Halvljus/helljus fundering Civic EP2

ENBART för motorrelaterade topics
Användarvisningsbild
OverZed
Inlägg: 10
Blev medlem: 15 januari 2013, 23:31
Namn: Petrus Jannerman
Ort: Arboga

Tja!
Har en kompis som har en Civic EP2 2004 och har en fundering angående helljuset.
När man slår på helljuset så slocknar halvljuset och bara helljuset lyser men däremot när man bara blinkar med ljustutan så fungerar det som det ska.
Vill ju ha så att båda lyser samtidigt som det gör på alla bilar, är det nå fel eller är det så det är?
Kör:
Accord Type S -08
Civic ESi -92


Kört:
Civic ESi -93 (Reservdelsbil)
Civic VEi -93
Användarvisningsbild
Daugaard
Moderator
Inlägg: 3929
Blev medlem: 8 september 2010, 11:57
Bil: Prelude BA4 4ws "Si"
Namn: Emil Daugaard
Ort: Tyresö (Sthlm)
Has thanked: 124 times
Been thanked: 298 times

Förr fick inte båda lysa samtidigt har jag för mig.
Så det kan vara därför.
Emil Daugaard, Stockholm 070-53 41 431
Trackstar/7-sitsbrukis
BA4/RW2
Användarvisningsbild
OverZed
Inlägg: 10
Blev medlem: 15 januari 2013, 23:31
Namn: Petrus Jannerman
Ort: Arboga

Okej, aldrig hört talas om. Har aldrig varit med om det tidigare på någon annan bil jag haft som har separat helljus.
Kör:
Accord Type S -08
Civic ESi -92


Kört:
Civic ESi -93 (Reservdelsbil)
Civic VEi -93
Clabbe
Inlägg: 819
Blev medlem: 25 juli 2004, 12:56
Bil: RD9
Namn: Клабе Бюрстром
Ort: България
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Det är en facelift?

Rätta mig om jag har fel nu - på preface som jag har så är det en H4 som lyser 55/60w
På faceliften är det ju två olika lampor, och eftersom man inte "får" ha mer än 65 i helljuset så tar ena lampan hand om det istället för båda som på en H4 lampa?
Благодаря мутра!
Skriv svar