Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
vilken koppling ska jag köpa och var? s2000
hejsan är ny på dehära med honda då jag bara kört volvo och saab innan. men fick för mig att köpa en s2000 förra året och kan inte klaga. men nog om de, i slutet av sommaren så började kopplingen slira och behöver nu en ny så till min fråga, vad ska man ha för koppling och vart köper man dom?? priserna på kopplingskit i sverige är ju idiothöga eller är det bara jag?
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Hej, koppling till S2000 är rätt dyra, oftast kostar dem det dubbla om man jämför med alla andra Hondor.
Tänk på att inte köpa nån puckad. Tex 6-puckad eller så. Då kan bakklumpen paja.
Det finns massor att välja på där ute, tex honda oem, exedy steg1, CC steg 1-2 osv.
Tänk på att inte köpa nån puckad. Tex 6-puckad eller så. Då kan bakklumpen paja.
Det finns massor att välja på där ute, tex honda oem, exedy steg1, CC steg 1-2 osv.
- Peppar

- Bil: S2000
- Namn: Patrik Pfeffer
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Jag bytte inför säsongen 2014, beställde hem oem hos Rosenholtz Sthlm.
Ok pris och enastående kundservice.
Hur najs som helst i Stockholms-trafiken (läs köer) och fungerar mer än väl till bankörning med standardeffekt.
Ok pris och enastående kundservice.
Hur najs som helst i Stockholms-trafiken (läs köer) och fungerar mer än väl till bankörning med standardeffekt.
har kollat runt ett tag, men väldigt dåligt med svenska sidor som säljer.
nej nån puckad kommer jag inte stoppa i bilen då jag kört ett par stycken och gillar dom inte direkt(kanske bara kört skitmärken) en kompis kör xtd i sin rx8 vilket jag aldrig skulle väga slänga i min (på tala om dåliga märken)
de jag kollat på är exedy steg1 eller oem då jag inte kommer plocka ut mera hästar detta år ändå.
är det någon som köpt koppling via ebay? jag har själv bara köpt såmkrams för nån hundring inte mera.
eller har ni någon annan sida ni beställt ifrån? och gärna så man slipper tull
nej nån puckad kommer jag inte stoppa i bilen då jag kört ett par stycken och gillar dom inte direkt(kanske bara kört skitmärken) en kompis kör xtd i sin rx8 vilket jag aldrig skulle väga slänga i min (på tala om dåliga märken)
de jag kollat på är exedy steg1 eller oem då jag inte kommer plocka ut mera hästar detta år ändå.
är det någon som köpt koppling via ebay? jag har själv bara köpt såmkrams för nån hundring inte mera.
eller har ni någon annan sida ni beställt ifrån? och gärna så man slipper tull
tala om för säljaren att han/hon ska skriva ner priset så har jag hört att det går bra, har själv aldrig gjort detta dock tyvärr.
Kourosh Entezari
0707407391
kourosh89@hotmail.com
S2000 ap1 såld
Integra type-r dc2 såld
Civic type-r ep3 såld
DelSol vti såld
crx såld
0707407391
kourosh89@hotmail.com
S2000 ap1 såld
Integra type-r dc2 såld
Civic type-r ep3 såld
DelSol vti såld
crx såld
Jag köpte en ACT HD(hårdare tryckplatta men med organisk lamell) efter att ha läst massor under hela sommaren och hösten 2014, så kom jag fram till att den skall vara riktigt bra, tyvärr har jag inte fått den installerad än i bilen, så jag kan inte ge min personliga bedömning än.
Dem flesta som kör lite högre effekt men ändå vill behålla körbarheten i bilen väljer denna på s2ki. Den beter sig exakt som OEM men klarar ca 100hk (tot 370LBS) mer, nu ska man inte mäta koppling i hk men du förstår. Det enda som skiljer i körbarheten är att kopplingspedalen blir något tyngre, annars är det lika.
Jag kände att om jag ändå ska byta så kan jag lika gärna byte till något som klarar lite mer effekt så man är lite framtidssäkrad om det nu blir någon effekt ökning i framtiden.
Passa på att byta pilot lagret och urtampningslagret samtidigt, jag köpte ett sachs.
http://www.ebay.com/itm/281480782021
Dem flesta som kör lite högre effekt men ändå vill behålla körbarheten i bilen väljer denna på s2ki. Den beter sig exakt som OEM men klarar ca 100hk (tot 370LBS) mer, nu ska man inte mäta koppling i hk men du förstår. Det enda som skiljer i körbarheten är att kopplingspedalen blir något tyngre, annars är det lika.
Jag kände att om jag ändå ska byta så kan jag lika gärna byte till något som klarar lite mer effekt så man är lite framtidssäkrad om det nu blir någon effekt ökning i framtiden.
Passa på att byta pilot lagret och urtampningslagret samtidigt, jag köpte ett sachs.
http://www.ebay.com/itm/281480782021
-
Eisenhut

- Bil: Honda Integra
- Namn: Marcus Eisenhut
- Been thanked: 4 times
Korsdrog du ordentligt och spände med rätt moment?
Mvh/Marcus Eisenhut
Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
- {BÅGEN}

- Bil: Civic Ed / Civic Hybrid
- Namn: Mattias Bågenholm
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 30 times
de kan inte vara så att du behöver slita in den lite?
*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3
Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig.
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3
Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig.
-
Macbang
- Bil: CRX -91 VTEC
- Namn: Niklas Johansson
finns en massa symptom som exedy har uträtt och fotat samt beskriversegisen skrev:kan möjligen vara så men kan aldrig tänka mig att bilen ska vibrera och låta som den gör även om man sätter i en ny koppling, ingen som haft nått liknade problem ni som bytt?
http://www.exedyusa.com/multimedia/spec ... htng06.pdf
Har inte någon stor meka kunskap. Men försöker lära mig så mycket det går.