Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Accord Tourer -09, gnisslande baklucka
-
Loven
- Bil: Accord 2.2 iDTEC Tourer -09
- Namn: Patrik Isaksson
Bakluckan gnisslar väldigt illa när jag kör över de äckliga tvättbrädevägarna vi har här i norr. Alltså de små vassa ryggarna av is. (Större gupp ger sällan gnissel)
Hade gnisslet förra vintern, men knäpptyst under sommaren, även på riktigt patetiska vägar. Återkom denna vinter, således temperaturberoende.
Går att justera bort? I så fall hur? Tips emottages tacksamt.
Hade gnisslet förra vintern, men knäpptyst under sommaren, även på riktigt patetiska vägar. Återkom denna vinter, således temperaturberoende.
Går att justera bort? I så fall hur? Tips emottages tacksamt.
-
Loven
Svårt att vara HELT säker på att det är bakluckan, men det kommer långt bakifrån och från båda sidorna/hörnen, har svårt att se vad det annars kan vara.
Att beskriva gnisslet....mellanting mellan metalliskt och plastigt. Har uteslutit att det är något i bakvagnen eftersom bilen besiktades igår utan anmärkning.
Ska prova att ta bort insynsskyddet och bagagenätskassetten och lyssna lite. Men är ganska säker på att det är bakluckan.
Att beskriva gnisslet....mellanting mellan metalliskt och plastigt. Har uteslutit att det är något i bakvagnen eftersom bilen besiktades igår utan anmärkning.
Ska prova att ta bort insynsskyddet och bagagenätskassetten och lyssna lite. Men är ganska säker på att det är bakluckan.
-
Loven
Lurigt. Idag är ljudet helt borta. Inte ett enda litet minignissel ens. Detta utan att jag har gjort något alls. Yttertemperatur precis som tidigare.
Är inne på att det kanske ändå är bagagenätskassetten eller insynsskyddet trots allt. När oljudet kommer åter ska jag prova med att plocka bort dessa.
Är inne på att det kanske ändå är bagagenätskassetten eller insynsskyddet trots allt. När oljudet kommer åter ska jag prova med att plocka bort dessa.