle - 15
Eg LSi 93 - Såld
----
- four
- Bil: ek3
- Namn: Ingemar Eriksson
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Scotte menade nog, kör med oem-skivor ej annat trams. Originalskivor funkar kanon, även på bana.
Ingemar Eriksson 073-959 06 46
Kör:
Civic MB9 -98 Accord tourer 2,0 -03
Civic Ek3 -96
Kör:
Civic MB9 -98 Accord tourer 2,0 -03
Civic Ek3 -96
- turbobulten
Okej. Ja de va tanken att jag skulle köra med oem.. är så förbannat okunnig när det kommer till byta av delar.. Fål väl lämna in den. 7000 för byte av belägg och klossar runt om.. hmmmmmmmmmmfour skrev:Scotte menade nog, kör med oem-skivor ej annat trams. Originalskivor funkar kanon, även på bana.
Civic Type R Rotrex - 04
CR-V Lifestyle - 15
Eg LSi 93 - Såld
----
CR-V Lifestyle - 15
Eg LSi 93 - Såld
----
- JDM-Junior
- Bil: CW EP3
- Namn: Aldin Kuric
Det är detta staget jag har snackat om i den andra tråden där du klagade på ljud i framvagnen, nu fick du ju det kollat och visst var där glapp. Vill du inte byta själv så hade jag bett honom bytta bägge sidor fram så är problemet löst.turbobulten skrev:Lämnade in ep3an på service igår. Idag ringde han och berättade att det vänstra stabiliseringsstaget fram glappade. Bromsskivorna runt om var riktigt usla, beläggen bak var under all kritik och skulle inte gå igenom besiktningen. Det mest akuta var skivor + belägg bak och det skulle han ha 3400kr för och fram 3800kr.
JDM - all day, every day
- turbobulten
Precis, efter allt som sas i den tråden började jag förstå att det va den som glappade och de va det. Den delen kostar 780 spänn löst + arbete så blir det väl 1k minst. Som student blir det snabbt rätt dyrt.JDM-Junior skrev:Det är detta staget jag har snackat om i den andra tråden där du klagade på ljud i framvagnen, nu fick du ju det kollat och visst var där glapp. Vill du inte byta själv så hade jag bett honom bytta bägge sidor fram så är problemet löst.turbobulten skrev:Lämnade in ep3an på service igår. Idag ringde han och berättade att det vänstra stabiliseringsstaget fram glappade. Bromsskivorna runt om var riktigt usla, beläggen bak var under all kritik och skulle inte gå igenom besiktningen. Det mest akuta var skivor + belägg bak och det skulle han ha 3400kr för och fram 3800kr.
Civic Type R Rotrex - 04
CR-V Lifestyle - 15
Eg LSi 93 - Såld
----
CR-V Lifestyle - 15
Eg LSi 93 - Såld
----
- pasen

- Bil: Accord -09
- Namn: Richard Lindström
- Has thanked: 67 times
- Been thanked: 155 times
Är det en bussning det handlar om så kör orginal. Jag bara antar att det är en bussning om ett stag glappar. Eller vad är det för stag?
Jag tror båda funkar bra men hade personligen valt oem.
Ang bromsar så kommer du nog inte undan så jättemkt billigare. Jag bytte skivor och belägg runtom på min ep3 för ca 4000. Men då köpte jag beläggen här på forumet för 1000kr och gjorde allt jobb själv.
Ang bromsar så kommer du nog inte undan så jättemkt billigare. Jag bytte skivor och belägg runtom på min ep3 för ca 4000. Men då köpte jag beläggen här på forumet för 1000kr och gjorde allt jobb själv.
- turbobulten
Ja de får kosta de det kostar denna gång. Har ingen lust med att stå i kylan en månad innan besiktningsdag med massa grejer som jag inte har nån aning om hur man ska göra med dessa. Jajja..pasen skrev:Är det en bussning det handlar om så kör orginal. Jag bara antar att det är en bussning om ett stag glappar. Eller vad är det för stag?
Det handlar om stabiliseringsstaget som håller i krängningshämmaren.. att en så liten del kan kosta 800 spänn är ju helt sanslöst..
Civic Type R Rotrex - 04
CR-V Lifestyle - 15
Eg LSi 93 - Såld
----
CR-V Lifestyle - 15
Eg LSi 93 - Såld
----
- JDM-Junior
- Bil: CW EP3
- Namn: Aldin Kuric
Vet hur det är!turbobulten skrev:Precis, efter allt som sas i den tråden började jag förstå att det va den som glappade och de va det. Den delen kostar 780 spänn löst + arbete så blir det väl 1k minst. Som student blir det snabbt rätt dyrt.JDM-Junior skrev:Det är detta staget jag har snackat om i den andra tråden där du klagade på ljud i framvagnen, nu fick du ju det kollat och visst var där glapp. Vill du inte byta själv så hade jag bett honom bytta bägge sidor fram så är problemet löst.turbobulten skrev:Lämnade in ep3an på service igår. Idag ringde han och berättade att det vänstra stabiliseringsstaget fram glappade. Bromsskivorna runt om var riktigt usla, beläggen bak var under all kritik och skulle inte gå igenom besiktningen. Det mest akuta var skivor + belägg bak och det skulle han ha 3400kr för och fram 3800kr.
Är det någon som vet vad oem skivor och belägg bak kostar, respektive fram? Verkstan där bilen står nu skulle ha 2300 för belägg + skivor bak, men jag kan tänka mig att de kanske finns billigare.? är det även svårt att byta själv.Samma del fanns hos autoexperten för 270 kr, men då icke honda originaldel. Vilken bör man i så fall köpa?!
JDM - all day, every day
turbobulten skrev:Lämnade in ep3an på service igår. Idag ringde han och berättade att det vänstra stabiliseringsstaget fram glappade. Bromsskivorna runt om var riktigt usla, beläggen bak var under all kritik och skulle inte gå igenom besiktningen. Det mest akuta var skivor + belägg bak och det skulle han ha 3400kr för och fram 3800kr.
tycker det lät jävligt dyrt!
Jimmie thungren