Har nu den rätt tråkiga 1,5 vtec-e maskinen i min civic o vill åt nått med mer vrid och effekt fast vill hålla lite budget och inte behöva skruva massa efter att swapet är gjort.
B20z1 från första gen crv (148hk) lockar mycket pga pris och tillgänglighet, och längre fram smacka på en vtec topp o kanske hamna på 180-190hk och ha den som en rolig brukis som man kan åka genom Europa med och ändå smiska lite på helgerna
Styrsystem! Jag tänker inte lägga nå fokus på vtec toppen just nu då redan standard maskinen är en schysst ökning från mina mesiga 114hk. Så jag tänker hämta en b20z1 på skroten och funderar redan där på elhärva, vissa säger att jag kan använda original o vissa inte
Drivlina! Original b20 svänghjul, koppling o tryckplatta ska funka fint. Låda så tänker jag att en från en 2wd crv borde väl funka? Men drivaxlar kan jag inte ta från crv om jag fattat det rätt, vad finns det för några då jag kan ta?
Rätt ny på dessa bilar så kan inte jätte mycke o har inga hyllor hemma med delar att prova med men jag kan skruva och vill lära mig